728 x 90

دو تن از شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران در انفجار خودرو در سوریه کشته شدند

دیرالزور - عکس از آرشیو
دیرالزور - عکس از آرشیو

خبرگزاری فرانسه روز جمعه ۱۸خردادماه به‌نقل از دیدبان حقوق‌بشر سوریه نوشت: انفجار خودروی بمب‌گذاری شده دو جنگجوی طرفدار رژیم ایران را در سوریه کشته است.

یک ناظر جنگ اعلام کرد: یک خودروی بمب‌گذاری شده روز شنبه دو شبه‌نظامی طرفدار رژیم ایران را در شهر دیرالزور در شرق سوریه کشته است.
دیدبان حقوق‌بشر سوریه اعلام کرد که یک دستگاه انفجاری در یک خودروی شاسی بلند در نزدیکی مرکز فرهنگی رژیم ایران منفجر شد و دو شبه‌نظامی مورد حمایت رژیم ایران را کشتند.
دیدبان حقوق‌بشر سوریه، اعلام کرد: نیروهای دولتی و گروه‌های مورد حمایت رژیم ایران یک حلقه امنیتی در اطراف محل حمله اعمال کردند. مشخص نیست که چه کسی پشت این حمله در شهر دیرالزور بوده است. کنترل استان دیرالزور، منطقه نفت‌خیز هم‌مرز با عراق، بین نیروهای کرد در شرق فرات و نیروهای دولتی سوریه تحت حمایت رژیم ایران و نیروهای نیابتی آنها در غرب تقسیم شده است.

گروه‌های مورد حمایت رژیم ایران از جمله شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان از زمان آغاز جنگ داخلی سوریه در سال ۲۰۱۱، نیروهای بشار اسد را تقویت کرده‌اند. سرکوب وحشیانه قیام سال ۲۰۱۱، توسط دولت سوریه منجر به درگیری شد که بیش از نیم میلیون نفر را کشته و ارتشهای خارجی و افراط‌گرایان را به خود جلب کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a7c6a2af-d28d-4de6-8de2-e4db663cc1d6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات