728 x 90

شمار فزاینده جان‌باختگان در سراسر ایران آمار قربانیان کرونا در ۳۳۴شهر حداقل ۵۴هزار و ۶۰۰نفر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

  • نمکی وزیر بهداشت رژیم: حداقل باید دو سال با این ویروس زندگی کنیم
  • زالی: موج جدید بیماران فشار مضاعف‌تری به سیستم و بهداشت و درمان خصوصاً پرستاران وارد می‌کند
  • رئیس دانشگاه پزشکی سمنان: تاکنون ۳۰ درصد مردم این منطقه به ویروس کرونا مبتلا شدند
  • در ۱۵ روز اخیر تعداد مبتلایان به کرونا در استان مرکزی پنج برابر افزایش یافته است

تعداد جان‌باختگان فاجعهٔ کرونا در سراسر ایران فزاینده است. سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز یکشنبه ۱تیر ۱۳۹۹ اعلام کرد، آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۳۳۴شهر از ۵۴هزار و ۶۰۰نفر بیشتر شده است. شمار جان‌باختگان در آذربایجان غربی به ۱۵۴۵نفر، در البرز به ۱۸۹۰نفر، در اصفهان به ۳۰۹۵نفر، در خوزستان به ۴۴۹۰نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۹۹۵نفر، در قم به ۳۷۶۵نفر، در کردستان به ۱۱۷۵نفر، در گلستان به ۱۳۹۵نفر، در گیلان به ۲۹۵۰نفر و در لرستان به ۲۰۳۰نفر رسیده است.

نمکی وزیر بهداشت رژیم آخوندی گفت: «حتی در استانهایی که فکر می‌کنیم موج اول را پشت سر گذاشته‌ایم، موج اول را به‌طور کامل تجربه نکرده‌ایم. باید باور کنیم کرونا تمام نشده، پیک بیماری رد نشده و کرونا، یک ویروس پیچیده تو در توی صد هزار چهره است... حداقل باید دو سال با این ویروس زندگی کنیم» (میزان ۳۱خرداد).

مردانی عضو کمیته ملی کرونا گفت: «خیلی از بخش‌های کرونایی را تعطیل کرده بودیم اما دوباره این بخش‌ها را راه انداختیم، در حال حاضر وضعیت مشابهی در استانها داریم و۱۰ استان در وضعیت قرمز هستند... موج دوم شروع شده و باید برای موج سوم هم فکر کنیم، اگر به همین شکل اوضاع ادامه پیدا کند تا آخر سال این گرفتاری هست. ». . (خبرگزاری سپاه پاسداران۳۱خرداد).

در تهران، زالی رئیس ستاد کرونا گفت: «در دو هفته اخیر نمودار تعداد مراجعان سرپایی، افراد بستری در بخش‌های عادی و مراقبت‌های ویژه و هم‌چنین میزان مرگ و میرها در حال تغییر است و... موج جدید بیماران کووید۱۹ فشار کاری مضاعف‌تری را به سیستم و بهداشت و درمان، خصوصاً کادر پرستاری وارد می‌کند» (ایسنا ۱تیر).

در خوزستان نماینده اهواز در مجلس ارتجاع گفت: «این که آمار اعلام نمی‌شود موجب نگرانی مردم است و این‌که هر روز در نزدیکی ما کسی فوت می‌کند حس ترس و نگرانی با خود به همراه دارد. در برهه فعلی ضرورت دارد که از قوه قهریه در جلوگیری از برپایی تجمع‌ها، آیینهای ترحیم و عروسی استفاده، و قاطعانه جلوی آنها ایستاد» (خبرگزاری صدا و سیمای رژیم ۳۱خرداد).

در فارس، معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: «بیش از ۹هزار و ۵۰۰مورد مبتلا به کرونا ویروس در استان شناسایی شده است... استان از مرحله هشدار عبور کرده و تعداد مبتلایان به کرونا روزبه‌روز افزایش می‌یابد. از یک هفته گذشته، شاهد رشد بی‌سابقه موارد جدید هستیم. بار دیگر نقاهتگاه ۱۰۰ تخت‌خوابی در ورزشگاه دستغیب برای قرنطینه راه‌اندازی شد. هم‌چنین ۶ مرکز درمان سرپایی افزوده شد» (ایرنا و ایسنا ۳۱خرداد).

در آذربایجان شرقی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: «به‌طور میانگین روزانه ۳۵۰مورد جدید ابتلا به کرونا در استان شناسایی می‌شود و در حال حاضر ۳۳درصد از تست‌های انجام شده در استان مثبت است» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۳۱خرداد).

در کردستان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تأکید کرد: «۲۵۹مورد جدید مبتلا در ۲۴ساعت گذشته شناسایی و در حال حاضر ۵۵۴بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای استان بستری هستند» (خبرگزاری حکومتی مهر۳۱خرداد).

در سمنان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: «از زمان شیوع این بیماری تاکنون ۳۰درصد از مردم این منطقه به ویروس کرونا مبتلا شدند» (خبرگزاری حکومتی مهر۳۱خرداد).

در استان مرکزی، استاندار گفت: «در ۱۵روز اخیر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا و بستری شدگان نسبت به ۱۵روز قبل آن در استان مرکزی پنج برابر افزایش یافته و خطرناک است» (خبرگزاری حکومتی مهر۳۱خرداد).

در بوشهر، استاندار گفت بیمارستانها ظرفیت پاسخگویی ندارند و «روند صعودی بیماری نگران کننده‌است» (ایرنا ۱تیر).

در البرز، رئیس دانشگاه علوم پزشکی «از افزایش ۳۰درصدی مراجعان سرپایی به مراکز درمانی این استان خبر داد» (خبرگزاری حکومتی مهر۳۱خرداد).

در هرمزگان، معاون وزیر بهداشت گفت: «برای مقابله با بیماری کرونا در هرمزگان از ظرفیت بیمارستانهای نیروی انتظامی و سپاه نیز استفاده شده و بیمارستان نیروی دریایی ارتش هم به چرخه بیمارستانهای کرونایی اضافه می‌شود» (بازخبر۳۱خرداد).

در لرستان، استاندار گفت: «متأسفانه روند ابتلا به بیماری در استان تاکنون افزایشی بوده و روزانه بین ۱۹۰ تا ۲۰۰نفر به کرونا مبتلا می‌شوند (ایسنا ۳۱خرداد۹۹). فرماندار ازنا گفت: «روند ابتلا به کرونا خیز شدید برداشته به‌طوری‌که ۱۲۰نفر در پنج روز مبتلا شده‌اند» (همشهری۱تیر).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱ تیر۱۳۹۹ (۲۱ ژوئن ۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d60cb5cb-91c2-47f5-86a3-6f87b28643e8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات