728 x 90

عملیات پرتلفات کربلای ۴از زبان مقامات حکومت ایران

عملیات پرتلفات کربلای ۴ از زبان مقامات حکومتی
عملیات پرتلفات کربلای ۴ از زبان مقامات حکومتی

جنگ و جدال باندهای حکومتی و سرکردگان سپاه بر سر تلفات عملیات موسوم به کربلای چهار و کربلای پنج به دنبال اظهارات پاسدار محسن رضایی سرکرده کل سپاه پاسداران در دوران جنگ ضدمیهنی، هم‌چنان ادامه دارد.

پاسدار رضایی در توجیه تراشی برای عملیات پرتلفات کربلای چهار در تلویزیون حکومتی گفت:

ما هر سال دیماه با یک داستان تکراری مواجهیم که یک عده‌یی می‌آیند در صحنه، میگن که این کربلا۴لو رفته، هزاران نفر شهید شده، کشته شده و فرماندهان هیچ توجهی به جان بچه‌های مردم نداشتند، این یک قصه تکراریه...

 

عملیات کربلای چهار را که من صبح دیگه مطمئن شدیم کجاها بازه و کجاها بسته‌ است متوقف کردیم، ادامه ندادیم. بعد ما ۲۶۰گردان نیرو آورده بودیم پای کار. قرار بود ۶۰گردان توی این مرحله اول وارد بشند ساعت سه و چهار و به بعد که من متوجه شدم دیگه بیشتر از ۴۰گردان وارد نکردیم. ۲۰گردان دیگه رو با این‌که مصمم بودیم همان شب وارد عمل کنیم متوقف کردیم.

 

توجیهات پاسدار قاسم سلیمانی

پاسدار قاسم سلیمانی نیز ضمن تکذیب نوشته پاسدار رضایی که کربلای ۴ را عملیات فریب خوانده بود،گفت:

فقط هم کربلای ۴ نبود، عملیات رمضان یکی از عملیاتهایی بود که تقریباً ناموفق شد تصور دشمن این شد نه این‌که کربلای چهار عملیات فرعی ما بود نه تصور دشمن بعد از این‌که ما عملیات کربلای ۵ را شروع کردیم دشمن به این جمعبندی رسید کربلای چهار عملیات فرعی ما بوده ولی در واقع عملیات کربلای چهار عملیات اصلی ما بود.

قاسم سلیمانی: در کربلای چهار، جوی‌های خون کوچکی روان بود و من این جوی‌های خون را به چشم خودم دیدم و دیدم چگونه آنها بدون ذره‌یی ابهام، ترس و تردید به اروند زدند، در حالی که دشمن در بالای خاکریز‌ها به آنها نگاه می‌کرد و تک‌تک آنها را با تیربارهای خود نشانه می‌رفت و آنها ذره‌یی ترس به خودشان راه ندادند. (ایسنا - ۶ دی ۱۳۹۲)

 

سرکردگان نظام و سپاه ولایت فقیه، در جنگ و جدالهای حکومتی بیهوده تلاش می‌کنند روی جنایات خود و تلفات هولناک و اصرار هشت ساله بر ادامه جنگ با شعار فتح قدس از طریق کربلا، خاک بپاشند و آن را به گردن یکدیگر بیندازند. روز حسابرسی و آشکار شدن حقایق مربوط به این جنایات جنگی و محاکمه تمامی جانیان بی‌تردید فراخواهد رسید.

 

بیشتر بخوانید

پاسدار محسن رضایی که هرازگاهی «بند آب داده» و بخشی از گوشه‌های پنهان جنایات نظامشان را ناخواسته لو می‌دهد اخیراً در مورد عملیات کربلای ۴ رژیم در جنگ ضدمیهنی نکاتی مطرح کرد که صدای اعتراض دیگر پاسداران را هم در آورده است. حسام‌الدین آشنا، مشاور فرهنگی روحانی، یکی از این معترضان است.

 

مگر پاسدار محسن رضایی چه گفته؟

محسن رضایی در توئیتی به‌ مناسبت سالگرد عملیات جنایتکارانه کربلای ۴ نوشته: «با عملیات کربلای چهار به دشمن وانمود کردیم که عملیات سالانه ما تنها همین بوده است. ده روز بعد در همان نقطه و در زمانی که نیروهای ارتش بعثی به مرخصی رفته بودند، عملیات کربلای پنج را انجام دادیم... عملیات کربلای چهار برای فریب دشمن انجام شد».

 

پاسخ پاسدار آخوند اطلاعاتی حسام‌الدین آشنا

آشنا با لحنی گزنده به محسن رضایی پاسخ داده: «فرمانده کل! دهها هزار رزمنده و خانواده‌ هزاران شهید هیچگاه از شما نپرسیدند چرا از چند شب قبل از عملیات کربلای چهار، آسمان از روشنایی منورهای چلچراغی دشمن مانند روز شده بود.

بچه‌های توپخانه لشکر ۲۷ هیچگاه از شما نپرسیدند چرا تنها ۴۵دقیقه پس از آغاز عملیات، تقریباً تمام قبضه‌ها مورد اصابت توپ‌های دشمن قرار گرفت.

برادر محسن! بین عملیات فریب و عملیات لو رفته، تفاوت از زمین تا آسمان است.

ما شاید خطاکاران را ببخشیم اما خودشیفتگان را هرگز.

وقت آن رسیده که... به سؤالات کهنه بسیجیان و خانواده‌های شهدا و ایثارگران درباره رازهای سربه‌مهر دفاع مقدس پاسخ دهید. اکنون باید خود را برای سؤالات سخت آماده کنید».(روزنامه انتخاب ۷ دی ۹۷)

 

پاسدار کوثری: چرا اصرار دارید بگویید کربلای ۴ لو رفته بود؟!

بعدها پاسدار علایی، از سران قدیمی سپاه و پاسدار اسماعیل کوثری، از فرماندهان قدیمی سپاه که اینک نیز فرمانده نیروی سرکوب تهران بزرگ است، در مصاحبه‌یی(۹ تیر ۹۴با سایت حکومتی تاریخ ایرانی) گفته‌اند که آن عملیات به‌معنی معمول کلمه، «لو» نرفته بود. کوثری صریحاً می‌گوید کربلای ۴ لو نرفته بود،‌ پاسدار علایی می‌گوید عراق از جمع‌آوری یکصدهزار نیرو در آن جبهه و اعلام همین نکته از رسانه‌های رژیم و تحرکات محلی پی به‌ وقوع قریب‌الوقوع آن برده بود. گزارشهای نظامی رژیم که در سایت رسمی جنگ رژیم منتشر شده نیز می‌گویند یک نظامی بلندپایه آخوندها خیانت کرده و... ولی هیچ‌یک از سران و سرکردگان نظام نمی‌گویند بی‌کفایتی مفرط و اصرار دیوانه‌وار آخوندها باعث استمرار عملیاتی شد که آغاز نشده، زیر آتشباری طرف مقابل قرار گرفته بود! و در نتیجه خون‌هایی ریخته شد که نباید ریخته می‌شد. خون‌هایی که اینک سوژه جنگ قدرت باندهای نظام بر سر قدرت و ثروت بیشتر شده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/aa82c603-0c86-4b11-9237-54c23e8a4a00"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات