728 x 90

عیسی کلانتری: فرسایش خاک ۳۴ برابر میزان تولید آن شده است

فرسایش خاک در ایران - عکس از آرشیو
فرسایش خاک در ایران - عکس از آرشیو

عیس کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست دولت آخوند روحانی در یک اعتراف آشکار از انهدام محیط‌زیست کشور در نظام آخوندی؛ با اعلام این‌که فرسایش خاک در کشور ۳۴برابر میزان تولید آن شده است اعلام کرد که ایران رتبه دوم سرعت فرسایش خاک در جهان را دارد.
این کارگزار رژیم آخوندی که خود سال‌ها در مسند این مسئولیت از تصمیم‌گیرندگان و عاملان این انهدام بوده ادامه داد تزریق به منابع آبی، سالیانه کمتر از ۲۵میلیارد متر‌مکعب و برداشت از منابع زیرزمینی بیش از ۵۰میلیارد مترمکعب است که با چنین تضادی در بهره‌برداری بی‌رویه و بیش از ظرفیت معین از منابع آبهای زیرزمینی، سالیانه صدها میلیون تن نمک از زیر زمین به روی زمین انتقال یافته و ضمن کاهش حاصل خیزی خاکها باعث طغیان غبارهای نمک می‌شود. و متأسفانه سالیانه بیش از ۲.۱کیلو گرم در مترمربع خاک حاصل خیز را از دست می‌دهیم، این در حالی است که به‌طور متوسط سالیانه تنها حدود ۳۵ گرم خاک در مترمربع در طبیعت ایران به‌وجود می‌آید».
کلانتری در پایان با اعتراف به‌دلیل اصلی این فجایع زیست‌محیطی گفت: «دلیل عمده تخریب منابع آب و خاک و پوشش گیاهی و تنوع ژنتیکی کشور ناشی از قانون‌گذاریها و تصمیم‌سازیهای ناپایدار و غلط در کشور است» (سایت حکومتی رکنا - سه‌شنبه ۵مرداد).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/caafab4e-ff77-40e2-93ae-b7e5d74745a6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات