728 x 90

طنین شعار رژیم ایران اخراج اخراج در میدان تحریر بغداد، پیوستن کاروان کربلا به میدان تحریر

قیام مردم عراق
قیام مردم عراق

قیام‌کنندگان عراقی در جریان یک درگیری قهرمانانه با دستان خالی توانستند پل احرار در بغداد را از نظامیان تا دندان مسلح و وحوش خامنه‌ای پس بگیرند.

آنان در این نبرد ۴شهید دیگر تقدیم راه آزادی مردم عراق کردند. نبرد بر سر پلهای مهم عراق چون پل جمهوری و سنک و خلانی و احرار تاکنون دهها شهید و صدها مجروح بر جای گذاشته است. اما انقلابیون بغداد با خون خود این سنگرهای مقاومت و انقلاب را حفظ کردند.

 

در درگیریهای خونین روز پنجشنبه حداقل ۱۴تن از جوانان شورشگر عراقی به‌ شهادت رسیدند.

گزارشها هم‌چنین حاکیست که درگیریها بیش از ۲۰۰مجروح طی ۲۴ساعت بر جای گذاشته است.

 

کاروان قیام‌کنندگان کربلا به میدان تحریر بغداد رسیدند تا حمایت خود را از خواسته‌های انقلابیون ابراز کنند. آنان شعار رژیم ایران اخراج اخراج را طنین‌انداز کردند.

 

اسکای نیوز گزارش داد:

صحنه‌ای جدید در اعتراضات عراق علیه فساد و طبقه سیاسی حاکم شعله می‌کشد. خیابان تاریخی «رشید» که قدیمی‌ترین خیابان بغداد می‌باشد، شاهد جنگ و گریز بین معترضانی است که خواستار رفتن حکومت هستند. در این جنگ نیروهای امنیتی است که از گلوله‌های جنگی و گاز اشک اور استفاده می‌کنند.

در استان ذی‌قار تظاهر کنندگان جاده‌های منتهی به چاه نفتی «الغراف» را بستند تا بدینوسیله کار یکی از مهمترین چاههای نفتی عراق متوقف شود.

 

ناصریه، کوت و سایر شهرهای عراق نیز صحنه تظاهرات گسترده بودند. قیام‌کنندگان با بستن مسیرها مانع از حمله و هجوم وحوش خامنه‌ای می‌شدند. اعتصاب عمومی نیز در بسیاری از شهرهای عراق ادامه دارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4bc6319e-c3d1-4d0c-9aad-86eb1ddc5f11"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات