728 x 90

سی.ان.ان: کشف سند حمایت و آموزش تسلیحاتی رژیم ایران در جنگ غزه

خامنه‌ای و سرکردگان سپاه پاسداران
خامنه‌ای و سرکردگان سپاه پاسداران

شبکه خبری سی.ان.ان ۲۴ آبان گزارش کرد اسناد به‌دست آمده از یک رایانه در خودرویی متعلق به نیروهای حماس در خارج از غزه نشان می‌دهد یک فرمانده نظامی حماس در راستای آموزش نیروهای حماس با مقامات رژیم ایران مکاتبه داشته است.
سی.ان.ان در گزارش خود اظهار داشت مقامات اسراییلی و برخی از مقامات سابق اطلاعاتی آمریکا گفته‌اند که این سند نشان می‌دهد رژیم ایران در شروع حمله ۷ اکتبر نیروهای حماس به جنوب اسرائیل، به آنها آموزشهای فنی برای تولید تسلیحات مورد نیازشان را داده است.
در همین رابطه یکی از مقامات اسراییلی نقل می‌کند که: «این نمونه، قطعه دیگری از یک پازل مفصل از عمق حمایت، تأمین مالی و آموزش نیروهای نیابتی ترور، توسط رژیم ایران در سراسر جهان و به‌ویژه در نوار غزه است».
این سند نشان می‌دهد که مرداد‌ماه سال جاری یکی از فرماندهان نظامی حماس از مقامات رژیم ایران خواسته است تا هفت تن از اعضای حماس با هزینه ایران در رشته‌های مهندسی، فیزیک و فناوری در دانشگاههای دولتی ایران آموزش ببینند.

در همین رابطه مقامات فعلی و سابق آمریکا به سی.ان.ان گفته‌اند این برنامه بخشی از یک برنامه آموزشی متداول است که جمهوری اسلامی به کشورهای متحد و گروه‌های نیابتی خود ارائه می‌دهد تا نفوذش را در منطقه گسترش دهد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b8d6cb8a-0333-4ab3-8ecf-0f1d8e63c0b4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات