728 x 90

عفو بین‌الملل: ۸تن از دراویش در اعتراض به اعمال شکنجه در زندان اعتصاب غذا کرده‌اند

عفو بین‌الملل
عفو بین‌الملل

سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌یی اعلام کرد ۸تن از دراویش در اعتراض به شدیدترین شکنجه‌های قرون‌وسطایی در زندان برای اخذ اعترافات اجباری علیه خود اقدام به اعتصاب غذا کرده‌اند.  عفو بین‌الملل با صدور بیانیه‌یی نسبت به وضعیت وخیم دراویشی که در اعتراض به شدیدترین شکنجه‌های قرون‌وسطایی از روز ۷فروردین ۱۳۹۷ اعتصاب غذا کرده‌اند، هشدار به اقدام عاجل داد و خواستار آزادی فوری و بی‌قید و شرط دراویش زندانی شده است.

عفو بین‌الملل در این بیانیه به روشهای مختلف شکنجه که علیه این بازداشت‌شدگان در زندانها اعمال می‌شود، اشاره کرده است. بر اساس این سازمان، روشهای شکنجه مانند: لگد، مشت، شلاق، جوجه کباب، آویزان کردن به ستون، بستن دست‌ها از پشت به ساق پا، علیه بازداشت‌شدگان اعمال می‌شود.

عفو بین‌الملل می‌گوید ۸تن از دراویش گنابادی که اعتصاب غذا کرده‌اند، در بازداشتگاه آگاهی شاپور تهران که در زمینه روشهای شکنجه شهرت دارد، به‌سر می‌برند.

سازمان عفو بین‌الملل همچنین درخواست کرده است که تحقیقات و بررسیهای دقیق، فوری و مستقل در ارتباط با شکنجه زندانیان و بدرفتاری با آنها زیر نظارت و بازرسی نهادهای بین‌المللی انجام گیرد.

عفو بین‌الملل همچنین خواستار انجام تحقیقات دقیق و مستقل در ارتباط با سرکوب دراویش گنابادی و محاکمه عاملان این سرکوب در دادگاه‌های عادلانه شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/89ae2f7d-827a-4a45-b369-79d5845e2b2b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات