728 x 90

شمار جانباختگان کرونا از مرز ۳۰۰۰نفر عبور کرد

اطلاعیه دبیرخانه  شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

سازمان مجاهدین خلق ایران اعلام کرد شمار جانباختگان کرونا در ۱۳۹شهر در ۳۱استان کشور از ۳۰۰۰تن عبور کرده است. رژیم آخوندی دیرهنگام و به ناگزیر در استانها و شهرهای مختلف یکی پس از دیگری وضعیت قرمز اعلام می‌کند.

 

شمار قربانیان در گیلان به ۵۰۰نفر، استان مرکزی۸۰نفر، استان اصفهان ۳۵۰نفر، خراسان رضوی ۲۶۶نفر، گلستان ۲۵۴نفر، مازندران ۱۸۲نفر، فارس ۸۶نفر، خوزستان ۸۴نفر، کردستان ۸۱نفر، سیستان و بلوچستان ۳۴نفر و در استان زنجان به ۳۲نفر رسیده است که بر آمار سایر استانها افزوده می‌شود.

 

شب گذشته فرماندار کاشان اذعان کرد که در کاشان و در آران و بیدگل ۸۸تن از مبتلایان فوت کرده‌اند و ۱۰۵۶نفر در حال حاضر درگیر این بیماری هستند. این در حالیست که معاون وزیر بهداشت امروز شمار درگذشتگان در کل کشور را ۲۹۱ و کل مبتلایان در استان اصفهان (شامل کاشان و آران و بیدگل) را ۶۱۸تن ذکر کرد.

 

اسدالله عباسی عضو هیات رئیسه مجلس ارتجاع امروز گفت رودسر و املش هر کدام یک بیمارستان دارند که امکانات و تجهیزات آنها بسیار ضعیف است. بیمارستان املش پزشک معالج ندارد... بیمارستان رودسر که محل بستری بیماران کرونایی است حتی دستگاه اکسیژن‌ساز و سی‌تی‌اسکن ندارد، این بیمارستان پرشده و پذیرش ندارد و دستکش و ماسک آن را هم مردم اهدا می‌کنند. طیبه سیاوشی نماینده دیگر مجلس رژیم گفت: روحانی هنوز قبول نکرده که وضعیت بسیار خطرناک است.... اقدامات باید از بهمن‌ماه انجام می‌شد اما به‌سخره گرفتند و گفتند که صحبت از کرونا به‌خاطر برهم‌ زدن انتخابات است!

 

یکی از اعضای ستاد مقابله با کرونا در تهران می‌گوید: «ما در اوج اپیدمی هستیم و روزبه‌روز تعداد مبتلایان بیشتر می‌شود... مراجعه به بیمارستانها بسیار بالاست. در تمام ایران ما کمبود تخت داریم، الآن کاشان پر از مریض است و جا ندارد و به تهران می‌آورند. کسانی که تست کردیم چند برابر کسانی هستند که نیاز به تست دارند. بیشتر افراد را برای تست نمی‌فرستیم... تا اواسط فروردین یا اوایل اردیبهشت برآورد ما این است که ۴۰درصد جمعیت مبتلا به این بیماری می‌شوند. وسایل محافظت شخصی پرسنل در بیمارستان را اصلاً نداریم....».

 

به گزارش خبرگزاری رسمی رژیم محمد میرزابیگی رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: «کمبود لوازم محافظ در برابر ویروس کرونا مانند ماسک، دستکش، گان و شیلد محافظ صورت در برخی مراکز درمانی هم‌چنان ادامه دارد و پرستاران و کادر درمانی این مراکز با سختی‌های زیادی کار مراقبت و درمان بیماران را انجام می‌دهند».

 

شایان یادآوری است که بخش اعظم سرمایه‌های کشور در اختیار سپاه پاسداران و بیت‌العنکبوت خامنه‌ای است. روز گذشته چهار نماینده مجلس ارتجاع درخواست کردند منابع مالی ستاد اجرایی فرمان خمینی، بنیاد مستضعفان و ”هلدینگ‌های پتروشیمی“ در خدمت درمان مبتلایان قرار گیرد.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۰اسفند ۱۳۹۸(۱۰مارس۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/45afda30-783a-44d7-bc74-7d42c84cb727"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات