728 x 90

عضو ارشد مجلس نمایندگان آمریکا: رژیم ایران ماهها با اعتراضات مقابله کرده و صدها شهروند ایرانی را کشته است

مک تورنبری عضو مجلس نمایندگان آمریکا
مک تورنبری عضو مجلس نمایندگان آمریکا

عضو ارشد مجلس نمایندگان آمریکا: رژیم ایران ماهها با اعتراضات مقابله کرده و صدها شهروند ایرانی را کشته است

مک تورنبری، رئیس جمهوریخواه کمیته امور تسلیحاتی مجلس نمایندگان آمریکا درباره قیام سراسری مردم ایران و کشتار جوانان قیام‌کننده توسط رژیم در گفتگو با شبکه C-SPAN گفت: رژیم ایران ماه‌ها با تظاهرات مقابله کرده و صدها شهروند ایرانی را کشته است.

 

وی درباره حملات احتمالی رژیم ایران در خاورمیانه، گفت: آمریکا باید دست به اقدامات بازدارنده جدی در قبال رژیم ایران بزند. تورنبری افزود: پیش‎بینی می‌کنم رژیم ایران در هفته‌های آینده اقدامات تحریک‌آمیز بیشتری انجام دهد.

 

مایک پمپئو روز گذشته دلیل قیام سراسری مردم ایران و دست و پا زدنهای اقتصاد رژیم را در بی‌کفایتی، سوء‌مدیریت، دزدسالاری، جنگ‌افروزی و ریختن جوانان در تنور جنگ دانست و گفت:

«دلیل چالشهای اقتصادی رژیم ایران تحریم‌های آمریکا نیستند. این چالشها به خیلی پیش‌تر از تحریم‌ها برمی‌گردند. این به‌دلیل سوء‌مدیریت گسترده در اقتصاد ایران است. این واقعیت دارد که آنها نوجوانان ایرانی را به جنگ فرستادند و آنها کشته شدند. این واقعیت دارد که آنها به شرکتهای ایرانی اجازه شرکت در فعالیت‌هایی را که راه به افزایش ثروت مردم ایران می‌برد را نمی‌دهند. در عوض، دزد سالاران، شرکتهای دولتی، شرکتهای فعال نیروی قدس، پولهای مردم ایران را می‌دزدند. دلیل این‌که اقتصاد [ایران] در دست و پا زدن است و دلیل این‌که این اعتراضات را در سرتاسر کشور مشاهده می‌کنید آن است که سران رژیم ایران نتوانستند کمکی به مردم کنند. آنها به اقتصاد اجازه رشد نداده‌اند؛ آنها ایجاد فرصت نکرده‌اند. در عوض مانند دزدان رفتار کرده‌اند و ثروتهای مردم ایران را برای خودشان ربوده‌اند».

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9409c820-eabe-43fc-a264-ecf3d1609f25"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات