728 x 90

علیرضا جعفرزاده در مصاحبه با رادیو لارس لارسون آمریکا: قیام در ایران ادامه دارد

علیرضا جعفرزاده معاون نمایندگی شورای ملی مقاومت در واشنگتن
علیرضا جعفرزاده معاون نمایندگی شورای ملی مقاومت در واشنگتن

علیرضا جعفرزاده معاون نمایندگی شورای ملی مقاومت در واشینگتن طی مصاحبه‌یی با رادیوی لارس لارسون آمریکا در پاسخ به سؤالی در مورد قیام مردم ایران گفت:‌

تظاهراتها و حرکات اعتراضی که اکنون در سراسر کشور اوج گرفته به دسامبر سال ۲۰۱۷ بر می‌گردد که تا کنون ادامه داشته است. تظاهراتهای ضدحکومتی که در واقع در اعتراض نسبت به شرایط اقتصادی و افزایش قیمتها و فساد گسترده بود به‌سرعت به تظاهراتهای عمیق ضدحکومتی تبدیل شد و مردم شعار می‌دادند «مرگ بر خامنه‌ای» و «مرگ بر روحانی». آنها در اساس کل نظام مذهبی را که بر کشور حاکم است رد می‌کردند و خواستار آزادیها بودند.

آن تظاهراتها به ۱۴۲شهر گسترش یافته و هر روز وقایعی در اشکال مختلف در گوشه و کنار کشور شکل می‌گیرد.

 

استمرار قیامها در ایران

چند هفته پیش ما تظاهرات بزرگی در شهر کازرون داشتیم که دهها هزار نفر از مردم شرکت داشتند و با سپاه پاسداران درگیر شدند ولی عقب نکشیدند. یک زن جوان در خیابانی در کرج که یکی از شهرهای بزرگ ایران در نزدیک تهران است به میدان اصلی شهر آمده و شروع به سردادن شعار «مرگ برخامنه‌ای» کرده است. او این شعار را مرتب تکرار کرد و مردم اطراف او گرد آمدند و او این شیوه شجاعانه را برگزید تا به سایر زنان و سایر مردان در ایران بگوید که این شعار، شعار واقعی علیه رژیم ایران است.

مردم می‌فهمند که رژیم تلاش می‌کند موضوعات را منحرف کند آنها میدانند که دشمن واقعی حاکمان سرکوبگر ایران هستند. انگیزه و امید بسیاری برای تغییر در ایران و جود دارد.

چیزی که هرگز در این ابعادی که امروزه می‌بینیم، قبلاً ندیده بودیم.

اپوزیسیون سازمان‌یافته ایران

علیرضا جعفرزاده در ادامه این مصاحبه گفت:‌ یک اپوزیسیون سازمان‌یافته طی سی و چهارسال گذشته علیه رژیم ایران حضور دارد. اپوزیسیونی توانمند با رهبری شناخته شده و با برنامه‌ای روشن. اپوزیسیونی که توسط یک زن رهبری می‌شود. آنهم در حکومتی که اساساً زنان را تحمل نمی‌کنند رهبر اپوزیسیون مریم رجوی است که در پاریس مستقر است.

او یک برنامه ۱۰ماده‌ای برای آینده ایران ارائه کرده است که می‌گوید تنها معیار مشروعیت صندوقهای آرا و نه دیکتاتوری مذهبی است، او به جدایی دین از دولت، آزادی مطبوعات، آزادی احزاب، اقتصاد آزاد و حمایت از صلح خاورمیانه معتقد است و می‌گوید ما خواستار یک ایران غیراتمی هستیم.

این برنامه‌ایست که نه تنها مردم ایران بلکه تمامی کشورهای منطقه و کشور آمریکا از آن حمایت می‌کنند و حمایت گسترده دوحزبی هم در مجلس نمایندگان و هم در سنای آمریکا از این جنبش وجود دارد.

 

گردهمایی بزرگ ایرانیان در پاریس

معاون نمایندگی شورای ملی مقاومت در واشنگتن گفت:‌

گردهمایی بزرگی برنامه‌ریزی شده است که تمامی این صداها را در پاریس گردهم می‌آورد. این گردهمایی در ۳۰ژوئن در پاریس است و انتظار می‌رود سخنرانان بسیار معروفی در آن سخنرانی کنند تا استمرار ارتباط میان قیامها در داخل ایران و صداها در خارج از ایران را به نمایش بگذارند. این بر دولت هاست که در کنار مردم ایران بایستند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5761eba6-0a0a-4311-a467-6a2b7a034bd2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات