728 x 90

عراق ۳میلیارد دلار اموال رژیم آخوندی را مسدود کرد

عراق ۳میلیارد دلار اموال رژیم آخوندی را مسدود کرد
عراق ۳میلیارد دلار اموال رژیم آخوندی را مسدود کرد

شرکت گاز رژیم در بیانیه‌یی که در رسانه‌های حکومتی منعکس شده، از مسدود شدن نیمی از مطالبات خود مربوط به فروش گاز به عراق در یکی از بانک‌های این کشور خبر داده است.

سایت حکومتی جماران ۹دیماه، این اقدام عراق را عجیب نامیده و به‌نقل از بیانیهٔ شرکت گاز نوشته است: «وزارت برق عراق بابت واردات گاز بیش از معادل ۵میلیارد دلار به شرکت ملی گاز ایران بدهکار است که مبلغ ۳میلیارد دلار آن در بانک عراقی TBI مسدود و غیرقابل استفاده مانده و بیش از ۲میلیارد دلار از بدهی سررسید شده وزارت برق نیز هنوز اساساً از طرف وزارت برق عراق پرداخت نشده است».

 

رژیم صادارت گاز به عراق را به‌دلیل پرداخت نشدن طلب‌هایش کاهش داده است.

خبرگزاری سپاه پاسداران(فارس) ۹دی نوشت: «وزارت برق عراق اعلام کرد واردات گاز از ایران طی دو هفته گذشته از ۵۰میلیون متر‌مکعب در روز به پنج میلیون متر‌مکعب سقوط کرده است».

 

در همین حال پاسدار دانائی‌فر سفیر سابق رژیم در عراق نیز گفت ۵میلیارد دلار از منابع رژیم در عراق بلوکه شده است.

وی افزود: «سیاستمداران عراقی با فشار و اصرار آمریکایی‌ها بر آن شدند تا عرصه‌های جدیدی را در سیاست خارجی خود باز کنند و بر اساس این سیاست پس از سال‌ها روابط دیپلماتیک با دولت سعودی را از سر گرفتند». (خبرگزاری مجلس رژیم ۹دی)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c4aab7cc-5a53-441c-9b26-5aa76a5273a2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات