728 x 90

شکنجه زنان در زندان سپیدار اهواز با قطع آب و برق، گرما و بیماری

زندان سپیدار اهواز
زندان سپیدار اهواز

زنان زندانی در زندان سپیدار اهواز با قطع آب و برق، نبود الزامات سرمایشی در گرمای طاقت‌فرسای این شهر و محرومیت از حقوق دیگر شکنجه می‌شوند.

این وضعیت به‌خصوص برای زنان مسن و بیمار که در این زندان محبوس هستند، مشکل آفرین است و آنان را دچار مشکل تنفسی کرده است.

یک منبع مطلع و نزدیک به زندانیان، در خصوص آزار و شکنجه و محدودیتهای زندانیان چنین می‌گوید:

«تک کولر بند زنان این زندان خراب است. از طرفی روزانه بارها آب و برق زندان قطع می‌شود. در گرمای بالای ۴۰درجه این شهر و فضای خفقان آور و بسته با جمعیت بالا، باعث بدحال شدن زندانیان و تشدید بیماریهای آنها می‌شود. به‌طوری که چندی پیش یکی از زندانیان بر اثر گرما حین تماس تلفنی با خانواده‌اش، بیهوش شده و به زمین افتاد.

چندی پیش دادستان جهت بازرسی به این بند رفت. زندانیان به نداشتن آب وکولر، و خفقان و گرمای بند اعتراض کردند. اما به‌رغم اعتراض زندانیان هیچ اقدامی برای بهبود وضعیت انجام نشده است.

تک تلفن بند نیز بارها در هفته قطع و امکان تماس زندانیان با خانواده‌هایشان مختل می‌شود. در اساس نیز تلفنهای زندان مشکل دارد و با توجه به جمعیت زندان و خرابی گوشیها، صدا به سختی به گوش می‌رسد.

در خصوص وضعیت کرونا در این بند، یکی از زنان این زندان مشکوک به بیماری کرونا بود. او را به بیمارستان بیرون از زندان منتقل کردند. اما بدون گذراندن ریل قرنطینه به همین بند بازگردانده شد.

لازم به یادآوری است که پیش از این در اردیبهشت ماه ۹۹، حداقل ۵۰تن از زنان این زندان به بیماری کرونا مبتلا شدند.

با وجود این شرایط زندانیان از حق مرخصی برخوردار نیستند. به‌گفته همین منبع پس از مراجعه برای گرفتن مرخصی، مسئولان مربوطه خانواده‌ها را به ارگانهای دیگر پاس می‌دهند. در مجموع مسئولان این زندان، از هر وسیله‌ای برای شکنجه و آزار و اذیت زندانیان استفاده می‌کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8ed7f96d-8c52-4ae1-b67c-d1da9ae7e05b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات