728 x 90

غارت چند جانبه بانک‌های خامنه‌ای و سپاه پاسداران از جیب مردم

بانک انصار
بانک انصار

پس از دو دهه غارتگری بانک‌های وابسته به سپاه، نیروی انتظامی، بسیج و ارتش تحت‌امر خامنه‌ای، و بالا آوردن بدهیهای سنگین، این بانکها با همدستی شورای پول و اعتبار و سران سه قوه رژیم از مدتی قبل قرار شده خودشان را در بانک سپه ادغام کنند. آنان در ظاهر این‌طور وانمود می‌کنند دیگر سپاه و بسیج و نیروی انتظامی بانکی ندارند اما در واقع موضوع این است که هر کدام از این بانکها هزاران میلیارد تومان بدهیشان را دارند و به جای اعلام ورشکستگی و پاسخگویی در برابر غارتگریهایشان، بدهیهایشان را آویزان یک بانک دولتی قدیمی ایران می‌کنند تا ظاهراً پرونده غارتگریهایشان را در انظار جامعه مخفی کنند. سایت حکومتی دارایان در نهم مهر ۹۸ زیر عنوان «سلطان تبلیغات بانکی، بدهی‌اش به بانکها ۴برابر شد» نام این سلطان تبلیغات بانکی را بانک انصار متعلق به سپاه ضدمردمی پاسداران معرفی کرده که حدود ۵۰هزار میلیارد تومان بدهی بالا آورده است. این سایت می‌نویسد:

«بانک انصار که به‌زودی در بانک سپه ادغام می‌شود در سال گذشته هزینه تبلیغات خود را برای جذب سپرده دو برابر کرد. از سوی دیگر بدهی بانک انصار به بانکها و مؤسسات اعتباری در سال گذشته چهار برابر شد».

این سایت حکومتی اضافه می‌کند:‌ «بر اساس مصوبات شورای پول و اعتبار و شورای عالی هماهنگی اقتصادی (سران سه قوه)، به‌زودی بانک‌های انصار، قوامین، حکمت ایرانیان، مهر اقتصاد و مؤسسه اعتباری کوثر در بانک سپه ادغام می‌شوند. بانک انصار (متعلق به سپاه پاسداران) در آبان ماه سال ۱۳۸۹ در اداره ثبت شرکتها و مؤسسات غیرتجاری به ثبت رسید و شخصیت حقوقی آن شکل گرفت و به‌عنوان یازدهمین بانک خصوصی کشور فعالیت خود را آغاز کرد». این هم مدل حاکمیت غارتگر ولایت‌فقیه است که بانک سپاه پاسداران را خصوصی نامگذاری می‌کند!

بدهی بانک انصار معادل ۹۶درصد از دارایی آن

بدهی بانک انصار معادل ۹۶درصد از دارایی آن

 

سایت حکومتی دارایان سپس اضافه می‌کند: «صورت‌های مالی نشان می‌دهد بدهی بانک انصار معادل ۹۶درصد از دارایی آن بوده، به‌طوری که این بانک در سال گذشته ۴۹٫۵هزار میلیارد تومان بدهی داشته است. بدهی بانک انصار به بانک‌های دیگر در سال ۱۳۹۷، بیش از ۲٫۵برابر بانک تجارت و حدود چهار برابر بانک پارسیان بوده است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6901d3cd-de76-42e3-8797-19c692a9c6fd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات