728 x 90

عربستان از شورای امنیت خواستار مجازات تامین‌کنندگان تسلیحاتی حوثی‌ها شد

عبدالله المعلمی سفیر دائمی عربستان در سازمان ملل
عبدالله المعلمی سفیر دائمی عربستان در سازمان ملل

عبدالله المعلمی سفیر دائمی عربستان و رئیس هیأت این کشور در سازمان ملل متحد، در بیانیه‌یی حمله حوثی‌ها به منطقه صامطه در جازان را به‌شدت محکوم کرد.
خبرگزاری العربیه روز سه‌شنبه ۷دی نوشت، المعلمی در نامه‌یی از شورای امنیت سازمان ملل خواست که حوثی‌ها را به‌دلیل ارتکاب جنایت‌های جنگی در یمن مورد بازخواست قرار داده و به مسئولیت‌های خود در مقابله با شبه‌نظامیان حوثی وابسته به رژیم ایران عمل کنند.
سفیر عربستان از شورای امنیت خواستار مجازات تامین‌کنندگان تسلیحاتی حوثی‌ها شد، تا این گروه وابسته به رژیم ایران مجبور شوند به حملات خود علیه مناطق مسکونی پایان دهد.
نماینده عربستان عدم بازخواست شبه‌نظامیان حوثی و تأمین کنندگان تسلیحاتی آنها را تهدیدی علیه صلح و امنیت بین‌المللی دانست و گفت چنان‌چه شورای امنیت در مجازات تأمین کنندگان تسلیحات حوثی‌ها اقدامی نکند، آنها در انجام اقدامات تروریستی خود گستاخ‌تر خواهند شد.
از این پیش‌تر، فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن با تأکید بر این‌که، نقض آشکار قوانین بین‌المللی بشردوستانه و قوانین حقوق‌بشر در یمن توسط حوثی‌ها نمی‌تواند بدون پاسخگویی ادامه یابد، خواستار توقف فوری حملات حوثی‌ها به مناطق مسکونی شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c9dfc5fe-b650-4c92-a15b-d62fcf7f20b6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات