728 x 90

تصویب شصت و ششمین قطعنامه محکومیت رژیم آخوندی در مجمع عمومی سازمان ملل / تبریک مریم رجوی

شصت و ششمین قطعنامه محکومیت رژیم آخوندی در ارگانهای ملل ‌متحد
شصت و ششمین قطعنامه محکومیت رژیم آخوندی در ارگانهای ملل ‌متحد

رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت خانم مریم رجوی تصویب این قطعنامه و ابراز نگرانی جامعه جهانی از نقض سیستماتیک حقوق‌بشر در ایران را به مردم بپاخاسته و قیام‌آفرین ایران تبریک گفت و تأکید کرد جامعه جهانی باید کشتار بزرگ قیام‌کنندگان را جنایت علیه بشریت اعلام کند.

 

نیویورک – چهارشنبه ۱۸دسامبر ۲۰۱۹ - ۲۷آذر ۹۸ مجمع عمومی ملل ‌متحد عالیترین مرجع جهانی، شصت و ششمین قطعنامهٔ محکومیت دیکتاتوری آخوندی از سوی ارگانهای ملل ‌متحد را که پیش از این در کمیته سوم مجمع عمومی تصویب شده بود، با ۸۱رأی موافق به‌تصویب رساند.

در قطعنامهٔ مصوب مجمع عمومی ملل متحد، جامعه جهانی از نقض حقوق اولیه انسانی و آزادیهای اساسی و شمار بالای اعدامها و به‌ویژه اعدام نوجوانان و هم‌چنین شکنجه و رفتار بیرحمانه در زندانها در عمل و در قوانین فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران ابراز نگرانی می‌کند و به‌خصوص نگرانی بین‌المللی را نسبت به تعداد بالای اعمال و اجرای مجازات اعدام توسط حکومت آخوندی از جمله «اعمال مجازات اعدام علیه افراد زیر سن قانونی و اعدام علیه افراد بر اساس اعترافات اجباری را که با نقض قوانین بین‌المللی صورت می‌گیرد» مورد تأکید قرار می‌دهد.

قطعنامهٔ مجمع عمومی هم‌چنین از رژیم می‌خواهد «چه در قانون و چه در عمل، هیچ‌کس مورد شکنجه یا سایر رفتارهای بیرحمانه، غیرانسانی یا اهانت‌آمیز» قرار نگیرد و «استفاده گسترده و سیستماتیک از بازداشت‌های خودسرانه، از جمله استفاده از این عمل برای هدف قرار دادن افراد دوتابعیتی و شهروندان خارجی» را متوقف کند و «در قانون و در عمل، تضمینهای رویه‌ای برای اطمینان از استانداردهای دادرسی عادلانه را حفظ کند».

قطعنامهٔ مصوب مجمع عمومی ملل متحد، به موارد قتل بازداشت‌شدگان در زندانها و استفاده مفرط از زور و قهر علیه معترضان اشاره می‌کند و دیکتاتوری آخوندی را به آزاد کردن کسانی که به‌خاطر «استفاده از حقوق‌بشر و آزادی‌های اساسی» بازداشت شده‌اند، از جمله «کسانی که تنها به‌خاطر شرکت در اعتراضات» دستگیر شده‌اند فرامی‌خواند.

در بخش پایانی قطعنامهٔ مجمع عمومی ملل ‌متحد ضمن تأکید بر لزوم بازدید گزارشگر ویژهٔ سازمان ملل ‌متحد از ایران تحت حاکمیت آخوندها، آمده است: «(مجمع عمومی) تصمیم دارد تا بررسی وضعیت حقوق‌بشر در ایران را ادامه دهد».

رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت خانم مریم رجوی تصویب این قطعنامه و ابراز نگرانی جامعه جهانی از نقض سیستماتیک حقوق‌بشر در ایران را به مردم بپاخاسته و قیام‌آفرین ایران تبریک گفت و تأکید کرد:

«از آنجایی که سران و مقامات اصلی رژیم آخوندها مسئول کشتار بزرگ در قیام مردم ایران با بیش از ۱۵۰۰کشته و مسئول یک قتل‌عام خیابانی هستند و هم‌چنین دست‌اندرکاران جنایات بزرگی چون قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی در سال ۶۷ هستند، باید به‌خاطر ارتکاب جنایت علیه بشریت مورد محاکمه و حسابرسی قرار بگیرند.

مشخصا شورای امنیت باید کشتار قیام‌کنندگان را جنایت علیه بشریت اعلام کند و هیات تحقیق برای بازدید از زندانهای این رژیم را به ایران بفرستد. آمران و عاملان این کشتار هولناک باید در برابر عدالت قرار گیرند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5f96b1b6-aae1-49e5-a7aa-b87383313687"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات