728 x 90

طرح تفرقه اندازانه تقسیم خوزستان به دو قسمت برای منحرف کردن توجهات مردم از قیام + سخنگوی مجاهدین

سخنگوی مجاهدین - ۲۴مرداد۱۴۰۰
سخنگوی مجاهدین - ۲۴مرداد۱۴۰۰

حکومت آخوندی در هراس از قیام و برای مقابله با اعتراضات و مطالبات هموطنانمان در خوزستان که با قیامهای پی‌درپی در این استان همراه بود و به سایر نقاط کشور نیز گسترش یافت، قصد دارد در یک طرح تفرقه‌اندازانه خوزستان را به دو قسمت تقسیم کند. این طرح تفرقه‌اندازانه تحت عنوان طرح تشکیل خوزستان جنوبی، توسط هیأت‌رئیسه مجلس رژیم اعلام وصول شده است.

بر اساس این طرح، شهرستانهای آبادان، خرمشهر، ماهشهر، امیدیه، هندیجان، بهبهان، رامهرمز، آغاجاری و رامشیر در استان موسوم به خوزستان جنوبی قرار می‌گیرند. (خبرگزاری حکومتی انتخاب ۲۴مرداد)

 

یادآوری می‌کنیم که در آذر ۹۹ نیز حکومت آخوندی طرح تقسیم استان سیستان و بلوچستان به چهار استان را به‌رغم مخالفتهای مردمی، در مجلس فرمایشی ولایت فقیه به جریان انداخت.

خبرگزاری رسمی رژیم در ۲۸آبان ۹۹در این باره نوشت: محسن دهنوی عضو هیات رئیسه مجلس گفت طرح تفکیک استان سیستان و بلوچستان به ۴استان اعلام وصول شد.

 

عوامل رژیم در همین گزارش اذعان کرده بودند که طرح تقسیم استان سیستان و بلوچستان در مجلس قبلی رژیم نیز مطرح شده بود، ولی برخی آن را در تعارض با هویت مردم استان توصیف کردند.

سخنگوی مجاهدین در نهم آذر ۱۳۹۹ طی پیامی به مردم و دلیران سیستان و بلوچستان فراخوان داد با این طرح حکومت آخوندی قویاً مخالفت کنند.

 

پیام سخنگوی مجاهدین به دلیران سیستان و بلوچستان: با طرح حکومتی ۴ استانی کردن برای تفرقه اندازی در سیستان و بلوچستان قویاً مخالفت و اعتراض کنید. مانند شورشگران کازرون رژیم را باید وادار به عقب‌نشینی کرد.

 

سخنگوی مجاهدین روز یکشنبه ۲۴مرداد افزود:

واضح است که هدف حکومت آخوندی و مجلس ارتجاع از طرح تجزیه استان خوزستان و تقسیم آن به دو قسمت چیزی جز منحرف کردن توجهات مردم از قیام و تفرقه اندازی بین اهالی و شهرهای خوزستان نیست.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4105767b-6c9c-4422-857b-1b47e4085671"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات