728 x 90

سومین روز خیزش سراسری معلمان دست کم در ۱۱۴شهر ایران

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

سومین روز خیزش سراسری معلمان دست کم در ۱۱۴شهر ایران با شعارهای

«دولت خیانت می‌کند مجلس حمایت می‌کند»، «معلم زندانی آزاد باید گردد»، «معلم قیام کن از حق خود دفاع کن»

مریم رجوی دانش‌آموزان و دانشجویان را به حمایت از معلمان فراخواند و گفت این قیامی است برای عدالت و آزادی و حاکمیت مردم در برابر رژیم غاصب و تبهکاری که تمام سرمایه‌های مردم ایران را چپاول و نابود کرده است

صبح امروز، دوشنبه ۲۲ آذرماه۱۴۰۰ معلمان و فرهنگیان آزاده برای سومین روز متوالی دست کم در ۱۱۴شهرستان (۲۹ استان) دست به تجمع و تظاهرات زدند. این تظاهرات در تهران مقابل مجلس ارتجاع (تجمع معلمین تهران و البرز) و در دیگر شهرها در مقابل اداره کل آموزش و پرورش رژیم تجمع نمودند.

نیروی انتظامی و لباس شخصیها و مأموران و مزدوران اطلاعاتی به طرق مختلف تلاش کردند از تجمع معلمان جلوگیری کنند و در برخی شهرها به سوی تظاهر کنندگان یورش بردند. در تهران نیروهای سرکوبگر در تلاش برای متفرق کردن معلمین، به تجمع آنها حمله کردند، اما در مقابل مقاومت و فریاد «بی‌شرف، بی‌شرف» تظاهر کنندگان مجبور به عقب‌نشینی شدند. در مشهد نیروهای سرکوبگر معلمین را به‌محض حضور در محل تجمع به داخل اداره آموزش و پرورش می‌بردند. به‌رغم همه این تدابیر، تجمع و تظاهرات معلمان در وسیع‌ترین و پرجمعیت‌ترین شکل برگزار شد و در برخی شهرها مانند شیراز هزاران تن از معلمین و فرهنگیان به صحنه آمدند.

علاوه بر تهران تظاهرات و اعتراضات معلمان از جمله در شهرهای زیر برگزار شده است: تبریز، ملکان، جلفا، ارومیه، بوکان، میاندوآب، شاهین دژ، اردبیل، اصفهان، نجف آباد، تیران و کرون، باغبهادران، گلپایگان، شاهین شهر، فلاورجان، داران، فریدن، ایلام، بوشهر، گناوه، جم، کنگان، برازجان، شهرکرد، لردگان، مشهد، تربت‌حیدریه، نیشابور، بجنورد، بیرجند، اهواز، اندیمشک، ایذه، رامهرمز، کرخه، آبادان، بهبهان، ماهشهر، دزفول، شوشتر، بندر خمینی، آغاجاری، باغملک، شوش، زنجان، سجاس رود، صائین قلعه، سمنان، شیراز، فیروزآباد، فسا، نورآباد، اقلید، گله‌دار، مرودشت، لامرد، مهر، خونج، لارستان، زرین دشت، قیروکازرین، استهبان، داراب، قزوین، تاکستان، قم، سنندج، مریوان، سقز، بیجار، کامیاران، دهگلان، بانه، قروه، کرمان، سیرجان، شهربابک، کرمانشاه، اسلام‌آباد غرب، جوانرود، یاسوج، لیکک، گچساران، دهدشت، چرام، دیشموک، گرگان، رشت، خرم‌آباد، دلفان، ازنا، دورود، پلدختر، بروجرد، الیگودرز، کوهدشت، نورآباد، ساری، بابل، فریدونکنار، آمل، اراک، بندرعباس، ملایر، همدان، یزد، خاتم، مروست، بهاباد، میبد، مهریز، بافق، و ابرکوه.

معلمان معترض در شهرهای مختلف فریاد می‌زنند: «معلم قیام کن از حق خود دفاع کن»، «معلم زندانی آزاد باید گردد»، «مدعی عدالت خجالت خجالت»، «این همه بی‌عدالتی هرگز ندیده ملتی»، «فرهنگی آزاده چاره ما فریاده»، «معلم می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد»، «تا حق خود نگیریم آرام نمی‌نشینیم»، «معلم دادبزن حقتو فریاد بزن» و «دولت خیانت می‌کند مجلس حمایت می‌کند». معلمین هم‌چنین در سخنرانیهایی که در تجمع‌های مختلف داشتند دستگیری و زندانی کردن معلمان و دیگر اقشار را محکوم نموده و خواستار آزادی بلادرنگ آنان شدند.

خانم مریم رجوی، رئیس جمهور برگزیده مقاومت با درود به معلمان و فرهنگیان آزاده که برای سومین روز متوالی در سراسر کشور بپا خاسته و با فریادهای بی‌شرف بی‌شرف با یورش نیروهای سرکوبگر مقابله می‌کنند، دانش‌آموزان و دانشجویان و عموم جوانان را به حمایت از معلمان معترض فراخواند و گفت آنها اراده عموم مردم علیه رژیم غاصب و تبهکار آخوندی را بازتاب می‌کنند. این قیامی است برای عدالت و آزادی و حاکمیت مردم در برابر رژیمی که تمام سرمایه‌های مردم ایران را چپاول و نابود کرده است.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۲ آذر ۱۴۰۰ (۱۳دسامبر۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/425bf6b4-b2f2-4d47-a148-928d35d33a03"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات