728 x 90

طرح تحریم گروه‌های تروریستی وابسته به رژیم ایران در عراق توسط کنگره آمریکا

کنگره آمریکا
کنگره آمریکا

نمایندگان جمهوریخواه در سنای آمریکا لایحه‌ای برای مقابله با دخالتهای رژیم ایران در عراق و تحریم گروه‌های تروریستی مورد حمایت ایران در عراق، مطرح کرده‌اند.

رویترز روز چهارشنبه ۲۱شهریور به‌نقل از یک دستیار سناتور گزارش داد: در این لایحه علاوه بر تحریم گروه‌های تحت کنترل رژیم ایران در عراق، وزیر امور خارجه آمریکا موظف خواهد شد تا فهرستی از گروه‌های مسلح عراقی که از سپاه پاسداران کمک دریافت می‌کنند را تهیه و منتشر کند.

رویترز می‌گوید یک نسخه از این لایحه نمایندگان سنا را رویت کرده است.

 

طرح تحریم بازوهای تروریستی رژیم ایران در عراق

امضا کنندگان (‌لایحه)« قانون تحریم بازوهای تروریستی رژیم ایران در عراق » شامل سناتورها، دیوید پریلود، تد کروز و مارکو روبیو می‌باشند.

لایحه مشابهی با حمایت نماینده جمهوریخواه تد پو به مجلس نمایندگان ارائه شده است.

طرح این سه سناتور تنها یک روز بعد از هشدار کاخ سفید به تهران است.

 

سخنگوی کاخ سفید روز گذشته رژیم ایران را متهم کرد که از حملات روزهای اخیر به کنسولگری آمریکا در بصره و مجتمع سفارت آمریکا در بغداد جلوگیری نکرده است.

به گزارش رویترز، شامگاه جمعه سه خمپاره در منطقه حفاظت‌شده سبز بغداد که محل استقرار ساختمانهای حکومتی عراق فرود آمد.طبق این گزارش، طی چند سالهای اخیر چنین حملاتی به منطقه سبز انجام نشده بود.

همچنین بامداد شنبه سه راکت به فرودگاه بصره اصابت کرد. ساختمان کنسولگری آمریکا در محوطه فرودگاه است.

کاخ سفید سه‌شنبه گفته بود: «هر حمله‌یی به مراکز آمریکایی بشود و کارکنان این مجموعه‌ها یا ساختمانهای ما آسیبی ببینند، ما ایران را مسئول خواهیم دانست. آمریکا در دفاع از جان آمریکایی‌ها، قاطعانه و سریع وارد عمل خواهد شد.»

 

در همین حال خبرگزاری رویترز روز جمعه نهم شهریورماه به‌نقل از منابع غربی گزارش داده بود که ایران موشک‌های بالستیک در اختیار گروه‌های شیعه عراقی قرار داده است.این گزارش از انتقال تکنولوژی تولید این نوع موشک ها به گروه‌های عراقی خبر داده بود.

 

بیشتر بخوانید:

هشدار کاخ سفید به رژیم ایران: در مقابل هر گونه حمله شبه‌نظامیان در عراق واکنش سریع و قاطع نشان خواهیم داد

کاخ سفید روز سه‌شنبه طی بیانیه‌یی به رژیم ایران هشدار داد در مقابل هر گونه حمله توسط نیروهای مزدور رژیم ایران در عراق که منجر به جراحت نیروهای آمریکا شود و یا تأسیسات آمریکا آسیب ببیند، واکنش سریع و قاطعانه‌یی نشان خواهد داد.

 

به گزارش خبرگزاری رویتر۲۰شهریور۹۷، سارا سندرز سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید گفت: در چند روز گذشته شاهد حملات مرگ آفرینی در عراق از جمله به کنسولگری ایالات متحده در بصره و سفارت آمریکا در بغداد بوده‌ایم. رژیم ایران اقدامی برای توقف این حملات عوامل نیابتی‌اش در عراق، که از آنها حمایت مالی، آموزشی و تسلیحاتی می‌کند، انجام نداده است.»

 

روز سه‌شنبه واشنگتن رژیم تهران را مسئول هر حمله نیروهای نیابتی‌اش در عراق علیه منافع آمریکا دانست و هشدار داد ایالات متحده فوراً و قاطعانه به آن واکنش نشان خواهد داد.

سارا سندرز در ادامه بیانیه‌یی که در سایت رسمی کاخ سفید منتشر کرد، نوشت: «ایالات متحده، رژیم ایران را مسئول هر گونه حمله‌یی خواهد دانست که به آسیب دیدن کارکنان ما یا مراکز دولت آمریکا منجر شود. آمریکا برای حفاظت از جان آمریکایی‌ها پاسخ فوری و قاطع خواهد داد.»

 

گلولهباران سفارت آمریکا در عراق

پس از چند سال، روز جمعه برای اولین بار سه گلوله خمپاره در «منطقه سبز» بغداد – منطقه به‌شدت محافظت شده در پایتخت عراق که مراکز دولتی و بسیاری از سفارتخانه‌ها از جمله سفارت آمریکا در آن واقع شده است – فرود آمد، که به‌گفته مقامهای عراقی تلفات جانی و خسارت مالی به بار نیاورد.

روز شنبه نیز کنسولگری آمریکا در بصره هدف حمله راکتی قرار گرفت. در این حمله نیز آسیبی به کارکنان کنسولگری یا ساختمان آن نرسید.

 

عادل الجبیر: دخالتهای رژیم ایران در کشورهای منطقه بدترین نوع تروریسم است

عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی روز سه‌شنبه ۲۰شهریورماه در نشست وزرای خارجه کشورهای عربی در قاهره دخالتهای رژیم ایران در کشورهای منطقه خصوصاً در یمن را مورد حمله قرار داد و آن‌را بدترین نوع تروریسم خواند.

وی همچنین مخالفت کشورش با هر گونه تغییرات در وضعیت تاریخی و قانونی بیت‌المقدس را اعلام کرد و حمایت ریاض از آژانس پناهندگان فلسطینی را مورد تأکید قرار داد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8c9eef01-00db-488f-b771-0c2dc54c2de9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات