728 x 90

سی.ان.اس نیوز: فوران اعتراضات جدید در ایران

درگیریها و مجروحین کازرون
درگیریها و مجروحین کازرون

سی.ان.اس نیوز در گزارشی از قیام مردم کازرون اعلام کرد:‌ اعتراضات در کازرون چهارشنبه، آخرین سری از تظاهرات ضدحکومتی در سراسر ایران از اواخر سال گذشته تابه‌حال فوران کرد. برای هفته‌ها ساکنان کازرون علیه طرح تقسیم برای تغییر مرزهای این شهر تظاهرات کرده‌اند – اقدامی که مردم می‌گویند به نفع یک عضو مجلس رژیم، طراحی شده است. این اعتراضات شاهد شعارهایی فراتر از موضوعات صرفاً محلی بوده‌اند.

به گفته اپوزیسیون شورای ملی مقاومت ایران تظاهرات چهارشنبه نزدیک دفاتر استانداری رژیم در این شهر دهها دستگیری را به‌دنبال داشت.

شورای ملی مقاومت گفت، صدها تن نزدیک وزارت اطلاعات و دفاتر امنیتی تجمع کردند و خواستار آزادی تظاهر کنندگان شدند و نیروهای رژیم در یک تلاش نا موفق برای پراکنده کردن آنها ابتدا از گاز اشک‌آور استفاده کردند.

شورای ملی مقاومت گفت:‌ «سپس نیروهای رژیم مستقیماًً روی مردم آتش گشودند. تظاهر کنندگان خشمگین ایستگاه پلیس را به آتش کشیدند و درگیری در خیابانها تا نیمه‌شب ادامه یافت».

سی.ان.اس نیوز افزود: کلیپهای ویدئویی ارسال شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد زنان به‌طور گسترده در آن حضور دارند. عکسهای ارسال شده همچنین معترضان خونین را نشان می‌دهند.

به گزارش سی.ان.اس نیوز، شورای ملی مقاومت بر تظاهر کنندگان درود فرستاد و از تمام مردم ایران به‌خصوص جوانان در شهرهای اطراف خواست از قیام کازرون حمایت کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8d80ee6b-8ff6-439a-a800-45db5e2121a9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات