728 x 90

غرش رعد در روابط فرانسه و رژیم ایران؛ پاسخ به توطئه تروریستی علیه مجاهدین/ انعکاس رسانه‌های بین‌المللی

گردهمایی مقاومت ایران در پاریس
گردهمایی مقاومت ایران در پاریس

انتشار تصمیم فرانسه علیه تروریسم و اطلاعات آخوندی

در روزنامه رسمی جمهوری فرانسه

روزنامه رسمی جمهوری فرانسه در روز ۲اکتبر ۲۰۱۸برابر با۱۰مهر۹۷، ضمن درج تصمیم وزرای دولت فرانسه مبنی بر مسدود کردن داراییها و منابع اقتصادی اسدالله اسدی، سعید هاشمی مقدم و بخش امنیت داخلی وزرات اطلاعات حکومت آخوندی با استناد به «قانون پولی و مالی به‌طور خاص مواد L. ۵۶۲-۲و (مواد) متعاقب آن» نوشت: وزیر دولت، وزیر کشور و وزیر اقتصاد و دارایی هر کدام مطابق آنچه به آنها مربوط می‌شود مسئول اجرای تصمیم حاضر هستند که در تاریخ انتشار در روزنامه رسمی جمهوری فرانسه اجرایی خواهد شد.

 

 

خبرگزاری آسوشیتدپرس: فرانسه دارایی‌های بخش امنیتی رژیم ایران را مسدود می‌کند

آسوشیتدپرس۲اکتبر ۲۰۱۸- پاریس- مقامهای فرانسه روز سه‌شنبه دارایی‌های بخش امنیتی وزارت اطلاعات (رژیم) ایران و نیز دوتبعه رژیم ایران... از جمله یک دیپلمات مظنون در تلاش خنثی‌ شده حمله(به گردهمایی پاریس) را مسدود کرد.

اطلاعیهٔ مشترک وزرای کشور، اقتصاد و خارجه فرانسه روشن ساخت که اقدام برای مسدود کردن دارایی‌ها، به تلاش خنثی‌ شده برای بمب‌گذاری در گردهمایی ۳۰ژوئن سازمان مجاهدین خلق ایران در حومه پاریس ارتباط دارد.

این اطلاعیه گفت، این اقدام «پیش‌گیرانه، هدفمند و متناسب» است و عزم جزم فرانسه را برای نبرد با تروریسم، به‌خصوص در خاک فرانسه خاطرنشان می‌کند.

(در این اطلاعیه آمده است): «چنین اقدامی برخوردار از منتهای جدیت در خاک ما، نمی‌توانست بدون پاسخ باقی بماند».

یکی از دو ایرانی که در اطلاعیه شناسایی شده اسدالله اسدی یک دیپلمات مستقر در وین (رژیم) ایران است که در بلژیک به ظن نقش‌داشتن در توطئه خنثی‌ شده بمب‌گذاری در گردهمایی مجاهدین در پاریس تحت تعقیب است. او در ژوئیه گذشته بر اساس یک حکم جلب اروپایی در نزدیکی شهر آشافنبورگ آلمان...، دستگیر شد. یک دادگاه آلمانی روز دوشنبه استرداد او به بلژیک را تأیید کرد.

در این اطلاعیه به‌نقل برونو لومر وزیر اقتصاد فرانسه، آمده است: «ما باید کانال‌های تأمین مالی تروریستها را به‌منظور پایان‌‌دادن به فعالیت‌های غیرقابل تحمل آنها، خشک کنیم».

برخی از گزارشهای خبری فرانسوی اقدام به مسدود کردن دارایی‌ها را به یک حمله توسط پلیس در روز سه‌شنبه به گروه موسوم به مرکز زهرا فرانسه در شهر بندری دنکرک فرانسه مرتبط کردند.

 

 

خبرگزاری رویترز: رژیم ایران پشت حمله خنثی‌ شده در پاریس بوده است

اطلاعات فرانسه نتیجه‌گیری کرده است که وزارت اطلاعات رژیم ایران که توسط ولی‌فقیه آن خامنه‌ای کنترل می‌شود فرمان حمله خنثی‌ شده به گردهمایی اپوزیسیون ایران را داده است

 

خبرگزاری رویترز: منابع دیپلماتیک فرانسه گفتتند، هیچ‌گونه شکی وجود ندارد که (رژیم) ایران پشت حمله خنثی‌ شده در پاریس بوده است.

رویترز ۲اکتبر ۲۰۱۸: یک منبع دیپلماتیک فرانسه گفت، اطلاعات فرانسه نتیجه‌گیری کرده است که وزارت اطلاعات (رژیم) ایران که توسط ولی‌فقیه علی خامنه‌ای کنترل می‌شود، فرمان حمله خنثی‌ شده به گردهمایی اپوزیسیون ایران... در نزدیکی پاریس طی ژوئن گذشته را داده است.

این منبع گفت: «پشت همه اینها، یک تحقیقات طولانی، دقیق و جزیی توسط سرویس‌های (اطلاعاتی) ما صورت گرفت که ما را قادر کرد به این نتیجه‌گیری برسیم که بدون هیچ‌گونه شکی، مسئولیت بر عهده وزارت اطلاعات (رژیم ایران) است».

این منبع افزود که معاون وزیر و مدیر عمومی اطلاعات سعید هاشمی مقدم فرمان این حمله را داده است.

 

گزارش اسکای نیوز از اقدامات دولت فرانسه در پاسخ به تروریسم رژیم آخوندی علیه گردهمایی مقاومت و دستگیریهای ضدتروریستی روز سه‌شنبه در فرانسه

 

خبر دستگیری مربوط به دو ایرانی تبار به نامهای اسدالله اسدی و سعید هاشمی معاون وزارت اطلاعات روحانی منتشر شد. بیانیه وزارت‌خارجه فرانسه در اینرابطه اعلام کرد که تصمیم بلوکه کردن اموال این وزارتخانه به‌دلیل طرحی انجام گرفت که این دو نفر برای تهاجم به گردهمایی اپوزیسیون ایران در ماه ژوئن گذشته داشتند. منابع فرانسوی می‌گویند که اسدالله اسدی یک دیپلمات رژیم ایران است که در حال حاضر در آلمان در بازداشت به‌سر می‌برد و متهم به اجرای این تهاجم می‌باشد. از طرف دیگر پلیس فرانسه اعلام کرد که اقدام به یک عملیات امنیتی گسترده در کادر مبارزه با تروریسم نموده و فعالیتهای یک گروه اسلامی را نیز بلوکه کرده و تعدادی از افراد مظنون به وابستگی به سازمانهای تروریستی را نیز دستگیر کرده است.

خبرنگار اسکای نیوز از پاریس گزارش داد: من با جمله‌ای که در بیانیه وزارت‌خارجه فرانسه آمده و یک نسخه از آنهم به‌دست ما رسیده و از قول وزیرخارجه فرانسه ژان ایو لودریان نقل کرده صحبتم را شروع می‌کنم که مربوط به ملاقاتهایی بین فرانسه و ایران در رابطه با اخبار و اطلاعاتی حول این افراد دستگیر شده می‌باشد. آنها می‌خواستند در خاک فرانسه انفجار انجام دهند که این طبعاً یک تعرض مستقیم از طرف مقامات رژیم ایران به‌شمار میآید که در سرزمینهای فرانسه به‌وقوع می‌پیوندد در اینرابطه فرانسه هم بنوبه خود چندین بار از رژیم ایران خواستار توضیح راجع به این موضوع شده است تا رژیم ایران دلایل خود را در مقابل اظهارات اپوزیسیون ایران و تعداد زیادی از وزارتخانه‌های (اطلاعات) اروپایی مثل آلمان و بلژیک ارائه دهد. فرانسه به‌طور مشخص خواستار توضیح در مورد به بمب‌گذاری در گردهمایی سالانه مقاومت ایران شده است ضمن این‌که دو نفر نیز در همین رابطه در خاک بلژیک دستگیر شده‌اند. شایان یادآوریست که این دو فرد وابسته و تحت حمایت دیپلماتیک ایران بوده‌اند. تصمیم امروز راجع به اموال همین افراد ایرانی وابسته به اطلاعات ایران بوده است. همچنین رویداد تازه دیگری همین امروز در خاک فرانسه پیش آمده و مربوط به یک مرکز اسلامی شیعی در شمال فرانسه در شهر گروند سنت می‌باشد. در این رویداد یک درگیری در ساعت ۶صبح امروز به‌وقوع پیوست که بیش از ۲۰۰پلیس فرانسه در آن شرکت داشتند. این مرکز شیعی متهم به ترویج افکاری بوده که حاکی از روابط آنان با سازمانهای تروریستی و طبعاً مخالف قوانین جمهوری فرانسه بوده است.طی این درگیریها تعدادی سلاح نیز کشف شده است و۱۱نفر هم در این رابطه دستگیر شده‌اند.

مسئولان فرانسوی به اسکای نیوز گفتند که این بیانیه مربوط به دست داشتن خطرناک رژیم ایران بوده و یک خبر دیگر هم راجع به تصمیم آلمان راجع به تحویل دادن دیپلمات ایرانی به بلژیک بوده است یعنی یکسری تبادل اطلاعات جدید بین این کشورهای اروپایی وجود دارد. آنها از همان ماه ژوئن گذشته یعنی همزمان با برگزاری گردهمایی اپوزیسیون ایران در پاریس روی این پرونده کار می‌کنند و به‌طور مشخص بر روی دستگیری دو نفر در بلژیک متمرکز بوده‌اند. باید یادآوری کنیم که این دو نفر به طرف محل این گردهمایی میرفته‌اند.

 

تلویزیون فرانس۲۴: فرانسه دارایی‌های دو تبعه رژیم ایران و بخش امنیت داخلی وزارت اطلاعات این رژیم را مسدود کرد

 

در واقع فرانسه، حکومت تهران را مجازات کرده و آن‌را به طراحی یک سوءقصد در ویلپنت در ماه ژوئن متهم می‌کند، هدف این حمله گردهمایی اپوزیسیون ایران بود

تلویزیون فرانس۲۴: فرانسه دارایی‌های دو تبعه (رژیم) ایران و بخش امنیت داخلی وزارت اطلاعات (این رژیم) را مسدود کرد. در واقع فرانسه (حکومت) تهران را مجازات و آن‌را به طراحی یک سوءقصد در ویلپنت طی ماه ژوئن گذشته متهم می‌کند. هدف این حمله، گردهمایی اپوزیسیون ایران بود که تصاویر آن‌را مشاهده می‌کنید.

 

خبرگزاری رویترز: فرانسه رژیم ایران را به طراحی یک سوءقصد در ویلپنت در سی‌ام ژوئن گذشته متهم کرد و در تلافی آن دارایی‌های دو نفر از رژیم ایران و بخش امنیت داخلی وزارت اطلاعات را مسدود کرد

 

خبرگزاری رویترزز : فرانسه روز سه‌شنبه (رژیم) ایران را به طراحی یک سوءقصد در ویلپنت... در سی‌ام ژوئن گذشته متهم کرد و در تلافی آن، دارایی‌های دو (نفر از رژیم) ایران و بخش امنیت داخلی وزارت اطلاعات (این رژیم) را مسدود کرد...

در ماه ژوئن یک «سوء قصد تروریستی» علیه گردهمایی اپوزیسیون ایران در ویلپنت در نزدیکی پاریس به‌یمن دستگیری یک زوج ایرانی‌الاصل در بروکسل که با اسدالله اسدی دیپلمات (رژیم) ایران که در آلمان بازداشت شد در ارتباط بود، خنثی گردید. او قرار است بر اساس تصمیم روز دوشنبه یک دادگاه در آلمان، به قضاییه بلژیک تحویل داده شود.

بنا‌ به یادداشتی که رویترز در ماه اوت فاش کرد، فرانسه به دیپلماتها و نمایندگانش توصیه کرده که همه سفرهای خود به ایران را به‌دلیل خطرهای امنیتی و «سخت‌تر» شدن (رویکرد) مقامهای (رژیم) ایران بعد از پروژهٔ سوءقصد خنثی‌ شده در ویلپنت، به تعویق بیندازند.

در انتظار روشن‌ساختن (این مسأله) از سوی جمهوری اسلامی، تعیین سفیر فرانسه در تهران برای جایگزینی فرانسوا سنمو Senemaud که در ژوئن به‌عنوان نماینده شخصی امانوئل ماکرون برای سوریه تعیین شد، به‌حالت تعلیق درآمد.

... بدون این‌که این موضوع وارد یک «تعمیق واقعی» بشود، مسأله سفیر حین دیدار امانوئل ماکرون و رئیس‌جمهور حسن روحانی در هفته گذشته در حاشیه مجمع عمومی ملل ‌متحد «مطرح» شد.

الیزه اطلاع داد که عناصر «واقعی» که مقامهای (رژیم) ایران وعده آن‌را داده بودند حین این گفتگو به رئیس‌جمهور فرانسه «تحویل» داده نشد...

پروژهٔ سوءقصد در ویلپنت همچنین توسط رئیس دیپلوماسی فرانسه ژان-ایو لودریان و همتای او جواد ظریف در حاشیه مجمع عمومی ملل ‌متحد مطرح شد؛ به گفته یک دیپلمات در این دیدار «سوءظنهای بسیار سنگینی که نسبت به (رژیم) ایران وجود دارد و جدیت این سوءظن‌ها مطرح شده است».

این دیپلمات، افزود: «این سوءظن‌ها بسیار جدی هستند، ولی ما هم هیچ‌وقت اعتقاد نداشته‌ایم که این یک رژیم خوش‌رفتار باشد».

 

خبرگزاری رویترزز ۱۰مهر ۹۷: فرانسه در تلافی توطئه بمب‌گذاری دارایی‌های (رژیم) ایران را مسدود کرد.

پاریس – رویترزز: دولت (فرانسه) روز سه‌شنبه گفت، (این کشور) دارایی‌های متعلق به سرویس‌های اطلاعات (رژیم) ایران و دو تبعه (این رژیم) را در پاسخ به توطئه ماه ژوئن برای حمله به گردهمایی گروه اپوزیسیون در تبعید ایران در حومه پاریس مسدود کرد.

سخت‌تر شدن روابط بین پاریس و (حکومت) تهران می‌تواند عواقب عمیقی برای (این رژیم) داشته باشد؛ این امر در زمانی رخ می‌دهد که دولت روحانی برای نجات توافق اتمی بعد از خروج ایالات متحده، به پایتخت‌های اروپایی چشم دوخته است.

اطلاعیهٔ مشترک وزرای خارجه، کشور و اقتصاد فرانسه، گفت: «تلاش برای حمله به ویلپنت روز ۳۰ژوئن خنثی شد. واقعه‌یی با این درجه از جدیت در خاک ما نمی‌تواند بدون مجازات باقی بماند».

یک سخنگوی سفارت (رژیم) ایران در پاریس که از او خواسته شد واکنش خود را (بیان کند)، فقط پاسخ داد: «سلام. مرسی». پاسخ بلافاصله‌یی به این اقدام فرانسه از سوی (حکومت) تهران وجود نداشت.

این توطئه جلسه شورای ملی مقاومت ایران مستقر در پاریس در حومه پایتخت فرانسه را هدف قرار داد. وکیل دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا رودی جولیانی و چند تن از وزرای اروپایی و عربی پیشین در این گردهمایی شرکت داشتند.

(توطئه) بعد از آن کشف شد که یک دیپلمات (رژیم) ایران ثبت‌شده در اتریش در آلمان و دو فرد در بلژیک و در حالی دستگیر شدند که مواد انفجاری در اختیار داشتند.

بنا‌ به اطلاعیهٔ (وزرای) فرانسه، مسدود شدن دارایی‌ها دو فرد را که اسدالله اسدی و سعید هاشمی مقدم شناسایی شدند هدف قرار داد. یک بخش از سرویس‌های اطلاعاتی (رژیم) ایران نیز هدف قرار گرفت.

... فرانسه به (حکومت) تهران هشدار داده بود که انتظار یک پاسخ قدرتمند را به این بمب‌گذاری خنثی‌ شده داشته باشد و روابط دیپلماتیک (آنها) بیش‌ از‌ پیش متشنج می‌شد.

رئیس‌جمهور فرانسه امانوئل ماکرون و وزیر خارجه ژان-ایو لودریان بعد از این‌که خواهان پاسخگویی درباره نقش (رژیم) ایران شدند، در مجمع عمومی ملل ‌متحد با همتایان خود از (رژیم) ایران در این رابطه صحبت کردند.

 

خبرگزاری فرانسه – ۱۰مهر ۱۳۹۷: فرانسه به‌خاطر توطئه بمب‌گذاری در نزدیکی پاریس علیه رژیم ایران اقدام می‌کند

 

وزرای کشور، خارجه و اقتصاد فرانسه در یک بیانیهٔ مشترک نادر، گفتند:

«این اقدام بسیار جدی در خاک ما، نمی‌توانست بدون پاسخ باقی بماند»

خبرگزاری فرانسه ۱۰مهر ۹۷: فرانسه به‌خاطر توطئه بمب‌گذاری در نزدیکی پاریس، علیه (رژیم) ایران اقدام می‌کند.

فرانسه دارایی‌های دو مأمور اطلاعاتی (رژیم) ایران را روز سه‌شنبه در تلافی بمب‌گذاری که در ماه ژوئن در پاریس کشف شد مسدود کرد؛ این اقدام می‌تواند منجر به تنشهای دیپلماتیک با (حکومت) تهران بشود.

دولت فرانسه اعلام کرد که دارایی‌های متعلق به دو (تبعه رژیم) ایران و وزارت امنیت و اطلاعات را به‌دنبال توطئه مظنون برای بمب‌گذاری علیه یک گروه اپوزیسیون ایرانی در حومه پاریس در ماه ژوئن مسدود کرده است.

وزرای کشور، خارجه و اقتصاد فرانسه در یک بیانیهٔ مشترک نادر، گفتند: «این اقدام بسیار جدی در خاک ما، نمی‌توانست بدون پاسخ باقی بماند».

آنها افزودند: «با اتخاذ این تصمیم، فرانسه بر عزم جزم خود برای نبرد علیه تروریسم در همه اشکال آن، به‌خصوص در خاک خودش، تأکید می‌کند».

خبرگزاری فرانسه گفت:‌ هدف حمله خنثی‌ شده ماه ژوئن یک جلسه اپوزیسیون ایران بود که در آن شخصیت‌های برجستهٔ آمریکایی، از جمله متحدان نزدیک پرزیدنت دونالد ترامپ شرکت داشتند.

چند نفر بعد از آن در حملات همآهنگی توسط نیروهای پلیس اروپایی دستگیر شدند؛ از جمله یک دیپلمات (رژیم) ایران به‌نام اسدالله اسدی که قرار است برای محاکمه از آلمان به بلژیک مسترد شود.

اسدی همراه با فرد دیگری به‌نام سعید هاشمی مقدم در این اقدام برای مسدود کردن دارایی‌ها توسط فرانسه هدف قرار گرفتند.

اقدامات متقابل فرانسه می‌تواند عواقب دیپلماتیک عمده‌یی داشته باشد

همچنین در روز سه‌شنبه، حدود ۲۰۰نیروی پلیس، حمله‌یی را در سپیده‌دم بر مرکزی موسوم به الزهرا... و خانه‌های مدیران آن انجام دادند.

منابع امنیتی به خبرگزاری فرانسه گفتند، در مجموع ۱۱تن مورد بازپرسی قرار گرفتند و سه نفر دستگیر شدند، از جمله به‌خاطر در اختیار داشتن غیرقانونی سلاحهای گرم.

مرکز الزهرا در فرانسه در سال ۲۰۰۹توسط یحیی قواسمی تأسیس شد که در حمایت از حزب‌الله... لبنان و ولی‌فقیه (رژیم) ایران خامنه‌ای صحبت کرده است...

 

لوموند فرانسه ۱۰مهر ۹۷: در ارتباط با طرح تروریستی خنثی‌ شده در ویلپنت دارایی‌های (رژیم) ایران منجمد می‌شود

 

مقام‌های فرانسوی می‌گویند: «این عملی بسیار خطیر بوده که نمی‌توانسته بی‌پاسخ بماند» و مستقیماًً وزارت اطلاعات (رژیم) ایران را زیر سؤال می‌برند.

به گفته ژان-ایو لودریان که اظهاراتش در اطلاعیهٔ دولت نقل شده، «طرح سوءقصد خنثی‌ شده در ویلپنت ضرورت یک رویکرد مطالبه‌گر در روابطمان با (رژیم) ایران را تأیید می‌کند».

در ماه ژوئن گذشته به یمن بازداشت یک زوج ایرانی تبار در بروکسل که با اسدالله اسدی، دیپلمات (رژیم) ایران بازداشت شده در آلمان در تماس بودند، یک « توطئه تروریستی» علیه یک تجمع اپوزیسیون ایران در ویلپنت در نزدیکی پاریس کشف و خنثی شد.

از سوی دیگر ۱۱نفر بامداد سه‌شنبه در جریان یک عملیات ضدتروریستی علیه یک انجمن شیعی هوادار (رژیم) ایران در منطقه «گراند-سنت» بازداشت شدند.

 

اقدامات بی‌سابقه دولت فرانسه در پاسخ توطئه تروریستی علیه گردهمایی مقاومت ایران در پاریس

بیانیه مشترک ژرار کولومب، ژان ایو لودریان و برونو لومر ۲اکتبر۲۰۱۸

 

یک تلاش برای سوءقصد در ویلپنت، روز۳۰ژوئن گذشته خنثی شد.

چنین اقدامی که از منتهای جدیت در خاک ما برخوردار است، نمی‌توانست بدون پاسخ باقی بماند.

بنا‌ به تصمیم اتخاذ شده در ۲اکتبر ۲۰۱۸از سوی وزیر دولت و وزیر کشور و وزیر اقتصاد و دارایی و بدون در نظر گرفتن نتایج اقدام جنایی در پیش گرفته شده علیه مبتکران، عاملان و همدستان این پروژهٔ سوء قصد، فرانسه اقدامات پیشگیرانه هدفمند و متناسبی را به‌صورت تصویب تدابیر ملی مسدود کردن دارایی‌های اسدالله اسدی و سعید هاشمی مقدم(اتباع رژیم ایران) و نیز شعبه امنیت داخلی وزارت اطلاعات رژیم ایران، اتخاذ کرده است.

با اتخاذ این تصمیم، فرانسه عزم جزم خود را برای مقابله با تروریسم، به‌خصوص در خاک خودش، خاطرنشان می‌کند.

از نظر ژان ایو لودریان «سوء قصد خنثی‌ شده در ویلپنت لزوم یک رویکرد مطالبه‌گر را در روابط ما با رژیم ایران مورد تأیید قرار می‌دهد».

ژرار کولومب بر «عزم جزم خود برای اتخاذ هر اقدامی به‌منظور جلوگیری از هر نوعی از تروریسم، از هر کجا که ناشی بشود» تأکید می‌کند.

برونو لومر تأکید می‌کند که «ما باد کانال‌های تأمین مالی تروریستها را خشک کنیم تا به اقدامات غیرقابل قبول آنها پایان بدهیم. ما در سطح ملی با قاطعیت عمل می‌کنیم و به تقویت تدابیر در سطح بین‌المللی ادامه می‌دهیم».

 

 

خبرگزاری فرانسه ۲اکتبر ۲۰۱۸ـ ۱۰مهر۹۷:

«مقامات فرانسه داراییهای سرویسهای اطلاعاتی رژیم ایران در فرانسه را مسدود کردند.

رادیو فرانسه: فرانسه با متهم کردن ایران به طراحی یک حمله تروریستی در خاک فرانسه، دارایی‌ دو ایرانی و وزارت اطلاعات ایران را مسدود کرد

دولت فرانسه روز سه‌شنبه دوم اکتبر، با متهم کردن جمهوری اسلامی ایران به طراحی یک حمله تروریستی در خاک فرانسه، دارایی‌ دو ایرانی و بخش امنیت داخلی وزارت اطلاعات ایران را مسدود کرد. این حمله تروریستی قرار بود روز سی ژوئن گذشته علیه تجمع سازمان مجاهدین خلق ایران در ویلپنت، در حومه پاریس انجام شود.

ژان ایو لودریان، برونو لومر و ژرار کلن، وزرای امورخارجه، اقتصاد و کشور فرانسه با انتشار یک بیانیه مشترک نوشتند: "این اقدام فوق‌العاده خطرناک در خاک ما، نمی‌تواند بدون پاسخ باشد."

این بیانیه می‌افزاید که فرانسه "اقدامات پیشگیرانه هدفمند و متناسبی" را در چارچوب "تصویب اقداماتی ملی برای انسداد دارایی‌های آقای اسدالله اسدی و آقای سعید هاشمی مقدم، اتباع ایرانی، و همچنین بخش امنیت داخلی وزارت اطلاعات ایران" اتخاذ کرده است.

این اقدامات به مدت شش ماه اعمال خواهد شد.

همچنین وزیر امور خارجه فرانسه در این بیانیه تأکید کرده که "حمله خنثی شده ویلپنت ضرورت یک رویکرد سختگیرانه در روابط با ایران را تأیید می‌کند."

طرح حمله تروریستی علیه تجمع سازمان مجاهدین خلق در حومه پاریس با کمک سرویس‌های امنیتی فرانسه، آلمان و بلژیک خنثی شد و یک زوج ایرانی که در تماس با اسدالله اسدی، دیپلمات ایرانی بازداشت شده در آلمان بودند، در بلژیک بازداشت شدند.

دادگاه آلمان روز دوشنبه اول اکتبر اعلام کرد که اسدالله اسدی را به دستگاه قضایی بلژیک تحویل خواهد داد.

 

 العربیه انگلیسی: فرانسه علیه سرویس اطلاعات ایران مرتبط با توطئه بمب‌گذاری، انسداد دارایی اعلام کرد

العربیه: ۲اکتبر۲۰۱۸ – بنا‌ به دستور اعلان انجماد دارایی که در روزنامه دولتی گازت منتشر شده، یکی از این افراد[که تحریم شده‌اند] را اسدالله اسدی اعلام کرده است.

 

فرانسه روز سه‌شنبه گفت دارایی‌های ۲فرد ایرانی و وزارت امنیت و اطلاعات ایران را منجمد کرده است.

اسدالله اسدی، همان دیپلماتی ایرانی است که در رابطه با یک توطئه بمب‌گذاری علیه اپوزیسیون ایرانی(مجاهدین خلق) در ماه ژوئن در فرانسه دستگیر شده است.

 

 یورونیوز: فرانسه از توقیف دارایی وزارت اطلاعات ایران خبر داد

فرانسه روز سه‌شنبه از توقیف دارایی وزارت اطلاعات ایران خبر داد.

مقامات فرانسوی می‌گویند دارایی‌های دو فرد و سرویسهای اطلاعاتی رژیم ایران را در ارتباط با حمله خنثی شده سی‌ام ژوئن به گردهمایی سازمان مجاهدین در پاریس توقیف کرده است.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که خبرگزاری فرانسه صبح روز سه‌شنبه از دستگیری یازده تن در جریان عملیاتی بر ضد مقر یک مرکز شیعی در شمال این کشور خبر داده بود.

بر اساس این گزارش در این عملیات که گفته می‌شود با هدف پیشگیری از عملیات تروریستی انجام شده مقر «مرکز موسوم به زهرا فرانسه» در «گراند سنت» واقع در شمال فرانسه مورد بازرسی و توقیف قرار گرفته و یازده تن در جریان این عملیات دستگیر شده‌اند که از این میان سه تن تحت بازداشت موقت قرار گرفته‌اند.

در جریان این عملیات که ساعت شش صبح روز سه‌شنبه توسط دویست مأمور پلیس انجام شده همچنین محل اقامت مسئولان این مرکز مذهبی نیز تحت بازرسی قرار گرفته است.

همزمان با این عملیات در روزنامه رسمی فرانسه از توقیف دارایی‌های این مرکز و نیز نهاد وابسته به وزارت اطلاعات رژیم ایران به مدت شش ماه خبر داده شده است.

مرکز زهرا مسئولیت هدایت و پشتیبانی چندین انجمن شیعی را در زیر مجموعه خود بر عهده‌ دارد. به اعتقاد مسئولان فرانسوی این انجمن ها مظنون به فعالیت در جهت مشروعیت بخشیدن و پشتیبانی از جنبشهای «تروریستی» از جمله حماس و حزب‌الله لبنان هستند.

 

 

نشریه رسمی دولت فرانسه: دولت فرانسه اعلام کرد داراییهای سرویسهای اطلاعاتی ایران را مسدود می‌کند

خبرگزاری فرانسه – فرانسه روز سه‌شنبه اعلام کرد داراییهای متعلق به دو ایرانی و وزارت اطلاعات و امنیت رژیم ایران را مسدود کرد.

حکم رسمی مربوط به انسداد دارائیها در نشریه رسمی دولت فرانسه منتشر شد و یکی از دو فرد را اسد‌الله اسدی معرفی می‌کند که یک دیپلمات رژیم ایران می‌باشد که به اتهام توطئه بمب‌گذاری در یک گروه اپوزیسیون ایران(مجاهدین خلق) در ماه ژوئن در فرانسه دستگیر شده است.

 

فرانسه داراییهای دو مأمور وزارت اطلاعات از جمله اسدالله اسدی دیپلمات تروریست رژیم ایران که در توطئه بمب‌گذاری علیه مجاهدین در آلمان دستگیر شد را مسدود کرده است. اسدی که دیپلمات تروریست رژیم در وین بود شخصاً بمب را به دو مأمور اطلاعات در مرز لوکزامبورگ تحویل داده بود و در برگشت در آلمان دستگیر شد. دادگاه آلمان روز دوشنبه حکم استرداد وی به بلژیک را صادر کرد.

 

پیش از این دولت فرانسه از دیپلماتهای خود خواسته بود از سفر به ایران خودداری کنند.

فرانسه همچنین از تعیین سفیر جدید در تهران خودداری کرده بود تا زمانی که رژیم ایران در مورد بمب‌گذاری در پاریس توضیح بدهد.

خبرگزاری فرانسه گفت مسدود کردن دارائیهای وزارت اطلاعات ایران بعد از صورت گرفت که یک سازمان شیعی در شمال فرانسه متهم شد که با گروه‌های تحت حمایت ایران، حزب‌الله لبنان و حماس در سرزمینهای فلسطینی مرتبط بوده است و چندین نفر از رهبران آن دستگیر شدند».

 

حمله گسترده پلیس فرانسه به مقر یک انجمن بنیادگرا و تروریستی نزدیک به رژیم آخوندی

در این عملیات ۲۰۰نیروی پلیس شرکت داشتند

 

تلویزیون ب.اف.ام. فرانسه: این یک غرش رعد در روابط میان فرانسه و رژیم ایران است

صبح روز سه‌شنبه ۱۰مهر ماه، رسانه‌های فرانسه از حمله ۲۰۰تن از مأموران پلیس این کشور به مرکز یک بنیادگرایی و تروریستی نزدیک به حکومت آخوندی و حزب‌الشیطان وابسته به رژیم در شمال فرانسه خبر دادند.

فیگارو گزارش داد: این عملیات گسترده ضدتروریسم. در شمال (کشور) صورت گرفت...

 

خبرگزاری فرانسه نیز گفت: حدود ۲۰۰نیروی پلیس، مقر مرکزی مؤسسه موسوم به الزهرا را مورد تفتیش قرار دادند و داراییهای آن مسدود شد

 

تلویزیون ب.اف.ام. در گزارش خود، گفت: «این یک غرش رعد در روابط میان فرانسه و (رژیم) ایران است. صبح روز سه‌شنبه در تفتیش مقر انجمن بنیادگرایی موسوم به الزهرا و خانه‌های مسئولان اصلی آن به بازداشت سه تن به‌خاطر در اختیار داشتن غیرقانونی سلاحهای گرم منجر شد. همچنین شش کامپیوتر برای بررسی، ضبط شدند. در این عملیات ۲۰۰نیروی پلیس شرکت داشتند و عملیات در چارچوب قانون امنیت داخلی صورت گرفت. وزرای کشور، امور خارجه و دارایی در یک بیانیهٔ مشترک، یک سوءقصد خنثی‌ شده در ویلپنت در ۳۰ژوئن گذشته را محکوم کردند. اقدامی برخوردار از نهایت جدیت که نمی‌توانست بی‌پاسخ باقی بماند. لذا فرانسه اقدام به مسدود کردن دارایی دو تبعه (رژیم) ایران و نیز ادارهٔ امنیت داخلی وزارت اطلاعات آن کرد. به گفته ژان ایو لودریان، این لازمه یک رویکرد مطالبه‌گر در روابط ما با (رژیم) ایران است. به گفته پرفکتور شمال، فعالیت‌های انجمن (الزهرا) به‌خاطر حمایت جدی آن از چندین سازمان تروریستی و در حمایت از جنبش‌هایی که از ایده‌های مخالف ارزش‌های جمهوری دفاع می‌کنند، به‌طور خاص زیر نظر بود...».

 

روزنامه لوپینیون فرانسه ۱۰مهر ۹۷: بنا‌ به اطلاعات ما که توسط منبع رسمی تأیید شد، عملیات ضدتروریستی صبح (سه‌شنبه) در گراند-سنت (در شمال فرانسه) علیه مرکز شیعی الزهرا... مستقیماًً به سوءقصد در ویلپنت علیه سازمان مجاهدین... مرتبط است...

انجمنی که در عملیات پلیس در گراند سنت هدف قرار گرفت، مرکزی موسوم به الزهراست و مقامهای فرانسوی آن‌را متهم به «حمایت جدی» از «چندین سازمان تروریستی می‌کنند». این مرکز می‌توانسته به‌عنوان (محلی) برای پشتیبانی لجستیکی از عملیات (رژیم) ایران در فرانسه استفاده شود.

استانداری در بیانیه‌یی، گفت: «این عملیات در چارچوب جلوگیری از تروریسم صورت می‌گیرد؛ فعالیت‌های مرکز الزهرا... به‌طور خاص به‌خاطر حمایت جدی مسئولانش از چندین سازمان تروریستی و به‌نفع جنبش‌هایی که از ایده‌هایی علیه ارزش‌های جمهوری دفاع می‌کنند، دنبال می‌شود»...

مرکز الزهرا در فرانسه بسیار نزدیک به (رژیم) ایران است...

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/33f83d7f-aec0-4ea9-bb40-b397e33c5ec7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات