728 x 90

شورش در زندان سپیدار اهواز - سخنگوی مجاهدین+فیلم

زندان سپیدار اهواز
زندان سپیدار اهواز

شامگاه دوشنبه ۱۱فروردین ۱۳۹۹ زندانیان زندان سپیدار اهواز دست به شورش زدند. نیروهای سرکوبگر رژیم برای مقابله با شورش زندانیان اقدام به تیراندازی کردند. درگیری و صدای شلیک گلوله تا پاسی از شب ادامه داشت. این شورش در پی افزایش نگرانی زندانیان نسبت به شیوع کرونا و خودداری رژیم آخوندی از آزادی زندانیان صورت گرفت.

 

به‌دنبال شورش زندانیان در زندان سپیدار اهواز سخنگوی مجاهدین گفت:

درود و دست مریزاد به زندانیان شورشی در اهواز. شورش، آزادی شورش، آزادی

 

حیدر عباس زاده، سرکرده جنایتکار نیروی انتظامی استان خوزستان به شورش زندانیان سپیدار اهواز اعتراف کرد و گفت: «تعدادی از زندانیان بند ۲زندان سپیدار اهواز قصد آشوب و ایجاد ناآرامی داشتند... آنها اقدام به سوزاندن چند سطل زباله در درون زندان کردند. عوامل امنیتی و انتظامی حاضر در زندان این آتش سوزی‌ها را هم مهار کردند». (سایت فرارو ۱۱فروردین۹۹)

 

اعتراف رژیم به شورش در زندان اهواز

رسانه‌های حکومتی به شورش در زندان سپیدار اهواز اعتراف کردند. سایت بولتن نیوز رژیم نوشت:‌ تعدادی از زندانیان زندان سپیدار اهواز دقایقی قبل شورش کرده‌اند. این رسانه حکومتی نوشت: گزارشات حکایت از فرار زندانیان دارد. سایت بولتن نیوز(رژیم) ۱۱فروردین۹۹

شورش در زندان سپیدار اهواز

  • بر اساس گزارشهای دریافتی تا بامداد امروز درگیریها در زندان سپیدار اهواز ادامه یافته است.

  • چند فیلم جدید از شورش زندانیان زندان سپیدار اهواز

    خانواده زندانیان مقابل در زندان تجمع کرده‌اند. مسئولان زندان هیچگونه خبررسانی نمی‌کنند. گزارشهای رسیده حاکی از زخمی شدن تعدادی زندانی در حین فرار آنهاست.

 

  • ویدیوی جدید از زندانیان زندان سپیدار اهواز که شورش و اقدام به فرار کردند.

 

 

شورش در زندان سپیدار اهواز

عکس

 

 

طی ۱۰روزی که از ابتدای سال می‌گذرد، زندانیان زندانهای پارسیلون خرم‌آباد، الیگودرز، تبریز، سقز، همدان، مهاباد، ارومیه، تهران بزرگ، عادل‌آباد شیراز و سپیدار اهواز دست به اعتراض و شورش زده‌ و تعدادی از آنها موفق به فرار شده‌اند.

 

شورش در زندان پارسیلون خرم‌آباد

با شروع تعطیلات نوروزی روز پنجشنبه ۲۹اسفند تعداد ۲۳زندانی از زندان پارسیلون خرم‌آباد فرار کردند در حین فرار یک نفر با تیراندازی مأموران کشته و یک زندانی نیز مجروح می‌شود.

 

شورش در زندان الیگودرز

روز اول فروردین۹۹در زندان الیگودرز زندانیان این زندان دست به شورش زده با مأموران درگیر شدند.

 

شورش در زندان مرکزی تبریز

روز جمعه ۸فروردین خبر شورش در زندان مرکزی تبریز نیز منتشر شد.

 

شورش در زندان سقز

در همان روز جمعه روز ۸فروردین شورش در زندان سقز روی داد و ۷۰تا ۸۰زندانی در زندان شهر سقز موفق به فرار می‌شوند.
محمد جباری، دادستان عمومی و انقلاب کردستان در گفتگو با خبرنگاران رسانه‌ها در استان کردستان، جزئیات وقوع این حادثه را تشریح کرد: «حدود ۷۰زندانی در زندان شهر سقز شامگاه جمعه از این زندان متواری شده‌اند».
او با اشاره به این‌که علت وقوع این حادثه در دست بررسی است، افزود: «اقدامات لازم در راستای دستگیری این افراد در دست اقدام است».

 

زندان مرکزی ارومیه - اعتصاب‌غذای بیش از ۲۰۰تن زنان زندانی پس از فوت یک زندانی بر اثر کرونا

روز شنبه ۹فروردین۱۳۹۹بیش از ۲۰۰تن از زنان زندانی در زندان مرکزی ارومیه در اعتراض به مخالفت مجرمانه رژیم آخوندی از آزادی زندانیان با وجود شیوع کرونا در زندان، دست به اعتصاب غذا زدند.

 

شورش زندانیان در زندان فشافویه – تیپ ۱

روز جمعه ۸فروردین، زندانیان تیپ۱زندان فشافویه شورش کردند و با مأموران جنایتکار درگیر شدند.

شورش و اعتراض زندانیان به‌دلیل شیوع کرونا و فوت تعدادی از زندانیان و ابتلای تعدادی دیگر صورت گرفت.

در پی شورش در زندان فشافویه نیروهای گارد و یگان ویژه به‌بندها حمله کرده و وسایل زندانیان را به‌بهانه بازرسی بیرون ریختند. هم‌چنین تمامی تماسهای زندانیان با خانواده‌هایشان قطع شده است.

 

شورش در زندان همدان

بعدازظهر شنبه۹فروردین۱۳۹۹، زندانیان زندان الوند همدان در اعتراض به خودداری رژیم از آزاد کردن آنها در شرایط شیوع ویروس کرونا، دست به شورش زدند و شماری از آنها موفق به فرار شدند. پاسداران و مأموران جنایتکار به سوی زندانیان آتش گشودند. در جریان درگیری بین نیروهای سرکوبگر و زندانیان قسمتهایی از زندان آتش گرفت.

 

شورش در زندان مهاباد

زندانیان زندان مهاباد شب یکشنبه ۹فروردین۱۳۹۹دست به شورش زدند و دهها تن از آنها موفق به فرار شدند. شورش زندانیان به درگیری کشیده شد و تا نیمه‌شب صدای شلیک گلوله به گوش می‌رسید.

 

شورش در زندان عادل‌آباد شیراز

یکشنبه شب ۱۰فروردین۹۹به‌دنبال شورش زندانیان زندان عادل‌آباد شیراز و بسیج تمام‌عیار رژیم آخوندی با محاصره زندان و خیابانهای اطراف زندان توسط پاسداران و نیروهای جنایتکار، کاظم موسوی رئیس‌کل دادگستری استان فارس بامداد دوشنبه، ۱۱فروردین به شورش زندانیان اعتراف کرد و گفت: از ساعت ۲۲مورخ ۱۰فروردین در دو بند از زندان عادل‌آباد شیراز شاهد ناآرامی بودیم. زندانیان این ۲بند اقدام به شکستن برخی نرده‌ها و دوربینهای مداربسته کردند.

 

دادستان جنایتکار رژیم در شیراز گفت: اغتشاشات در سه بند زندان رخ داد که همان زمان با ورود به موقع مأموران حفاظتی و نیروهای یگان ویژه کنترل شد. هیچگونه تلفاتی نداشتیم و تنها ۱۴نفر دچار مصدومیت جزیی شدند.

 

شورش در زندان سپیدار اهواز

دوشنبه عصر ۱۱فروردین ۹۹زندانیان زندان سپیدار اهواز شورش کردند. آتش‌سوزی از فاصله دور از زندان سپیدار قابل رویت است. بنا‌ به گزارشات مردمی خانواده زندانیان به‌دلیل نگرانی مقابل زندان سپیدار اهواز تجمع کردند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/88db5563-a959-44f0-8f8c-546c8da6b574"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات