728 x 90

شمار جان‌ باختگان فاجعه کرونا به ۱۲۰۰نفر رسیده است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

خامنه‌ای وقیحانه مدعی شد کرونا بلای آن‌چنان بزرگی نیست و رژیمش از روز اول با شفافیت خبررسانی کرده است

 

سازمان مجاهدین خلق ایران اعلام کرد شمار جان‌ باختگان کرونا تا سه‌شنبه شب ۱۳اسفند (ساعت ۲۰به وقت تهران) از ۱۲۰۰تن گذشته است. تعداد قربانیان در قم ۳۰۰نفر، تهران ۲۱۵نفر، رشت ۷۰نفر، لاهیجان ۱۲نفر، آستانه ۶نفر، مشهد ۶۰نفر، شهر اصفهان ۴۳نفر، کاشان ۲۳نفر، دستگرد ۱۰نفر، گرگان ۵۴نفر، اراک ۴۵نفر، کرمانشاه ۴۵نفر، شیراز ۳۸نفر، کرج ۳۹نفر، خرم‌آباد ۲۳نفر، قزوین ۲۰نفر، زاهدان ۱۰نفر، ایرانشهر۱۶نفر، بوشهر ۱۲نفر و در استان مازندران بیش از ۱۰۰نفر است.

 

علاوه بر این در بسیاری از شهرهای دیگر از جمله اردبیل، زنجان، خرمدره، سقز، بانه، آزاد شهر، گنبد، چایپاره، ارومیه، ایلام، سماله، صالح شهر، ماهشهر، اهواز، اندیمشک، سربندر، تبریز، بناب، ساوه، زرند، قدس، نجف آباد، همایونشهر، کیاشهر، املش، سیاهکل، یاسوج، ملایر، همدان، نیشابور، کاشمر، اسلام‌آباد غرب، نوشهر، سرخه حصار، سمنان، شاهرود، یزد، بویین زهرا، تاکستان و بندرعباس شماری از هموطنان در اثر کرونا جان‌ باخته‌اند.

 

در حالی‌که پنهان‌کاری چند هفته‌یی و پخش اطلاعات دروغ و گمراه‌کننده توسط رژیم آخوندی باعث گسترش سریع کورنا در ایران و صادر شدن آن از ایران به کشورهای مختلف جهان شده است، امروز خامنه‌ای گفت «این بلا آن‌چنان بزرگ نیست و بزرگ‌تر از آن نیز وجود داشته است..». این «مسأله‌ای گذرا» است و «فوق العاده» نیست. خامنه‌ای وقیحانه افزود« مسئولان ما از روز اول با صفا، صداقت و شفافیت خبررسانی کردند و مردم را در جریان قرار دادند اما برخی کشورهای دیگر که این بیماری در آنها شدیدتر و همه گیرتر است، پنهان‌کاری می‌کنند». روز گذشته نیز پاسدار شکنجه‌گر علی ربیعی سخنگوی روحانی مدعی شد که رژیم ایران شفاف‌ترین رویکرد را در مورد کرونا دارد.

 

این در حالیست که امروز مسعود پزشکیان معاون مجلس ارتجاع و وزیر پیشین بهداشت همین رژیم گفت: «باید از روز اول قم را قرنطینه می‌کردیم... این بیماری شوخی بردار نیست که ما این‌گونه با آن برخورد می‌کنیم. الآن بیمارستانها برای مریضها جا ندارند، روزبه‌روز هم بدتر خواهد شد. اقتصاد و همه چیز مملکت را بهم خواهد ریخت، شوخی بردار نیست. ۱۵روز مملکت را تعطیل می‌کردند، چه می‌شد؟... در صورتی‌که اگر آن کار را اول می‌کردیم، دیگر همه‌ٔ کشور را این‌گونه آلوده نمی‌کردند.... عدد و رقمها واقعی نیست، چون یک تعداد از این بیماران اصلاً علامت ندارند ما ۹۵نفر را پیدا می‌کنیم و دو نفر می‌میرند، بعد هم می‌گوییم از ۱۰۰نفر این‌قدر مرده، در حالیکه از ۱۰۰نفر نیست؛ شاید از ۱۰هزار دو درصدش مرده باشد».

 

هم‌چنین بهرام پارسایی نماینده مجلس آخوندها امروز گفت:« واقعیت فراتر از آمارهاست... و اگر جهان، به یاری پزشکان فداکار و کادر درمانی از جان گذشته ما نشتابد، همه زیان می‌کنیم». روزنامه رسالت متعلق به باند خامنه‌ای نوشت: «نمی‌شود تا ۳۰بهمن، همه تریبونهای رسمی خیال مردم را کاملاً از کرونا راحت کنند، اما از فردایش بر طبل خطرناک بودن کرونا و احتمال فراگیری آن در ایران بکوبند...». سرمقاله ابتکار۱۲اسفند نوشت: «آنچه از تک‌تک این بحرانها، بحرانی‌تر و فاجعه‌بارتر می‌نماید، بحران اعتماد از دست رفته اجتماعی است».

 

خانم مریم رجوی با اشاره به اظهارات وقیحانه خلیفه ارتجاع گفت: برای این رژیم و سردمدارانش تنها چیزی که اصالت دارد، حفظ سلطه ننگین آخوندهاست جان و مال و سلامت مردم برای آخوندهای حاکم ارزشی ندارد. در حاکمیت آنها مردم ایران بیشترین خسارت و قربانی را در اثر جنگ خارجی، سرکوب داخلی و فقر و بیکاری و بیماری متحمل شده‌اند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۳اسفند ۱۳۹۸(۳مارس۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/106dd6cd-6f93-4953-929e-f46faff34739"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات