728 x 90

سوز و گداز رئیسی جلاد نسبت به بن بست مذاکرات و تحریم‌های جدید آمریکا

رئیسی جلاد
رئیسی جلاد

رئیسی جلاد در مصاحبه‌یی با الجزیره درباره بن بست مذاکرات با آمریکا گفت: مذاکره مستقیم با آمریکا بر سر توافق هسته‌یی هیچ فایده‌ای ندارد. وی افزود رفع تحریم‌ها باید با دستیابی به ضمانتها همراه باشد و مسائل پادمانی حل شود.

وی در درباره احتمال دیدار مستقیم با آمریکا، افزود: «مذاکره مستقیم با آمریکا بر سر توافق هسته‌یی هیچ فایده‌ای ندارد و آمریکا باید اقدامات اعتمادسازی با طرف ایرانی انجام دهد».

در ادامه رئیسی جلاد درباره تحریم‌های جدیدی که آمریکا علیه ایران اعمال کرده است، گفت: اگر واشنگتن خواستار توافق است؛ چرا در جریان مذاکرات هسته‌یی تحریم‌های جدیدی اعمال می‌کند؟(خبرگزاری حکومتی انتخاب ۲۵ شهریور)

 

اظهارات رئیسی جلاد در شرایطی است که در بیانیه ۵۶کشور عضو آژانس، علیه رژیم آخوندی و مواضع آن در قبال برجام و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفته شده: «آژانس در موقعیتی نیست که تضمین کند برنامه اتمی رژیم ایران صلح‌آمیز است». معنای این عبارت به‌روشنی آن است که اگر رژیم کماکان با بازرسی‌های آژانس و پاسخ به‌سؤالات آن مبنی بر منشأ ذرات اورانیوم به‌شدت غنی‌شده، خودداری کند، این به‌معنای آن است که در حال بمب‌سازی است یا پروژهٔ ساختن بمب اتمی در دست داشته است. این مشابه جمله‌ای است که پیش از این شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اولین قطعنامهٔ خود گنجاند و همان مبنای ارجاع پرونده رژیم به‌شورای امنیت شد و اولین قطعنامهٔ شورای امنیت (شمارهٔ ۱۷۳۷) در دیماه ۱۳۸۵ صادر شد و پس از آن قطعنامه‌های شورای امنیت، یکی پس از دیگری صادر شد و ششمین و آخرین قطعنامه در سال۱۳۸۹ به‌ثبت رسید و رژیم را با سلسله تحریم‌های مؤثر به‌مخمصه انداخت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cf6d5021-0642-4a63-b09c-ba0e7d5f3fd5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات