728 x 90

شیوع کرونا در ایران و انتشار قطره چکانی خبرهای آن توسط حکومت آخوندی

کرونا در ایران
کرونا در ایران

پس از فوت ۲تن در اثر ابتلا به ویروس کرونا در قم و فاش شدن موارد بیشتری از ابتلایان به بیماری کشنده کرونا، رژیم آخوندی با سیاست انتشار قطره‌ای اطلاعات اعلام کرد: که مبتلایان به این بیماری به ۵تن رسیده‌اند.

 

وزارت بهداشت رژیم روز پنجشنبه اعلام کرد نتایج آزمایشها حاکیست که ۲نفر جدید در قم و ۱نفر در اراک به ویروس مبتلا شده‌اند.

۲تن دیگر از مبتلایان در بابل و ۱تن در تهران در وضعیت قرنطینه قرار گرفتند.

در همین حال، برادر یکی از مبتلایان به کرونا که فوت کرده است، گفت: به اصرار من ار برادرم تست کرونا گرفتند. چند نفر مثل برادرم بودند و مردند.

 

وی افزود: مسئول آی.سی.یو روز اول به من گفت ما چند مورد دیگر با همین وضعیت داشته‌ایم که به مرور سطح اکسیژن آنها کم شده و بعدتر هم درگذشته‌اند. به آنها گفتم برادر من هیچ سابقه بیماری نداشته است اما گفت موارد قبلی موارد قبلی هم سابقه بیماری نداشته‌اند.

 

 

به‌دنبال فوت ۲تن از بیماران مبتلا به کرونا در قم که رژیم آخوندی تا آخرین ساعات درصدد پنهان کردن آن بود، روز پنجشنبه وزارت بهداشت رژیم اعلام کرد که ۲تن از بیماران مبتلا به کرونا در قم به بیمارستان فرمانیه در تهران منتقل شده است. در همین حال خبرگزاری حکومتی ایلنا اعلام کرد: ۶نفر در قم به‌دلیل ابتلا به‌ویروس کرونا بستری شدند.

 

رژیم آخوندی از ترس نارضایتی و خشم مردم قم از پنهان کاری، مدارس، دانشگاهها و مراکز آموزش عالی این استان را روز پنجشنبه و شنبه تعطیل کرده است.

 

در واکنش به موج نگرانی عمومی،لاریجانی رئیس مجلس مدعی بررسی این موضوع شده و ربیعی سخنگوی دولت آخوند روحانی از تشکیل ستاد مقابله با کرونا در وزارت بهداشت رژیم خبر داده است.

دولت آخوند روحانی در هراس از بالا‌گرفتن خشم مردم اعلام کرد یک قرارگاه مقابله با کرونا تشکیل داده است.

 

شورای حکومتی شهر تهران هم جلسه اضطراری برگزار کرده و هشدار داده: برای شهر قم حتماً باید شرایطی مانند حالت ووهان ایجاد شود و شهر باید ایزوله شود.

وی برای مقابله با موج حرکت مردم از قم به تهران، گفت: مردم قم فکر نکنند که با آمدن تهران محفوظ می‌شوند بلکه خود و دیگران را بیشتر در معرض قرار می‌دهند.

 

دانشگاه علوم پزشکی قم نیز اعلام کرد: «مردم قم از آمدن در اماکن عمومی خودداری کنند. توصیه می‌کنیم در خانه بمانند و بدون ضرورت از خانه بیرون نیایند مخصوصاً مکانهای عمومی.

در قم صف‌های طولانی جلو دارو خانه‌ها برای خرید ماسک شکل گرفته است، بسیاری از فروشگاهها ماسک تمام کردند!

 

حکومت آخوندی که با اعتراضات و نگرانی‌های مردمی در رابطه با روابطه رژیم و چین مواجه است، مدعی است موارد ابتلا به کرونا از طریق چین به ایران سرایت نکرده است. ولی نمی‌گوید از کجا سرایت کرده و فقدان شفافیت و اطلاع‌رسانی کلافگی مردم را بیشتر کرده است.

این در حالیست که رسانه‌های حکومتی نوشته‌اند، پروازهای ماهان (وابسته به سپاه پاسداران) هم‌چنان به چین ادامه دارد. جمعی از کلینرهای فرودگاه از این‌که مجبورند پس از ورود هواپیماهای ورودی از چین، داخل هواپیما را مرتب و تمیز کنند. ابراز نگرانی می‌کنند.

 

در این میان رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر در وزارت بهداشت رژیم گفت: «مبتلایان به کرونا هیچ ارتباطی با خارجیها یا چینیها نداشته‌اند. بنابراین منشأ بیماری در خارج کشور نیست».

 

به‌دنبال فوت ۲تن از مبتلایان به کرونا در قم پنهان‌کاریها و ادعاهای دروغ رژیم را بیش‌از‌پیش برجسته کرده و کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌نویسند: بر طبق آمار دو درصد از مبتلایان به کرونا فوت می‌کنند با توجه به فوت ۲نفر دیگر در ایران حداقل چند نفر در کشور کرونا دارند؟ تا به‌حال فقط ۳نفر خارج از چین بر اثر کرونا فوت کرده بودند، ما چطور از کرونایی که از خارج وارد ایران نشده بود، ۲کشته دادیم؟

رسانه‌ها هم‌چنین نوشته‌اند حکومت آخوندی با سوءاستفاده از نگرانی مردم از ابتلا به کرونا، در قم و برخی دیگر از شهرستانها از مراجعه‌کنندگان برای آزمایش ابتلا به کرونا بیش از یک میلیون تومان پول می‌گیرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e6bce7fa-2a0f-489b-9999-e2edc2004e42"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات