728 x 90

طرح جلوگیری از دسترسی رژیم ایران به شش میلیارد دلار آزاد شده در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد

کنگره آمریکا
کنگره آمریکا

در روز پنجشنبه ۹ آذرماه، مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را با عنوان "قانون عدم تأمین بودجه برای تروریسم ایران" تصویب کرد که به‌منظور جلوگیری از دسترسی ایران به شش میلیارد دلاری که در چارچوب توافق اخیر میان تهران و واشنگتن برای مبادله زندانیان آزاد شده بود، اقدام شده است.

با تأکید بر نقش رژیم ایران در حملات حماس به اسراییل در تاریخ ۱۵مهرماه، جمهوری‌خواهان این طرح را با ۳۰۷رأی موافق و ۱۱۹رأی مخالف به تصویب رساندند. این طرح به‌عنوان اقدامی به نام "قانون عدم تأمین بودجه برای تروریسم ایران" شناخته می‌شود.

با توجه به توافق بین آمریکا و رژیم ایران که منجر به آزادی شش میلیارد دلار از دارایی‌های مسدود شده تهران در کره جنوبی شد، این پول به قطر منتقل شده بود. مقامات دولت بایدن ادعا می‌کردند که این مبلغ تنها برای خرید اقلام غیرتحریمی و انسان‌دوستانه توسط ایران قابل استفاده است.

مایکل مک‌کال، رئیس‌جمهوریخواه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، در حین تصویب این طرح اظهار داشت: "با چنین بی‌ثباتی در منطقه، آخرین کاری که باید انجام دهیم این است که ۶میلیارد دلار در دسترس رژیم ایران قرار دهیم تا صرف حمایت بیشتر از تروریسم کند."

طرح تصویب‌شده برای تبدیل به قانون نیازمند تصویب سنای آمریکا است.

گریگوری میکس، نماینده دموکرات در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان، گفت: همانند حماس، رژیم ایران حکومتی جنایت‌کار و فاسد است و تعامل با آن کار آسان و خوشایندی نیست. "

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a6efab6c-b16e-4920-84c8-d7ba9b47ac1e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات