728 x 90

شکست بازی اقتدار موشکی

در حالی که پروژه پرتاب ماهواره رژیم به علل ناشناخته پیوسته با شکست مواجه می‌شود، وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌یی که خبرگزاریهای خامنه‌ای نیز آن را منعکس کردند، از تحریم نهادهای فضایی رژیم خبر داد.

خبرگزاری حکومتی فارس در خبری که سه‌شنبه ۱۲شهریور منتشر کرد گفت: «وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد پژوهشگاه هوافضا، سازمان فضایی و مرکز تحقیقات فضایی خامنه‌ای در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند. آمریکا چند روز پیش هم دو شبکه مرتبط با برنامه موشکی ایران را تحریم کرد. این تحریم‌ها علیه ۵فرد و ۵شرکت اعمال شدند. وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌یی گفت رژیم حاکم بر ایران از سازمانهای فضایی خود برای پیشبرد برنامه موشکهای بالستیکش استفاده می‌کند».

بیانیه می‌افزاید: «ایالات متحده به ایران اجازه نخواهد داد از برنامه فضایی خود به‌عنوان پوشش برای پیشبرد برنامه موشکهای بالستیک خود استفاده کند».

بیانیه وزیر خارجه آمریکا به انفجاری که به واسطه نقص فنی در سایت سمنان رخ داد، اشاره کرده و نوشته است: «تلاش ایران در روز ۷شهریور برای پرتاب یک ماهواره‌بر به فضا، فوریت این تهدید را نشان می‌دهد».

جدیدترین تلاش خامنه‌ای برای قدرت‌نمایی موشکی با انفجار موشک روی سکوی پرتاب شکست خورد و انعکاس جهانی آن تاثیر منفی جدی در روحیه پاسدارانی داشت که خامنه‌ای با آن برنامه موشکی به‌دنبال تزریق روحیه به آنان بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c0139d28-8ad2-443e-91cb-434554d45aa0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات