728 x 90

سکوت رژیم ایران در قبال تحولات دیپلوماتیک در کره شمالی

واکنش در قبال تحولات دیپلماتیک در کره شمالی
واکنش در قبال تحولات دیپلماتیک در کره شمالی

تصمیم رئیس‌جمهور   آمریکا در مورد  پذیرش دعوت رئیس دولت کره شمالی برای دیدار و گفتگوی مستقیم، با استقبال جهانی روبه‌رو شده است. چین و اتحادیه اروپا، تمایل طرفین را برای رسیدن به توافق دیپلوماتیک ستودند و سوئیس نیز برای کمک اعلام آمادگی کرده است.

به گزارش خبرگزاری  رویتر، شی جین پینگ رئیس‌جمهوری آن کشور روز جمعه در گفتگوی تلفنی با پرزیدنت ترامپ اشتیاق او برای حل دیپلوماتیک بحران کره شمالی را ستود و گفت امیدوار است همه طرف‌ها بتوانند حسن نیت خود را نشان داده و از اقداماتی که وضعیت پیش آمده را به خطر اندازد پرهیز کنند.

همزمان در روز جمعه، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز – که همراه ایالات متحده در یک سال گذشته از تحریم‌های سنگین علیه پیونگ یانگ حمایت کرده است – با صدور بیانه‌ای از اعلام آمادگی پرزیدنت ترامپ برای ملاقات مستقیم با کیم جونگ اون استقبال کرد و آن را «تحول مثبت» ارزیابی کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، وی از تصمیم سران دو کره نیز برای گفت و گوی مستقیم در ماه آوریل استقبال کرد و گفت اتحادیه اروپا مشتاق دیدن نتایج این مذاکرات است و از همه تلاش‌ها برای «تحقق کامل، قابل راستی‌آزمایی و غیرقابل بازگشت عاری سازی شبه جزیره کره از سلاحهای هسته‌ای» حمایت می‌کند.

خبرگزاری رویتر  نیز از قول سخنگوی دبیرکل سازمان ملل‌متحد نوشت، آنتونیو گوترز  این تصمیم  را مورد ستایش قرار داده و بار دیگر بر حمایت این نهاد بین‌المللی از همه تلاش‌ها به منظور «خلع سلاح مسالت آمیز» شبه جزیره کره، مطابق با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد، تأکید کرده است.

 روسیه و  ژاپن، از تصمیم ترامپ و کیم جونگ اون برای انجام این دیدار بی‌سابقه استقبال کرده‌اند

از سوی دیگر رژیم آخوندی هنوز واکنشی به خبر موافقت دونالد ترامپ، با دیدار کیم جونگ اون، نشان نداده است و هیچ‌یک از خبرگزاریهای مهم رژیم آخوندی این خبر را در میان اخبار و گزارشهای اصلی خود منعکس نکرده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4ba329b4-ac3b-4695-964a-4b05fa0c5071"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات