728 x 90

سپاه در مناطق سیل‌زده چه می‌کند؟

پس از وقوع سیل در ایران شاهد بودیم که در همان ساعتهای اولیه سروکله‌ٔ یک زرهی تهاجمی بی.ام.پی در شیراز پیدا شد. همچنین برخی نیروهای موتورسوار شبانه در کوچه و خیابانهای شهر به گشت‌زنی می‌پرداختند.

پاسخ به چند سؤال روشن می‌سازد که آیا سپاه پاسداران واقعاً قصد کمک به سیل‌زدگان را داشته و دارد؟

  • هر نیروی نظامی دارای کامیونهای بسیار سنگین و شاسی بلند است که در چنین شرایطی قابلیت کمک‌رسانی بالایی دارند، چرا در ابتدا از این کامیون‌ها به‌صورت گسترده در مناطق سیل‌زده استفاده نشد؟
  • هر نیروی نظامی دارای انواع هلیکوپترهاست که توانایی بالایی هم در نجات افراد و هم در رساندن آذوقه دارند، چرا از این هلیکوپترها در مناطق سیل‌زده خبری نبود؟
  • هر نیروی نظامی دارای قایق‌های تندرو و قایق‌های ویژه حمل بار است که در امدادرسانی به سیل‌زدگان بسیار پرکاربرد است! همان‌قایق‌هایی که سپاه پاسداران هرازگاهی در مانور‌های خود به نمایش می‌گذارد! چرا تنها مردم با قایق‌های ماهیگیری برای کمک به سیل‌زدگان راهی شدند؟
  • کیسه شنی وسیله‌ای است که به‌دلیل کاربرد آن در سنگرسازی در هر یکان نظامی به‌صورت انبوه وجود دارد. چرا حتی یک عدد کیسه شنی نظامی در مناطق سیل‌زده، برای ایجاد مانع در برابر سیل، دیده نشد؟
  • هر نیروی نظامی دارای امدادگران میدانی و امکانات بیمارستانهای صحرایی است. چرا سپاه با چنین امکاناتی به یاری سیل‌زدگان نرفت و جز چند فیلم کارگردانی شده، هیچ تصویر مردمی که شهروند خبرنگاران آن را تهیه کرده باشند، از چنین امدادرسانی‌هایی وجود ندارد؟
  • سپاه پاسداران دارای یکان مهندسی است که قادرند پل‌های متحرک بسیار بزرگی را در عرض زمان کوتاهی در مناطق آبی نصب کنند، براستی چرا خبری از این یکانها نبود؟
    بله واقعیت این است که سپاه پاسداران خود عامل جنایت محیط‌زیستی ایران است و هرگز قصدی برای کمک نداشته و ندارد و نیروهای آن نیز جز برای نمایشهای مسخره و یا سرکوب اعتراضات مردمی در خیابان‌ها ظاهر نمی‌شود. موضوعی که خود تزلزل و شکنندگی و ضعف رژیم آخوندی در برابر جامعه انفجاری ایران را نشان می‌دهد. جامعه‌ای که خود خامنه‌ای و روحانی بیش از همه می‌دانند هر لحظه امکان انفجار آن وجود دارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/30cec4bc-8715-4242-a2f7-a003f55c3ae4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات