728 x 90

علی صفوی: زمان آنست که جامعه بین‌المللی شورای ملی مقاومت را به‌رسمیت بشناسد

زمان آنست که جامعه بین المللی، ان.سی.آر.آی را به رسمیت بشناسد
زمان آنست که جامعه بین المللی، ان.سی.آر.آی را به رسمیت بشناسد

علی صفوی در مصاحبه با تلویزیون فاکس‌ نیوز روز یکشنبه ۲۵فروردین ۹۸گفت: زمان آنست که جامعه بین‌المللی، شورای ملی مقاومت  را به‌رسمیت بشناسد.

اریک شاون خبرنگار فاکس‌ نیوز در شروع گفتگو با علی صفوی عضو کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت گفت:   مایک پمپئو وزیر خارجه، توصیف می‌کرد که چگونه دولت ترامپ سپاه پاسداران را به‌عنوان یک گروه تروریستی لیست‌گذاری می‌کند. این لیست گذاری  عملیات تاریخی تهران را برای هدف قرار دادن و حتی کشتن برخی از مخالفانش در همین جا در آمریکا  نیز افشا می‌کند.

می‌دانید که در اوت گذشته دو ایرانی مقیم آمریکا به‌عنوان مأموران رژیم ایران در کالیفرنیا و شیکاگو متهم شدند. دادستانهای فدرال می‌گویند آنها روی گروه مخالفان ایرانی شورای ملی مقاومت ایران و ۲تن از اعضای آن جاسوسی می‌کردند که در اینجا در آمریکا بوده و در واشنگتن دی.سی مستقر می‌باشند.

این در حالی است که مقامات در اروپا توطئه‌یی را خنثی کردند که به رژیم ایران برای بمب‌گذاری کنوانسیون سالانه این گروه  در فرانسه مربوط می‌شد. بخشی از اتهام رژیم ایران  این بود که از دفاتر دیپلماتیک و مأموران خود برای سوءقصد علیه مخالفان در خاک خارجی استفاده می‌کند.

یکی از آن اهداف گزارش‌شده برای ترور، امروز با ماست. او علی صفوی‌ست رئیس مرکز تحقیقات خاورنزدیک در واشنگتن و از مسئولان  شورای ملی مقاومت ایران.

اریک شاون سپس از علی صفوی پرسید: مقامات فدرال می‌گویند آنها شما را به‌خاطر فعالیتها و مخالفت شما با رژیم هدف قرار داده بودند، در این باره چه احساسی دارید؟

علی صفوی در پاسخ می‌گوید: خوب فکر می‌کنم این یکی دیگر از نمونه‌هایی است که نشان می‌دهد رژیم ایران و سپاه پاسداران انقلاب و وزارت امنیت و اطلاعات از اپوزیسیون سازمان‌یافته، ترس دارد. اپوزیسیونی که به‌دنبال محقق نمودن تغییرات دموکراتیک در ایران است تا  ایرانی متفاوت را بنا سازد. ایرانی که متعهد به انتخابات آزاد و برابری جنسی و لغو مجازات اعدام و کشوری بدون سلاح اتمی است.

علی صفوی افزود: فکر می‌کنم همه چیز گواه آن استاکنون که سپاه پاسداران لیست‌گذاری شده است  گام بعدی لیست‌گذاری وزارت اطلاعات و امنیت(MOIS) است که  طراحی عملیات‌های تروریستی و انجام سوءقصد علیه مخالفان در اروپا و در خاورمیانه و هم‌چنان که گفتید در اینجا در آمریکا  را بر عهده دارد.

در ادامه مصاحبه اریک شاون می‌پرسد: شما و علیرضا جعفرزاده که عضو دیگری‌ست که در واشنگتن مستقر است تحت مراقبت و شناسایی تروریستها بودید  و در اینجا، در شکایت جنایی وزارت دادگستری، آمده است: «سرویسهای اطلاعاتی خارجی بستهٔ اهداف را مشخص می‌کنند تا یک مأمور اطلاعاتی یا واحد نظامی را قادر سازد یک تهدید را پیدا کرده و مراقبت نموده و آن را از بین ببرد.

یک بسته‌ٔ هدف می‌تواند یک طرح خنثی سازی را محقق کند که ممکن است شامل عملیات‌های دستگیری، عضوگیری، استفاده از سایبری یا اسارت و کشتن باشد».

اینها ترسناک هستند. آنها همچنین در نظر داشتند که رستورانی را در جرج تاون منفجر کرده و سفیر سعودی را به‌قتل برسانند آیا شما تردیدی دارید که رژیم ایران تلاش کرده است تا در اینجا در آمریکا دست به‌قتل بزند؟

علی صفوی در پاسخ می‌گوید: قطعاً که تردیدی ندارم همان‌طور که گفتم شما باید به‌خاطر داشته باشید که این رژیمی است که در آخرین روزهای عمر خود می‌باشد و با جمعیتی به خشم آمده مواجه است و با تظاهرات سراسری در ۲۰۱۸ که هنوز هم ادامه یافته است روبرو است.   ناتوانی و بی‌صلاحیتی مطلق این رژیم در برخورد با سیل‌های سراسری که ۲۷استان از ۳۱استان ایران را فراگرفته اشکار است.  بنابراین واضح است که هدف شماره یک تروریسم رژیم حاکم بر ایران  اپوزیسیون سازمان‌یافته و دموکراتیک آن است و همان‌گونه که نشان داده‌اند هیچ نشانی از این‌که توطئه‌های قتل و ترور را کنار گذاشته باشند دیده نشده است.

آنها عین همین قتلها  را در سالهای ۱۹۹۰ انجام دادند و نمایندگان شورای ملی مقاومت ایران در سوئیس یعنی پرفسور کاظم رجوی و نماینده این شورا در رم را در ۱۹۹۳ ترور کردند.

اما بار دیگر بگویم که موضوع این است که حالا با نامگذاری تروریستی سپاه، فکر می‌کنم همه تحریم‌های ناشی از آنبایستی به اتم وجه اجرا شوند و رژیم ایران بایستی شاهرگی که رژیمش از آن تغذیه می‌کند را از دست بدهد  تا نتواند عملیات تروریستی را تأمین مالی نماید.

خبرنگار می‌پرس آیا این تنها راه نهایی است؟  شما فکر می‌کنید بتوان تلاش کرد و این توطئه‌ها که گفته شده را متوقف نمود؟

علی صفوی در پاسخ  می‌گوید: فکر می‌کنم مطلقاً ضروریست که مراکز رژیم ایران در خارج در اروپا و خاورمیانه و البته در ایالات متحده بایستی بسته شوند اما به‌نظر من همان‌گونه که خانم رجوی به کرات گفته‌اند راه‌حل نهایی برای خاتمه دادن به همه این  آشفتگیها؛ بی‌ثباتی و تروریزم در خاورمیانه و سایر نقاط جهان که از رژیم ایران ناشی می‌شوند،  این است که مردم ایران این رژیم را سرنگون کنند. زمان آن رسیده که اکنون جامعه بین‌المللی و ایالات متحده، حق مردم ایران برای سرنگونی این رژیم را به‌رسمیت بشناسند. زمان آن رسیده است که شورای ملی مقاومت ایران به‌عنوان آلترناتیو دموکراتیک علیه ملاهای ایران به رسمیت شناخته شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/084b2d5f-3b5d-4d81-a3c5-b50fe554f923"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات