728 x 90

سی و هفتمین روز جنگ در غزه - رویترز: بیمارستانهای اصلی غزه در محاصره اسراییل

بمباران غزه
بمباران غزه

اخبار و تحولات سی‌وهفتمین روز جنگ در غزه و اسراییل در این صفحه به روز می‌شود.

 

رسانه‌های خبر روز یکشنبه گزارش دادند بیمارستانهای فعال غزه هم‌چنان در محاصره اسراییل قرار دارند.

خبرگزاری فلسطینی وفا در گزارش خود نوشت: بر اثر حمله اسراییل بخش قلب و عروق بیمارستان شفا ویران شد و ۵ کودک از جمله ۳ نوزاد جان باختند.

وفا افزود ارتش اسراییل بیمارستان الشفاء را از طریق زمین و هوا محاصره کرده و درگیری میان نیروهای اسراییل و حماس در اطراف بیمارستان ادامه دارد. به‌دلیل تبادل آتش مستمر و پرواز پهپادهای اسراییلی بر فراز بیمارستان حرکت آمبولانس‌ها و انتقال مجروحان و بیماران به بیمارستان شفا به‌طور کامل متوقف شده است. وفا از کشته شدن دست کم ۱۳نفر در بمباران خانه‌یی ادر خان یونس در جنوب غزه خبر داد.

 

تلویزیون العربیه گفت درگیریهای شدید و جنگهای خیابانی در چندین منطقه از جمله شمال بیت حانون، منطقه ا َبر َج ُالعوده Abrajol Owdeh، در جبلیا و در بیت لاهیا در شمال نوار غزه مانع از هر گونه عبور و مرور و یا دسترسی به غیرنظامیان است. این درگیریهای همزمان در چندین منطقه دیگر در شهر غزه از جمله محله‌های النصر و شیخ رضوان در جریان است

 

وال استریت ژورنال روز یکشنبه خبر داد در حمله موشکی حزب بالله از خاک لبنان به یکی از شهرهای مرزی اسراییل در شمال، چند موشک ضدتانک به شهر دو و ِو Duvev اصابت کرد که در نتیجه آن چند شهروند اسراییلی زخمی شدند.

این منبع هم‌چنین افزود خروج اتباع خارجی از گذرگاه رفح پس از دو روز توقف، مجدداً روز یکشنبه از سر گرفته شد. تاکنون نزدیک به ۲هزار تن شامل مجروحان و شهروندان خارجی از طریق این گذرگاه از غزه خارج شده اند.

 

روز یکشنبه ارتش اسراییل با صدور پیامی برای ساکنان غزه اعلام کرد بین ساعات ۹صبح تا ۴بعدازظهر و هم‌چنین ۱۰صبح تا ۲بعدازظهر به ترتیب در مسیرهای عـِزبـِت مـَلین در جبالیا و بزرگراه صلاح‌الدین آتش‌بس اعلام می‌کند تا ساکنان بتوانند به سمت جنوب نقل مکان کنند.

ارتش اسراییل روز یکشنبه با انتشار یک فایل صوتی از مکالمات خود با مدیریت بیمارستان شفا اعلام کرد در همآهنگی با مدیریت این بیمارستان و بیمارستانهای رنتیسی و ناصر در شمال نوار غزه گذرگاهی را باز می‌کند تا غیرنظامیان قادر باشند آنجا را ترک کرده و به سمت جنوب بروند.

روز شنبه نیز ارتش اسراییل طی بیانیه‌یی اعلام کرده بود تخلیه بیمارستانهای رانتیسی و ناصر را امکان‌پذیر کرده است.

 

سخنگوی ارتش اسراییل گفت نیروهای اسراییلی طی ۲۴ساعت گذشته در منطقه الشاطی یک هسته عملیاتی حماس را که در منطقه سنگر گرفته بودند متلاشی کرد. جنگنده‌های اسراییلی پس از شناسایی یک ساختمان که محل پرتاب موشکهای ضدتانک حماس بود، آنرا هدف قرار دادند که در نتیجه آن یک انبار مهمات در داخل ساختمان منفجر و طعمه حریق شد.

 

جمعیت هلال احمر فلسطین اعلام کرد، بیمارستان قدس دومین بیمارستان بزرگ غزه، به‌دلیل کمبود سوخت و قطعی برق از دور فعالیت خارج شده است.

در این بیانیه، آمده است: «این بیمارستان تحت بمباران مداوم اسراییل به‌حال خود رها شده است و این امر، خطرات شدیدی را برای کادر پزشکی، بیماران و غیرنظامیان آواره به‌همراه دارد».

 

بیمارستانهای اصلی غزه در محاصره اسراییل

خبرگزاری فلسطینی وفا: بر اثر حمله اسراییل بخش قلب و عروق بیمارستان شفا ویران شد و ۵کودک از جمله ۳نوزاد جان باختند

 

جمعیت هلال احمر فلسطین: بیمارستان قدس دومین بیمارستان بزرگ غزه به‌دلیل کمبود سوخت و قطعی برق از دور فعالیت خارج شده است

 

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد همهٔ ارتباطات آن با مخاطبانش در بیمارستان شفا در شمال غزه قطع شده و این بیمارستان در معرض حملات مداوم قرار دارد

 

درگیری میان نیروهای اسراییل و حماس در اطراف بیمارستان

ارتش اسراییل اعلام کرد در همآهنگی با مدیریت بیمارستانهای شفا و رنتیسی و ناصر در شمال غزه گذرگاهی برای عبور غیرنظامیان به سمت جنوب باز کرده است

 

ارتش اسرائیل اعلام آتش‌بس موقت چند ساعته در مناطق جبالیا و صلاح‌الدین  برای عبور ساکنان غزه به سمت مناطق جنوبی

 

تظاهرات گسترده در حمایت از مردم فلسطین در کشورهای مختلف جهان

 

آسوشیتدپرس: نتانیاهو فراخوانهای روزافزون بین‌المللی را برای آتش‌بس رد کرد. نخست‌وزیر اسراییل تأکید کرد که پس از جنگ اسراییل کنترل امنیتی غزه را حفظ خواهد کرد

 

وال استریت ژورنال: حمله موشکی حزب‌الله به شهر دو و ِو Duvev در شمال اسراییل و مجروح شدن شماری از ساکنان این شهر

 

اسکای نیوز: حملات جنگنده‌های اسراییل به زیرساختها و پستهای نظامی حزب‌الله

 

رویترز: حسن نصرالله روز شنبه گفت حزب‌الله از موشکهای جدید و پهپادهای مسلح استفاده کرده و متعهد شد این جبهه را فعال نگه دارد

 

وال استریت ژورنال: وزیر دفاع اسراییل گفت تحریکات مرزی حزب‌الله به‌حالت تهاجمی درآمده است اگر نصرالله اشتباه کند، سرنوشت بیروت مانند غزه خواهد شد

 

خبرگزاری مهر وابسته به وزارت اطلاعات رژیم آخوندی: مقاومت اسلامی عراق مسئولیت حمله به منطقه اشغالی ایلات را برعهده می‌گیرد.

 

 چند خبر کوتاه از توقف مذاکرات بر سر گروگانها و درگیریها اطراف بیمارستانها در غزه
گوترز، دبیرکل سازمان ملل‌متحد در مصاحبه با سی.ان.ان: حملات وحشیانه حماس مجازات دسته‌جمعی را توجیه نمی‌کند

 

حماس مذاکرات مربوط به گروگان‌گیری را به‌خاطر بیمارستان الشفاء متوقف کرد.

یک مقام فلسطینی که در جریان گفتگوهای مربوط به گروگان‌گیری است، به رویترز گفت: حماس روز یکشنبه اعلام کرد که مذاکرات مربوط به گروگان‌گیری را به‌دلیل برخورد اسراییل با بیمارستان الشفا در غزه متوقف می‌کند.
نتانیاهو می‌گوید حماس پیشنهاد سوخت اسراییل برای بیمارستان شفا غزه را رد کرد. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسراییل روز یکشنبه گفت که اسراییل به بیمارستان الشفاء غزه پیشنهاد سوخت داده است، بیمارستانی که پس از اتمام سوخت، فعالیت خود را به‌حالت تعلیق درآورد، اما شبه‌نظامیان از دریافت آن خودداری کردند.

 

جیک سالیوان: اجتناب از درگیری مسلحانه در داخل بیمارستانها در غزه

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ‌سفید روز یکشنبه به سی‌بی‌اس نیوز گفت، ایالات متحده می‌خواهد از درگیریهای مسلحانه در داخل بیمارستانهای نوار غزه که جان غیرنظامیان را به خطر می‌اندازد، اجتناب شود و دیدگاه خود را به نیروهای اسراییلی منتقل کرده است.
سالیوان به سی‌بی‌اس نیوز گفت: «ایالات متحده نمی‌خواهد شاهد آتش‌سوزی در بیمارستانهایی باشد که در آن افراد بی‌گناه، بیمارانی که مراقبت‌های پزشکی دریافت می‌کنند، در تیراندازی متقابل گرفتار شوند و ما رایزنیهای فعالی با نیروهای دفاعی اسراییل در این زمینه داشته‌ایم».
سالیوان گفت که اطلاعات از منابع باز نشان می‌دهد که 'حماس از بیمارستانها استفاده می‌کند، همان‌طور که از بسیاری از امکانات غیرنظامی دیگر، برای فرماندهی و کنترل، برای نگهداری سلاح، برای اسکان جنگجویان خود استفاده می‌کند. و این نقض قوانین جنگ است. 

 

وزارت بهداشت غزه: اجساد در بیمارستان «الشفاء» و اطراف آن انباشته شده است

اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه گفت: بیمارستان الشفاء در شمال نوار غزه پس از اتمام کلیه امکانات خود، قطع کامل برق و محاصره این مجتمع بیمارستانی توسط تانک‌های اسرائیلی، قادر به ارائه خدمات پزشکی نیست.

القدره با بیان این که اطراف بیمارستان، تبدیل به «میدان جنگ» شده، خاطرنشان کرد که شرایطی که بیماران در این مجتمع بسر می‌برند، «غیرقابل توصیف است.»

او افزود: «اجساد در داخل و جلوی بیمارستان الشفاء، انباشته شده و کسی نیست که آنها را دفن کند.»

القدره گفت که ارتش اسرائیل «هر جسم متحرک» در اطراف بیمارستان را هدف قرار می‌دهد.
سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین توضیح داد که نهادهای بین‌المللی که در زمینه بهداشت کار می‌کنند، مانند سازمان جهانی بهداشت، صلیب سرخ، و همچنین آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل متحد برای پناهندگان فلسطینی«انروا»، هیچ‌کدام قادر به انجام کار نیستند و قدرت کاری خود را از دست داده‌اند.

 

آخرین تحولات و اخبار غزه از خبرگزاری رویترز ۲۱آبان

دفتر همآهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل‌متحد (OCHA) به‌نقل از داده‌های بخش مسکن و خدمات عمومی فلسطین اعلام کرد که حملات اسراییل بیش از ۴۱۰۰۰واحد مسکونی را ویران کرده و به بیش از ۲۲۲۰۰۰واحد مسکونی آسیب رسانده است. حداقل ۴۵درصد از واحدهای مسکونی غزه آسیب دیده یا تخریب شده است.

در گزارشی در ۱۰نوامبر، OCHA گفت که ۲۷۹مرکز آموزشی آسیب دیده‌اند که بیش از ۵۱درصد کل آن است و هیچ‌یک از ۶۲۵۰۰۰دانش‌آموز غزه قادر به دسترسی به آموزش نیستند.

به‌گفته این سازمان، بیش از نیمی از بیمارستانهای غزه و نزدیک به دو سوم مراکز مراقبت‌های بهداشتی اولیه از کار افتاده و ۵۳آمبولانس آسیب دیده‌اند. تمامی ۱۳بیمارستان در شهر غزه و شمال غزه دستور تخلیه را از ارتش اسراییل دریافت کرده‌اند.

 

پاپ فرانسیس روز یکشنبه درخواست خود را برای پایان دادن به خصومتها بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها تکرار کرد و خواستار کمکهای بشردوستانه بسیار بیشتر به غزه شد.

 

رویترز: نتانیاهو، نخست‌وزیر اسراییل اواخر روز شنبه در یک کنفرانس خبری از کشته شدن پنج سرباز دیگر اسراییلی در غزه خبر داد. ارتش اسراییل اعلام کرد که از زمان آغاز عملیات زمینی خود در آنجا، ۴۶نفر کشته شده‌اند.

رویترز: نتانیاهو، تردیدهای بیشتری در مورد آینده نوار غزه ایجاد کرده و پیشنهاد کرده است که تشکیلات خودگردان فلسطین به شکل کنونی خود نباید مسئولیت این منطقه را برعهده بگیرد.

 

نبیل ابورودینه، سخنگوی محمود عباس، به رویترز گفت که اسرائیلی‌ها به‌دنبال تداوم اختلاف بین دو سرزمین فلسطینی - کرانه باختری و غزه تحت اشغال اسراییل هستند. تلاش اسراییل برای جدا کردن غزه از کرانه باختری شکست خواهد خورد و گذشته از فشارها، اجازه داده نخواهد شد.

 

یک دیپلمات مستقر در اورشلیم گفت: «در حال حاضر، هیچ ایده روشنی از آنچه ممکن است پس از پایان جنگ در غزه رخ دهد، وجود ندارد.

 

 سخنگوی ارتش اسراییل روز یکشنبه پس از آن‌که یک موشک ضدتانک چند غیرنظامی اسراییلی را در نزدیکی مرز مجروح کرد، توپخانه‌یی را به سمت جنوب لبنان شلیک کرد.

ارتش اسراییل اعلام کرد که در حمله موشکی ضدتانک در نزدیکی روستای دوف، تنها در ۸۰۰ متری مرز با لبنان، «تعدادی غیرنظامی زخمی شدند».

 

آخرین تحولات غزه:

مقامات بهداشتی در غزه تحت کنترل حماس روز یکشنبه اعلام کردند که ۱۳فلسطینی در حمله اسرائیل به خانه ای در خان یونس کشته شدند.

سازمان جهانی بهداشت می گوید ارتباطش با بیمارستان الشفا قطع شده است

فلسطینی‌ها می گویند دو نوزاد در بخش مراقبت های ویژه جان باختند

نتانیاهو از اظهار نظر درباره گزارش‌های مربوط به معامله احتمالی گروگان‌ها خودداری کرد

ارتش اسرائیل اعلام کرد که آماده است تا نوزادان را از بزرگترین بیمارستان غزه در روز یکشنبه تخلیه کند، جایی که مقامات فلسطینی گفتند که دو نوزاد جان خود را از دست دادند و ده‌ها نفر دیگر در معرض خطر بودند که سوخت در میان درگیری‌های شدید در این منطقه تمام شد.

اسرائیل گفت هنوز راکت‌ها از غزه به سمت جنوب اسرائیل شلیک می‌شود، جایی که گفته شده در ماه گذشته حدود ۱۲۰۰نفر کشته و بیش از ۲۰۰نفر توسط حماس گروگان گرفته شده‌اند.

 

مقامات فلسطینی روز جمعه گفتند که ۱۱۰۷۸نفر از ساکنان غزه در حملات هوایی و توپخانه ای از ۷ اکتبر تاکنون کشته شده‌اند که حدود ۴۰درصد آنها کودک هستند.

 

سازمان جهانی بهداشت روز شنبه اعلام کرد که ارتباطش با تماس‌های در بیمارستان الشفا در شمال غزه قطع شده است و در عین حال خواستار آتش‌بس فوری برای امنیت همه افراد گرفتار شده در غزه شد.

 

خبرگزاری فرانسه: یک مقام بهداشتی حماس روز یکشنبه گفت که حمله هوایی اسرائیل بخش قلب بزرگترین بیمارستان الشفاء غزه را ویران کرد، در اینحال درگیری در اطراف این مرکز ادامه داشت. یوسف ابوریش، معاون وزیر بهداشت در نوار غزه که توسط حماس اداره می شود، به خبرگزاری فرانسه گفت: اسرائیل بخش قلب بیمارستان الشفاء را به طور کامل ویران کرد... ساختمان دو طبقه در یک حمله هوایی به طور کامل ویران شده است.

 

سازمان ملل اعلام کرد که در حملات به تأسیسات سازمان ملل در شهر غزه که صدها فلسطینی برای فرار از جنگ در آنجا پناه گرفته اند، چندین نفر کشته و زخمی شده اند.

 

ارتش اسرائیل روز یکشنبه اعلام کرد، جنگنده‌های اسرائیلی در پاسخ به آتش افروزی فرامرزی به بلندی‌های جولان، حملاتی را علیه اهداف زیرساخت‌های تروریستی در داخل سوریه انجام دادند.

 

رویترز- یکشنبه ۲۱آبان: کارکنان بیمارستان الشفا به رویترز گفتند که آنها برای بیش از ۲۴ساعت مواجه با بمباران مداوم بوده‌اند و بیشتر پرسنل بیمارستان و افرادی که در آنجا پناه گرفته بودند، محل را ترک کرده‌اند، ولی ۵۰۰بیمار در بیمارستان شفا باقی مانده‌اند.

سازمان ملل از گزارشها مبنی بر تلفات قابل توجه در اثر گلوله‌باران مجتمع خود در شهر غزه عمیقاً مضطرب شده است
سایت سی.ان.ان - ۲۱آبان: برنامه توسعه سازمان ملل‌متحد (UNDP) اعلام کرد که از گزارشها مبنی بر این‌که گلوله‌باران به یک مجتمع سازمان ملل در شهر غزه منجر به تلفات قابل توجهی شده است، «عمیقاً مضطرب است»... .

برنامه توسعه سازمان ملل‌متحد گفت: «تراژدی جاری مرگ و جراحت غیرنظامیانی که در این درگیری به دام افتاده‌اند غیرقابل قبول است و باید متوقف شود. غیرنظامیان، زیرساخت‌های غیرنظامی و تجاوز ناپذیری تأسیسات سازمان ملل باید همواره مورد احترام و محافظت قرار گیرند.

حقوق بین‌الملل بشردوستانه، از جمله اصول تمایز، تناسب و احتیاط، باید محترم شمرده شود و مورد حمایت قرار گیرد».

 

 

خبرگزاری فرانسه روز یکشنبه در گزارشی از جنگ در غزه نوشت:
درگیریهای شدید بین نیروهای اسراییلی و حماس روز یکشنبه هزاران نفر را در بیمارستانهای غزه گرفتار کرد و پزشکان و امدادگران هشدار دادند که بیماران در این مراکز فلج شده خواهند مرد مگر این‌که در نبرد وقفه ایجاد شود.

ارتش اسراییل: جنگنده‌های اسراییلی به سایت‌های زیرساخت تروریستی در سوریه حمله کردند
ارتش اسراییل در تلگرام اعلام کرد: اندکی پیش، در واکنش به حمله روز گذشته (شنبه) به سمت بلندی‌های جولان، جنگنده‌های ارتش اسراییل پایگاههای زیرساخت تروریستی در سوریه را مورد حمله قرار دادند.

بنیامین نتانیاهو، روز شنبه نقش دولت فعلی تشکیلات خودگردان فلسطین در غزه را پس از پایان جنگ بین اسراییل و حماس رد کرد.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا تشکیلات خودگردان فلسطین که کنترل اداری جزیی در کرانه باختری اشغالی را در اختیار دارد، ممکن است پس از جنگ غزه را اداره کند، گفت: باید چیز دیگری در آنجا وجود داشته باشد.
یک مقام غیرنظامی وجود نخواهد داشت که فرزندان خود را آموزش دهد که از اسراییل متنفر باشند، اسرائیلی‌ها را بکشند و کشور اسراییل را از بین ببرند».

چندین هزار نفر روز شنبه در پاریس با شعار «قتل‌عام در غزه را متوقف کنید» تظاهرات کردند.
سازمان‌دهندگان جناح چپ از فرانسه خواستند که «تقاضای آتش‌بس فوری» بین اسراییل و شبه‌نظامیان حماس را داشته باشد.

انتظار می‌رود که دهها هزار نفر روز یکشنبه در پاریس علیه یهودی‌ستیزی راهپیمایی کنند. جرالد دارونین، وزیر کشور، بیش از ۳۰۰۰پلیس و ژاندارم برای حفظ امنیت در «راهپیمایی بزرگ مدنی» در پایتخت مستقر خواهند شد.

رهبران عرب و مسلمان روز شنبه اقدامات وحشیانه نیروهای اسراییلی در غزه را محکوم کردند اما از تأیید اقدامات تنبیهی اقتصادی و سیاسی علیه این کشور به‌دلیل جنگ با حماس خودداری کردند.
نتیجه نشست مشترک اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی در پایتخت عربستان، اختلافات منطقه‌یی را در مورد نحوه پاسخگویی به جنگ، حتی در شرایطی که نگرانی‌ها از این جنگ در کشورهای دیگر افزایش یافته است، برجسته کرد.
اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی، یک بلوک ۵۷عضوی که رژیم ایران را نیز در بر می‌گیرد، در ابتدا قرار بود به‌طور جداگانه با یکدیگر دیدار کنند.
دیپلمات‌های عرب به خبرگزاری فرانسه گفتند که تصمیم برای ادغام جلسات پس از آن اتخاذ شد که هیئت‌های اتحادیه عرب نتوانستند درباره بیانیه نهایی به توافق برسند.
این دیپلماتها گفتند که برخی کشورها از جمله الجزایر و لبنان، پاسخ به ویرانی غزه را با تهدید به اختلال در عرضه نفت به اسراییل و متحدانش و هم‌چنین قطع روابط اقتصادی و دیپلماتیک برخی کشورهای اتحادیه عرب با اسراییل پیشنهاد کردند.

اسکای نیوز - یکشنبه ۲۱آبان نوشت: سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد ارتباط خود با بیمارستان الشفا در شهر غزه را از دست داده است.
سازمان جهانی بهداشت در پستی در صفحه ایکس خود گفت: «در حالی که گزارشهای هولناکی مبنی بر مواجهه با حملات مکرر بیمارستان ادامه دارد، فرض ما بر این است که مرتبطان ما به دهها هزار آواره پیوسته و در حال فرار از منطقه هستند».

رویترز- یکشنبه ۲۱آبان نوشت: ساکنان غزه گفتند که سربازان اسراییلی تمام شب را در شهر غزه و اطراف آن، جایی که بیمارستان الشفا، بزرگترین بیمارستان غزه، واقع شده، با افراد مسلح حماس در حال درگیری بوده‌اند.
اشرف القدره که نماینده وزارت بهداشت در غزه، گفت که بیمارستان پس از اتمام سوخت، فعالیت خود را متوقف کرد. او گفت که در نتیجه دو نوزاد جان باختند. او گفت که در مجموع ۴۵نوزاد وجود دارد.
او گفت که گلوله‌بارانهای اسراییلی باعث مرگ یک بیمار تحت مراقبتهای ویژه شد و تک تیراندازهای اسراییلی بر روی پشت‌بامها هرازگاهی به سمت مجتمع پزشکی شلیک می‌کردند که توانایی مردم برای حرکت را محدود می‌کرد.

سازمان جهانی بهداشت نسبت به ایمنی همه افرادی که در این بیمارستان گرفتار شده‌اند، ابراز نگرانی کرد و گفت که ارتباط خود و تماسهای خود با آنرا از دست داده است.

 

رویترز- یکشنبه ۲۱آبان نوشت: حماس اعلام کرد که بیش از ۱۶۰هدف نظامی اسراییل را در غزه به‌طور کامل یا جزیی منهدم کرده است، از جمله بیش از ۲۵ خودرو در ۴۸ ساعت گذشته. یک سخنگوی ارتش اسراییل گفت که حماس کنترل شمال غزه را از دست داده است.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسراییل اواخر روز شنبه در یک کنفرانس خبری از کشته شدن پنج سرباز دیگر اسراییلی در غزه خبر داد. ارتش اسراییل اعلام کرد که از زمان آغاز عملیات زمینی خود در آنجا، ۴۶نفر کشته شده‌اند...
اسرائیل گفته است که موشکها هم‌چنان از غزه به سمت جنوب اسراییل شلیک می‌شوند.

 

سایت سی.ان.ان - یکشنبه ۲۱آبان بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسراییل روز شنبه درخواستهای فزاینده بین‌المللی برای آتش‌بس در غزه را رد کرد و گفت که نبرد اسراییل علیه حماس ادامه خواهد یافت. او در یک سخنرانی تلویزیونی گفت: «با تمام نیرو، با تمام توانمان، تا پیروزی ادامه خواهیم داد»...
نتانیاهو در پاسخ به سؤالات خبرنگاران نقش دولت فعلی فلسطین که کنترل کرانه باختری اشغالی را در اختیار دارد در اداره غزه پس از پایان جنگ را رد کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b91c95e4-3081-47bb-b595-a935e91c9926"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات