728 x 90

شورای امنیت خواستار آزادی فوری کشتی ربوده شده امارات توسط حوثی‌های وابسته به رژیم ایران شد

توقیف کشتی روابی  با پرچم امارات توسط حوثیها
توقیف کشتی روابی با پرچم امارات توسط حوثیها

اعضای شورای امنیت توقیف و بازداشت کشتی با پرچم امارات متحده عربی به نام (روابی) در سواحل یمن بندر الحدیده در تاریخ ۱۲دی۱۴۰۰ توسط حوثی‌های وابسته به رژیم ایران را محکوم کرد و خواستار آزادی فوری کشتی و خدمه آن شده و بر ضرورت تضمین کردن امنیت و سلامتی خدمه آن تا زمان آزادی آنها تأکید کردند.
شورای امنیت سازمان ملل روز جمعه ۲۴دی با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد، این شورا توقیف کشتی راوبی را محکوم می‌کنند و از همه طرفها خواست تا این موضوع را سریع حل کنند و بر اهمیت آزادی کشتیرانی در خلیج عدن و دریای سرخ مطابق با قوانین بین‌المللی تأکید کردند.
اعضای شورای امنیت با محکوم کردن افزایش تعداد حوادث در سواحل یمن، از جمله حملات به کشتی‌های غیرنظامی و تجاری که تهدید قابل توجهی برای امنیت دریایی کشتی‌ها در خلیج عدن و دریای سرخ ایجاد می‌کند، را یادآوری کردند.
شورای امنیت از همه طرف‌ها می‌خواهند تا در یمن تنش‌زدایی کنند و با نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن به‌منظور بازگشت به گفتگوهای سیاسی فراگیر تعامل سازنده داشته باشند.
شایان یادآوری است که نماینده امارات متحده عربی در سازمان ملل، دوشنبه هفته جاری با اشاره به این‌که کشتی روابی ربوده شده توسط شبه‌نظامیان حوثی حامل کمکهای پزشکی و تجهیزاتی برای بیمارستان صحرایی در جزیره سقطرا است، اعلام کرد که خدمه این کشتی شامل ۱۱نفر از ملیت‌های مختلف هستند و خواستار آزادی فوری کشتی و خدمه آن شده بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ad77a82d-3941-461c-a5a9-04e9b8db0e80"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات