728 x 90

عادل الجبیر: رژیم ایران میلیاردها دلار پول برجام را هزینه جنگ در سوریه و یمن کرد

عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان
عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان

عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی طی سخنانی در شورای روابط خارجی آمریکا گفت: به‌دلیل بازگشت تحریم‌ها، رژیم ایران با فشار فزاینده اقتصادی و سیاسی روبه‌رو خواهند شد. وی با اشاره به انزوای رژیم ایران در منطقه، در میان کشورهای اسلامی و در سطح جهان گفت: ما در برابر رژیم ایران موفق خواهیم شد… وضعیت این ر‌ژیم پایدار نیست.

 

وزیر خارجه عربستان به فعالیت مخرب رژیم ایران اشاره کرد و گفت:‌ این فعالیتها و اقدامات «به‌خصوص پس از امضای برجام، افزایش پیدا کرده است». رژیم ایران «میلیاردها دلار پول به دست آورد» این پول صرف موشک برای شبه‌نظامیان حوثی، مواد منفجره برای بحرین و صرف جنگ در سوریه شده‌است».

عادل الجبیر گفت:‌ رژیم ایران هیچ نقشی در جهان عرب ندارد که ایفا کند جز این‌که از آن خارج شود».

 

اتحاد علیه ایران اتمی - تهدیدهای رژیم ایران

در جلسه اتحاد علیه ایران اتمی که روز سه‌شنبه ۳مهر ۹۷ با حضور مقامها و شخصیتهای آمریکایی و عربی در نیویورک تشکیل شد، تهدیدهای رژیم ایران در زمینه‌های مختلف و راههای مقابله با آن بررسی شد.

عادل الجبیر:‌ برجام رفتار رژیم ایران را تغییر نداد

عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان سعودی گفت شک ندارم فشار داخلی و خارجی روی ایران تاثیر خواهد گذاشت. به اعتقاد او اگر همه کشورها وضع قاطع تری علیه رژیم ایران بگیرند این رژیم به مرور مواضع خود را تغییر می‌دهد.

وزیر خارجه عربستان با بیان این‌که رژیم ایران به‌دلیل فشار تحریمها توافق هسته‌یی را پذیرفت، گفت: «این توافق رفتار رژیم ایران در منطقه را تغییر نداد و در عوض حکومت ایران پول حاصل از توافق را برای جنگ در سوریه صرف کرد.»

وزیر خارجه عربستان همچنین درباره نقش رژیم ایران در یمن گفت: «حوثیهای یمن از توافقها با عربستان کنار کشیدند. هر گاه با آنها به توافق نزدیک شدیم آنها کنار کشیدند و مشخص است که از رژیم ایران خط گرفتند. چطور می‌شود با حکومتی مثل ایران به توافق رسید که قصد صدور انقلاب دارد؟»

 

در این نشست همچنین سفیران امارات متحده عربی و بحرین و یمن در آمریکا طی سخنانی به اقدامات مخرب رژیم ایران در منطقه اشاره کرده و خواستار اتحاد جهانی برای فشار به این رژیم در جهت تغییر رفتار حکومت جمهوری اسلامی شدند.

 

سفیر امارات در واشنگتن:‌ رژیم ایران تهدید منطقه و جهان

یوسف العتیه، سفیر امارات متحده عربی در آمریکا گفت: ایران یک تهدید برای منطقه و جهان است. اگر بخواهیم به نقش ایران در منطقه و امید برای تغییر نگاه کنیم می‌توانیم به لبنان نگاه کنیم. ایران لبنان را تحت نفوذ خود درآورد ولی امروز ما تلاش می‌کنیم این موضوع در یمن رخ ندهد.‎

 

سفیر بحرین در آمریکا: تروریستهای رژیم ایران را دستگیر کردیم

شیخ عبدالله بن راشد آل خلیفه، سفیر بحرین در آمریکا، در نشست اتحاد علیه ایران اتمی گفت: رژیم ایران علیه کشورهای منطقه و آمریکا فقط شعار نمی‌دهد، به این شعارها عمل می‌کند. ما در بحرین افرادی وابسته به حکومت ایران را که قصد داشتند علیه آمریکاییها عملیات انجام دهند، دستگیر کردیم.

 

عادل الجبیر: دخالتهای رژیم ایران در کشورهای منطقه بدترین نوع تروریسم است

عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی روز سه‌شنبه ۲۰شهریورماه در نشست وزرای خارجه کشورهای عربی در قاهره دخالتهای رژیم ایران در کشورهای منطقه خصوصاً در یمن را مورد حمله قرار داد و آن‌را بدترین نوع تروریسم خواند.

وی همچنین مخالفت کشورش با هر گونه تغییرات در وضعیت تاریخی و قانونی بیت‌المقدس را اعلام کرد و حمایت ریاض از آژانس پناهندگان فلسطینی را مورد تأکید قرار داد.

 

عادل الجبیر: از همه می‌خواهیم تا در برابر دخالتهای رژیم ایران بایستند

عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان روز دوشنبه چهارم مرداد۹۷ در اجلاس اتحادیه عرب در نواکشوت در پایتخت موریتانی از جامعه عرب خواست در مقابل دخالتهای رژیم ایران در منطقه بایستند.

وی که پیام پادشاه عربستان را در این اجلاس قرائت می‌کرد گفت: «از همه می‌خواهیم تا در برابر دخالتهای رژیم ایران در امور کشورهای عرب بایستند».

وزیر خارجه عربستان افزود: «آنچه باعث حل نشدن بحران سوریه از راههای مسالمت‌آمیز شده، سیاست‌های رژیم سوریه است. بشار اسد نمی‌تواند در آینده سوریه نقش و جایگاهی داشته باشد. عراق هم‌چنان با بحران دست و پنجه نرم می‌کند و امید داریم برادران ما در عراق اختلافات خود را کنار بگذارند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/964a8d25-aba5-41df-8c92-857013c61f36"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات