728 x 90

شعله سعدی عضو پیشین مجلس ارتجاع: خروج آمریکا از برجام می‌تواند به فروپاشی جمهوری اسلامی بیانجامد

قاسم شعله سعدی عضو پیشین مجلس ارتجاع
قاسم شعله سعدی عضو پیشین مجلس ارتجاع

قاسم شعله سعدی عضو پیشین مجلس ارتجاع گفت: من حتا بعید نمی‌دانم که شوک اقتصادی ناشی از خروج آمریکا از برجام به فروپاشی جمهوری اسلامی نیز منجر شود.

وی که روز سه‌شنبه 18اردیبهشت97 با رادیو بین‌المللی فرانسه مصاحبه می‌کرد افزود: «فوری‌ترین اثر خروج آمریکا از برجام یک شوک بزرگ اقتصادی و مالی برای ایران است و این را تلاطم های اخیر و جاری بازار ارز در کشور به‌وضوح نشان می‌دهد، به‌طوری که هم‌اکنون دلار به قیمت بیش از هفت هزار تومان نیز معامله می‌شود، البته اگر بتوان دلاری در بازار ایران پیدا کرد.باری، من فکر می‌کنم که آثار اقتصادی خروج آمریکا از برجام بسیار سنگین و فراگیر خواهد بود. زیرا، همه چیز بر اساس نرخ دلار در ایران ارزیابی می‌شود.

شعله سعدی افزود:  «نباید از یاد برد که این شوک سنگین به بدنۀ اقتصاد آسیب دیده‌ای وارد خواهد شد که تا هم‌اکنون به‌رغم مشکلات سنگین سرپا مانده است. این شوک می‌تواند محرک تشدید تنش‌ها و اعتراض های اجتماعی باشد که از دیماه گذشته در ایران آغاز شده است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dd59f4e6-a540-431a-8144-9fa0fbd99eef"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات