728 x 90

علت اصلی وحشت رژیم و جلاد ۶۷ از سفر به نیویورک

رئیسی جلاد
رئیسی جلاد

در حالی‌که رژیم به خبرگزاریهای بین‌المللی اعلام کرده رئیسی جلاد به‌علت اقدامات احتیاطی کرونا به‌صورت ویدیویی در مجمع عمومی ظاهر می‌شود، روزنامه حکومتی جهان صنعت در گزارشی، علت اصلی وحشت رژیم و جلاد ۶۷ از سفر به نیویورک را بازتاب داد و نوشت:

«نرفتن رئیس‌جمهور به اجلاس سالانه مجمع عمومی سبب شده که موضوع موانع حقوقی برای ایفای نقش او در عرصه بین‌المللی مورد توجه قرار گیرد. می‌دانیم اتحادیه اروپا و آمریکا، ابرهیم رئیسی را به‌خاطر مسائل حقوق‌بشری و آبان ۹۸ تحریم کرده‌اند.

یک کارشناس حکومتی با وحشتی افزونتر گفت: «از نظر قوانین بین‌المللی نمی‌توانند رئیس‌جمهور یک کشور را بازداشت کنند! آن هم به‌خاطر این‌که مثلا به جنایت جنگی یا مشارکت در آن متهم شده است! رئیس‌جمهوری یک کشور را (فقط) با حکم دادگاه کیفری لاهه می‌توان بازداشت کرد، اما این‌طور که در جریان سفر رئیس‌جمهوری یک کشور دیگر او را بازداشت و یا تهدید کنند، خلاف قوانین است»

و یک کارشناس دیگر رژیم مشکل اصلی را بیان کرد و گفت: «شاید یکی از نگرانی‌ها و دغدغه‌ها این باشد که عکس‌العمل‌هایی در خارج از کشور به‌صورت تظاهرات از سوی ایرانیان مقیم خارج انجام شود.

این روزنامه نهایتاً نوشت: عدم حضور، بهتر از حضور است. بهتر است از خیر مزایای یک فرصت جهانی، مثل مجمع عمومی سازمان ملل هم بگذریم». (روزنامه جهان صنعت ۲۷شهریور)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d51137ba-9910-4a53-97e3-e9fa2e3ea8b0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات