728 x 90

شمار قربانیان کرونا از ۱۰۰۰تن گذشته است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شیوع کرونا در زندانهای کشور به‌ویژه فشافویه، گوهردشت، قزلحصار، مرکزی کرج، ارومیه، شیبان اهواز و کاشان

فراخوان به اقدام فوری بین‌المللی برای نجات جان زندانیان

جان باختن شماری از هواداران مجاهدین و اعضای کانون‌های شورشی که به کمک مردم و مبتلایان رفته بودند

سازمان مجاهدین خلق ایران اعلام کرد شمار جان‌ باختگان ویروس کرونا تا دوشنبه شب ۱۲ اسفند (ساعت ۲۰ به وقت تهران) از ۱۰۰۰تن گذشته است. تعداد قربانیان در قم ۳۰۰نفر، تهران ۲۰۹نفر، اصفهان ۶۱نفر، گیلان ۹۲نفر، گلستان ۵۸نفر، مرکزی۴۸نفر، کرمانشاه ۴۵نفر، فارس ۳۷نفر و در مازندران بیش از ۱۰۰نفر است.

علاوه بر این در بسیاری از شهرهای دیگر از جمله بوشهر، زنجان، خرمدره، ایرانشهر، سقز، بانه، چایپاره، ارومیه، ایلام، سماله، صالح شهر، ماهشهر، اهواز، اندیمشک، سربندر، تبریز، بناب، یاسوج، خرم‌آباد، ملایر، همدان، نیشابور، کاشمر، مشهد، کرج، سرخه حصار، سمنان، شاهرود، یزد، قزوین و بندرعباس شماری از هموطنان در اثر ابتلا به کرونا جان‌ باخته‌اند. تعدادی از هواداران مجاهدین و اعضای کانون‌های شورشی که به کمک مردم و مبتلایان رفته بودند، در این شمارند.

از سوی دیگر امکانات پزشکی اساساً در اختیار سپاه پاسداران و سرکردگان رژیم قرار دارد و در حالی‌که آخوندهای حکومتی و آقازاده‌ها از بهترین امکانات پیشگیری و درمانی برخوردارند، عموم مردم و مبتلایان از الزامات اولیه مانند ماسک و محلولهای ضدعفونی کننده محروم هستند. احتکار ماسک و دیگر الزامات پزشکی و فروش آنها در بازار سیاه توسط سپاه پاسداران و دیگر ارگانهای حکومتی جریان دارد و به اعتراف سرکردگان و رسانه‌های رژیم این‌گونه وسایل گاه به ۱۰برابر قیمت به مردم فروخته می‌شود.

انبوه گزارشها از زندانهای مختلف کشور حاکی از آنست که ویروس کرونا در زندان بزرگ تهران (فشافویه) و زندانهای گوهردشت، قزلحصار، مرکزی کرج، ارومیه، شیبان اهواز و کاشان شیوع پیدا کرده و بیداد می‌کند. تعداد زیاد زندانیان و فقدان کمترین امکانات بهداشتی گسترش ویروس را تسریع می‌کند. زندانیان از داشتن ماسک و مواد ضدعفونی کننده محروم هستند. در برخی زندانها مانند قزلحصار حتی صابون و مواد شوینده وجود ندارد. زندانی سیاسی امیرحسین مرادی، از زندانیان قیام آبان ماه که به اعدام محکوم شده است، جزو مبتلایان به کرونا می‌باشد. دو زندانی سیاسی در زندان شیبان اهواز نیز به کرونا مبتلا و به قرنطینه زندان منتقل شده‌اند و اطلاعی از آنها در دست نیست.

خانم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت بار دیگر نسبت به شیوع کرونا در زندانهای ایران هشدار داد و از دبیرکل، شورای حقوق‌بشر و کمیسر عالی حقوق‌بشر ملل ‌متحد و دیگر مراجع بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر خواست برای نجات جان و سلامت زندانیان بلادرنگ دست به کار شوند و از یک فاجعه بزرگ انسانی ممانعت کنند.

خانم رجوی خاطرنشان کرد هدف رژیم از پنهان‌کاری، دروغپردازی و فریبکاری، مقابله با قیام و خشم مردم است که رژیم آخوندی را مقصر اصلی گسترش کرونا می‌دانند. وی بار دیگر بر ضرورت اعتراض و اعتصاب تا هرکجا که امکانپذیر است تأکید و تکرار کرد امکانات پزشکی و بهداشتی باید از انحصار پاسداران خارج و در اختیار پزشکان و بیمارستانها و مردم قرارداده شود.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۲اسفند ۱۳۹۸(۲مارس۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8265d65c-79f1-441b-9494-6e63d1765214"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات