728 x 90

شورای آتلانتیک: بهترین پادزهر برای خشونت فزاینده خاورمیانه و افراط‌گرایی رژیم ایران؟

خامنه‌ای و جمعی از سرکردگان سپاه پاسداران
خامنه‌ای و جمعی از سرکردگان سپاه پاسداران

شورای آتلانتیک در گزارشی درباره تروریسم و جنگ‌افروزی رژیم آخوندی در منطقه در مطلبی با عنوان بهترین پادزهر برای خشونت فزاینده خاورمیانه و افراط‌گرایی ایرانی[رژیم ایران]؟ نوشت: 
... اسراییل چاره‌ای جز انجام جنگ علیه حماس و از بین بردن توانایی آن در اداره غزه و انجام یک حمله ۷اکتبر دیگر ندارد.
با این حال، حتی اگر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، بتواند تهدید نظامی حماس را «ریشه‌کن» کند به منشأ بی‌ثباتی منطقه‌یی که (رژیم) ایران، ایدئولوژی افراطی‌اش و حمایتش از گروه‌های نیابتی - حزب‌الله لبنان، حماس در غزه. و حوثی‌ها در یمن باشد، پاسخ نمی‌دهد.
بدون راه‌حلی پایدار با فلسطینی‌ها، از جمله تأسیس بالقوه یک کشور فلسطینی، یا حماس بازسازی می‌شود، یا گروهی مخرب مشابه ظهور خواهد کرد. با این حال، آنچه مورد نیاز است، فقط یک رویکرد روز بعدِ از [ریشه کنی حماس] برای منطقه است. 
حاکمان مستبد ایران، با هدف نابودی اسراییل و شکست دادن ایالات متحده و شرکای همفکر آن، در هرج و مرج و خشونتی که حملات تروریستی حماس و پیامدهای آن ایجاد کرده است، شکوفا می‌شوند. در چنین فضایی است که حاکمان ایران می‌توانند به گسترش نفوذ در سراسر خاورمیانه ادامه دهند، نفوذی که در طول زمان از درگیریهای لبنان، یمن، سوریه و بین فلسطینیها و اسراییل به‌وجود آمده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d0f78cb0-3b35-4485-a598-4b2d1f54cf42"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات