728 x 90

صادرات نفت ایران به صدهزار بشکه در روز سقوط کرد

تحریمهای نفتی رژیم ایران
تحریمهای نفتی رژیم ایران

خبرگزاری رویترز با استناد به اطلاعات منابع صنعتی و کشتیرانی، گزارش داد صادرات نفت ایران در ماه جاری میلادی به ۱۰۰هزار بشکه در روز سقوط کرده است. این آمار به‌معنای کاهش ۹۵درصدی صادرات نفت ایران ظرف یک‌سال گذشته است.

آمریکا روز ۱۳اردیبهشت سال جاری معافیت خریداران نفتی ایران را لغو کرد تا صادرات نفت تهران را به «صفر» برساند. رژیم ایران قبل از تحریم‌های واشنگتن روزانه ۲.۵میلیون بشکه صادرات نفت داشت.

رژیم ایران بخشی از نفت خود را در نفتکشهای لنگر انداخته در خلیج‌فارس یا تأسیسات خشکی در داخل کشور یا چین ذخیره می‌کند. میزان ذخایر نفت بی‌مشتری ایران به ۱۱۱میلیون بشکه اوج گرفته است.

کپلر، شرکت ردیابی نفتکش‌ها، به خبرگزاری رویترز گفته است افزایش تنشها با آمریکا، توان رژیم ایران برای فروش نفت را کاهش داده است.

 

دولت روحانی بودجه امسال را بر اساس صادرات روزانه یک میلیون و ۵۴۰هزار بشکه نفت در روز بسته بود، اما اخیراً مقامات ایران گفتند که بودجه باز بینی شده، و بر اساس صادرات روزانه ۳۰۰هزار بشکه نفت تنظیم شده است.

افت چشمگیر صادرات نفت ایران خطری جدی برای اقتصاد ایران است، چرا که نفت سهمی ۶۰درصد از کل صادرات ایران داشت.

افت صادرات روزانه نفت ایران از ۲.۵میلیون بشکه به صد هزار بشکه به‌معنی از دست رفتن سالانه ۵۳میلیارد دلار درآمد نفتی بر اساس قیمت‌های کنونی نفت است.

صندوق بین‌المللی پول در ماه آوریل که هنوز مشتریان ایران از معافیت‌های نفتی آمریکا استفاده می‌کردند پیش‌بینی کرده بود تولید ناخالص داخلی کشور در سال جاری میلادی شش درصد کاهش یابد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/be3113de-6ac8-472c-9436-5831c52099a6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات