728 x 90

علی بیگدلی تحلیلگر حکومتی: یک جبهه‌ای در منطقه در حال شکل‌گیری است... می‌تواند خطرناک باشد و برای ما تهدید محسوب شود

علی بیگدلی تحلیلگر حکومتی
علی بیگدلی تحلیلگر حکومتی

روزنامه حکومتی آرمان ۲۰آبان، با درج مطلبی با عنوان «راهی جز مذاکره وجود ندارد» به بن‌بست مرگبار رژیم درباره مذاکرات برجام اعتراف کرد که راهی جز سر کشیدن جام‌زهر باقی نمانده است.
بیگدلی تحلیلگر حکومتی پیرامون سردرگمی و بن‌بست سران نظام در بازی موش و گربه برجام نوشت: در ابتدای شروع به کار دولت، مدتی بر روی انجام مذاکرات فکر شد تا این‌که اعلام کردند مذاکرات انجام می‌شود، در مرحله دیگر مروری بر روی شش دور مذاکره قبلی انجام شد...
ابتدا اعلام شد که باید آمریکا ۱۰میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران را به نشانه حسن‌نیت آزاد کند. چنین اقدامی صورت نگرفت. رئیسی هم اعلام کردند که ما مذاکره می‌کنیم به‌شرطی که آمریکا تحریم‌ها را بردارد. اما به‌نظر می‌رسد غیر از مذاکره راهی برای رفع تحریم‌ها وجود ندارد... .
بیگدلی با هشدار به سران نظام افزود: نباید بی‌خیال این تهدیدات شد. نباید سبک گرفت بلکه می‌تواند خیلی جدی باشد. یک جبهه‌ای در منطقه در حال شکل‌گیری است که چهار عضو اصلی آن ترکیه، عربستان، اسراییل و مصر است. رژیم صهیونیستی اکنون در حال ساخت گنبد آهنین برای امارات و بحرین است. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده که اتحاد ضدایران در منطقه شکل قوی‌تری می‌گیرد. این جبهه می‌تواند خطرناک باشد و برای ما تهدید محسوب شود. باید با حالت مسالمت‌آمیز مذاکرات آغاز شود. هیچ کشوری چه چین و چه روسیه قادر نخواهند بود اقتصاد ما را نجات دهند. باید سعی کنیم تحریم‌ها برداشته شود. راه نجات از فشارهای داخلی و سنگینی وضعیت اقتصادی رهاشدن از مسأله تحریم‌هاست و با برجام حل خواهد شد.

قربان‌اوغلو یکی دیگر از تحلیلگران حکومتی نیز تلویحاً با اذعان به موضع پایین رژیم در تعادل‌قوای کنونی گفت: شرط و شروط گذاشتن نه امکان اجرا دارد و نه این‌که کمکی به تقویت موضع ما و یا بالا بردن قدرت چانه‌زنی ما می‌کند. قرار است آمریکایی‌ها تحریم‌ها را لغو کنند و در حقیقت ما با آمریکا به تفاهم برسیم چون رسیدن تفاهم با دیگران مشکلی راحل نخواهد کرد. لذا ایران یک مقدار مواضع خود که هر گونه مذاکره با آمریکا را نفی می‌کند و هنوز هم می‌خواهد با ۱+۴ مذاکره کند را تغییر دهد. این چه استدلالی است که حرفی را در زرورق بپیچیم و به ۱+۴ بدهیم تا تحویل آمریکایی‌ها دهند؟ در حالی که می‌توانیم در کنار ۱+۵ رودررو با آمریکایی‌ها مذاکره کنیم (روزنامه حکومتی آرمان ۲۰آبان).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9c12e51d-f798-429e-9e24-a3854eb13a1d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات