728 x 90

قیام سراسری ، شماره ۱۴۸

شصت و هفتمین روز قیام، خیزش مردم از کردستان و کرمانشاه تا مرودشت و بوشهر و بندرعباس

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

قیام سراسری، شماره ۱۴۸

شصت و هفتمین روز قیام، خیزش مردم از کردستان و کرمانشاه تا مرودشت و بوشهر و بندرعباس

دهها شهید و مجروح در جوانرود، آتش گشودن پاسداران با دوشکا به‌روی مردم، جنایت دیگری علیه بشریت

خانم رجوی: خون شهیدان، عزم جوانان را برای به‌زیر کشیدن رژیم جلادان مصمم‌تر می‌کند، انقلاب دمکراتیک ایران پیروز می‌شود

صبح امروز ۶۷ امین روز قیام سراسری، خامنه‌ای مرتکب جنایت دیگری علیه بشریت شد. مردم جوانرود مراسم خاکسپاری شهیدان قیام عرفان کاکایی و بهاء‌الدین ویسی را که شب گذشته با شلیک مستقیم نیروهای سرکوبگر به‌شهادت رسیدند، با فریادهای «مرگ بر خامنه‌ای» برگزار کردند و پس از مراسم دست به تظاهرات زدند، پاسداران با تیربار دوشکا به‌روی مردم آتش گشودند، دهها تن شهید و مجروح شدند. مردم با چوب و سنگ به مقابله برخاستند و جنگ و گریز با نیروهای دشمن در خیابان‌ها و کوچه‌های شهر جوانرود ادامه دارد. اکنون بیمارستانهای جوانرود با کمبود خون مواجه هستند و مردم در مقابل بیمارستان شهر تجمع کرده‌اند.

صبح امروز در پیرانشهر پیکر شهید قیام کاروان قادر شکری نوجوان ۱۶ساله که شب گذشته به‌شهادت رسید با حضور گسترده مردم و با شعارهای «مادر گریه نکن انتقامش را می‌گیریم» به خاک سپرده شد. سپس مردم پیرانشهر در خیابانهای شهر تظاهرات کردند، نیروهای سرکوبگر به روی مردم آتش گشودند که به جنگ و گریز منجر شد. شماری از مردم شهید و مجروح شدند.

شب گذشته در مهاباد نیروهای سرکوبگر به خانه‌های مردم حمله کردند و شمار زیادی را دستگیر نمودند. در بسیاری محلات درب خانه‌ها و پنجره‌ها و شیشه ماشینها را شکستند. روزنامه حکومتی اعتماد به‌نقل از جلال محمودزاده نماینده مجلس رژیم از مهاباد نوشت: «تاکنون ۱۱نفر در مهاباد کشته شده‌اند... از روز شنبه نیروهای امنیتی در مناطق مختلف شهر مستقر شده و برخی از آنها به پنجره‌های خانه‌های مردم، مغازه‌ها و ساختمانهای مردم شلیک کرده‌اند. ». .

در مرودشت مراسم خاکسپاری آرمان عبادی که ۲۶ آبان با شلیک مأموران جنایتکار رژیم به‌شهادت رسید با حضور گسترده مردم برگزار شد. مردم در این مراسم شعار می‌دادند «قسم به‌خون آرمان ایستاده‌ایم تا پایان». مردم بوشهر در مقابل استانداری با شعار «مرگ بر دیکتاتور» و «بوشهری با غیرت حمایت حمایت» دست به تظاهرات زدند و نیروهای دشمن با شلیک گاز اشک‌آور به مردم حمله کردند.

در کرمانشاه مراسم چهلم شهید قیام سینا نادری و آرمین صیادی با حضور گسترده مردم و با شعار «مرگ بر خامنه‌ای» و «شهید نمی‌میرد» برگزار شد و مردم پس از مراسم در شهر به تظاهرات پرداختند.

امروز دانشجویان ادبیات علامه تهران، شیمی و علوم پایه علم و صنعت تهران، علوم پزشکی سنندج، علوم پزشکی همدان، علوم پزشکی البرز، فنی خوانسار، آزاد شاهین شهر، فنی حرفه‌یی سمیه نجف‌آباد، دانشگاه بناب، با شعارهای «کرد و بلوچ و آذری آزادی و برابری»، «مرگ بر دیکتاتور»، «کردستان گورستان فاشیستها» و «مرگ بر دیکتاتور»، «هموطن داد بزن حقتو فریاد بزن» تحصن و اعتصاب کردند. در تهران مزدوران لباس‌شخصی برای سرکوب دانشجویان وارد خوابگاه فاطمیون دانشگاه تهران شدند.

یکشنبه شب جوانان در پیرانشهر منزل مأمور جنایتکاری را که جوانان را به‌شهادت رسانده بود به آتش کشیدند و در تهران یک پایگاه بسیج سرکوبگر را در فاز چهارم اندیشه با کوکتل مورد تهاجم قرار دادند.

خانم مریم رجوی با درود به جوانرود خونفشان و دیگر شهرهای بپاخاسته از مهاباد و پیرانشهر تا کرمانشاه و بوشهر و مرودشت و... گفت یاد و خون شهیدان، عموم مردم به‌ویژه جوانان شورشگر را در استمرار قیام برای به‌زیر کشیدن رژیم جلادان مصمم‌تر می‌کند. خیزش امروز ثابت کرد که زرهپوش و هلیکوپتر و تیربار هم اثر ندارد. انقلاب دمکراتیک ایران پیروز می‌شود.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۳۰ آبان ۱۴۰۱ (۲۱ نوامبر ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/70b9d637-e8ab-4924-981c-039d6b3cbcc5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات