728 x 90

شکست سفر روحانی به نیویورک، نگرانی‌ها و مخاصمات درونی رژیم ایران

آخوند روحانی
آخوند روحانی

شکست سفر روحانی به نیویورک، به نگرانی‌ها و مخاصمات درونی رژیم دامن زده است.

روزنامه حکومتی مردم‌سالاری از باند روحانی روز ۷مهر نوشت: حالا که با دست خالی از مجمع‌ عمومی بازگشته‌ایم باید بدانیم که علی‌رغم دعوت از همسایگان عرب از جمله امارات و عربستان و بحرین، پاسخ آنها به ما منفی است. به‌خصوص این‌که بعد از حمله حوثی‌ها به «بقیق» و «خریص» نفرت و ترسشان نسبت به ما بیشتر شده است

 

سفیر سابق رژیم در مقر اروپایی ملل متحد، فرجی‌راد، نیز نسبت به دور شدن کشورهای اروپایی از رژیم اشاره کرده و می‌نویسد، «اگر اروپا به مسیر خود ادامه دهد و آمریکا حاضر به لغو تحریم‌ها نباشد»، «برجامی باقی نخواهد ماند» و «باید پذیرفت که پیچ‌ومهره‌های برجام، سست شده و در آستانه‌ٔ فروپاشی است».

 

محبعلی، مدیرکل سابق وزارت‌خارجه رژیم نیز نوشته است: با خروج اروپایی‌ها از برجام، (نظام) «در سیاست خارجی و اقتصاد، در شرایط پیچیده‌تری قرار خواهد گرفت و دامنه انتخاب‌هایش کمتر خواهد شد». (به همین خاطر) «(نظام) باید به‌نوعی با اروپایی‌ها به تفاهم برسد».

 

از سوی دیگر،کیهان خامنه‌ای با حمله به باند روحانی می‌نویسد: هر زمان که باید‌ گریبان آمریکا و اروپایی‌های بدعهد را گرفت، جریانی خاص در داخل، عصا زیر بغل آمریکا و اروپا می‌گذارد... (و اکنون این جریان) به‌دنبال زمینه‌چینی برای مذاکرات جدید با آمریکا هستند تا این‌بار قدرت منطقه‌یی و موشکی (ما) قربانی شود.

 

کیهان همچنین خطاب به باند رقیب نوشت: سؤال این است که (آیا) کارشکنی آمریکا در صدور روادید به هیأت جمهوری اسلامی و در ادامه، بیانیه‌ٔ گستاخانه‌ٔ اروپا و در نهایت، ممانعت از ملاقات جواد ظریف از (تخت‌روانچی)، نشانه‌ٔ تنش‌زدایی و آمادگی برای مذاکره است؟!

 

آخوند ابطحی از باند مغلوب نظام روز ۶مهر، با اذعان به‌شکست سفر روحانی به نیویورک گفت: ای‌کاش روحانی امسال به این سفر نمی‌رفت.

وی نوشت: تکرار ملاقات‌های ماکرون و حتی دیدار نخست‌وزیر انگلستان و صدراعظم آلمان، بار سنگینی بر دوش روحانی گذاشت. در این سفر، اروپا و به‌ویژه فرانسه به جای ادامه‌ی پیگیری عملیاتی طرح فرانسه، موضوع را به دیدار روحانی و ترامپ چرخاندند.

آخوند ابطحی افزود: همه، تحت تأثیر این تبلیغات بودند که دنیا بسیج شده تا با دیدار روحانی و ترامپ مشکل را حل کنند و این جمهوری اسلامی است که نمی‌پذیرد؛ این به نفع (نظام) نبود... رفتن روحانی در امسال که در اوج فشارحداکثری ِ تحریم‌های ِ آمریکایی، یک اتفاق بود ـ‌و آن اتفاق، مذاکره بود‌ـ که به‌نفع (نظام) نبود.

آخوند ابطحی در حالی به شکست رژیم در مجمع عمومی اذعان می‌کند که ابتدا برای نتایج این سفر کیسه‌ی گشادی دوخته و نوشته بود که روحانی با توجه به حملات رژیم به تأسیسات نفتی عربستان، دارد با دست پر به نیویورک می‌رود. 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/59c94c8f-efb3-445a-aa3f-210565b3a024"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات