728 x 90

ضرب‌وشتم، سلول انفرادی و محروم کردن زندانیان سیاسی از رسیدگیهای پزشکی و زجرکش کردن آنها

خانم مریم رجوی : پرونده نقض وحشتناک حقوق بشر در ایران باید به‌شورای امنیت ملل متحد ارجاع شود

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

ضرب‌وشتم، سلول انفرادی و محروم کردن زندانیان سیاسی از رسیدگیهای پزشکی و زجرکش کردن آنها

خانم مریم رجوی: پرونده نقض وحشتناک حقوق‌بشر در ایران باید به‌شورای امنیت ملل متحد ارجاع شود

سردمداران رژیم به‌خاطر چهار دهه جنایت علیه بشریت باید در برابر عدالت قرار گیرند

روز یکشنبه ۱۶خردادماه۱۴۰۰، زندانی سیاسی، ساسان نیک نفس ۳۶ساله، به‌دلیل عدم رسیدگی پزشکی و ممانعت از انتقال وی به بیمارستان در زندان تهران بزرگ جان باخت. وی که در دیماه ۹۸ توسط دژخیم صلواتی به ۸سال حبس محکوم شده بود از بیماریهای دیابت، صرع و افسردگی رنج می‌برد.

از سوی دیگر وحید و حبیب افکاری که از سال۱۳۹۷ در زندان عادل‌آباد به‌سر می‌برند از شهریور ۱۳۹۹ با هدف وادار کردن آنها به اعتراف اجباری بار دیگر به سلول انفرادی منتقل شده و در شرایط غیرانسانی به‌سر می‌برند. نوید افکاری قهرمان کشتی، برادر کوچکتر این خانواده در شهریور ۱۳۹۹ به‌خاطر مشارکت در قیام در شیراز اعدام شد.

در همین حال زندانی سیاسی خالد پیرزاده، قهرمان بدن‌سازی که از خرداد ۱۳۹۸ به اتهام «توهین به خامنه‌ای» در زندان به‌سر می‌برد، از روز ۱۰خرداد۱۴۰۰ برای سومین بار در زندان تهران بزرگ دست به اعتصاب غذا زده است. وی که از ناحیه پا مورد عمل جراحی واقع شده بارها مورد ضرب و شتم دژخیمان و زندانبانان قرار گرفته است.

خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت، بار دیگر دبیرکل ملل متحد، کمیسر عالی و شورای حقوق‌بشر و گزارشگران ذیربط ملل متحد و همه سازمانهای بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر را به اقدام فوری برای نجات جان زندانیان سیاسی فراخواند و خواستار اعزام یک هیأت بین‌المللی برای بازدید از زندانهای رژیم و ملاقات با زندانیان، به‌ویژه زندانیان سیاسی شد. پرونده نقض وحشتناک و سیستماتیک حقوق‌بشر در ایران باید به‌شورای امنیت ملل متحد ارجاع شود و سردمداران رژیم آخوندها باید به‌خاطر چهار دهه جنایت علیه بشریت، در برابر عدالت قرار گیرند

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۹خرداد۱۴۰۰ (۹ژوئن۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4b2f418b-6ef0-40d5-84bb-90b7f6ef54f1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات