728 x 90

سوزش و نالهٔ سخنگوی وزارت‌خارجهٔ آخوندی از حکم ۲۰سال زندان برای اسدالله اسدی دیپلمات تروریست رژیم

محکومیت دیپلمات تروریست رژیم  و پیروزی تاریخی مقاومت ایران
محکومیت دیپلمات تروریست رژیم و پیروزی تاریخی مقاومت ایران

سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم آخوندی روز پنجشنبه ۱۶بهمن در واکنش به حکم ۲۰سال زندان برای اسدالله اسدی دیپلمات تروریست توسط دادگاه آنتورپ بلژیک با سوزش و نالهٔ گفت: «حکم دادگاه بلژیکی را به‌رسمیت نمی‌شناسیم! هم‌چنانکه قبل از این هم بارها اعلام کرده‌ایم، تمامی مراحل بازداشت آقای اسدی و فرایند قضایی و صدور حکم اخیر، غیرقانونی و نقض آشکار کنوانسیون ۱۹۶۱ وین است. ایران حق خود را برای پاسخگو نمودن دولت بلژیک محفوظ می‌داند».

خطیب‌زاده افزود: «متأسفانه بلژیک و برخی کشورهای اروپایی، تحت تاثیر فضاسازی مجاهدین در خاک اروپا، به چنین اقدام غیرقانونی و غیرقابل توجیهی دست‌زده‌اند. لذا بایستی نسبت به نقض فاحش حقوق دیپلمات کشورمان، از جمله شرایط غیرانسانی که آقای اسدی در دوران بازداشت در آلمان و بلژیک با آن مواجه بوده، پاسخگو باشند.
ایران حق خود را برای توسل به همه راه‌های حقوقی و دیپلماتیک ممکن جهت احقاق حقوق آقای اسدالله اسدی و پاسخگو کردن دولتهایی که تعهدات بین‌المللی خود را نقض کرده‌اند محفوظ می‌داند».

روز پنجشنبه ۱۶بهمن ۱۳۹۹، دادگاه آنتورپ بلژیک، بعد از دو سال و نیم تحقیق در مورد طرح تروریستی رژیم آخوندی برای انفجار در گردهمایی ایران آزاد در ویلپنت پاریس، احکام خود را در مورد دیپلمات تروریست رژیم، اسدالله اسدی و سه تن از مزدوران اطلاعات آخوندها، اعلام کرد.

بر اساس حکم دادگاه آنتورپ اسدالله اسدی دیپلمات تروریست رژیم آخوندی به ۲۰سال زندان محکوم شد، سه مزدور همدستش سعدونی ۱۵سال، نعامی ۱۸ سال و عارفانی ۱۷سال حبس مشخص کرد و تابعیت بلژیکی هر سه مزدور را باطل کرد.

این حداکثر مجازاتی است که دستگاه قضایی رژیم برای چنین جرمی پیش‌بینی کرده است و یک شکست سنگین سیاسی و دیپلماتیک رژیم آخوندی است.

خبرگزاری فرانسه ۱۶بهمن گفت: اسدالله اسدی به جرم این‌که مغز متفکر در پشت توطئه سال۲۰۱۸ بود محکوم شد. دیپلمات ایران روز پنجشنبه پس از این‌که در دادگاهی در بلژیک در رابطه با طراحی یک توطئه بمب‌گذاری مورد حمایت دولت علیه مخالفان ایرانی در فرانسه مجرم شناخته شد، به بیست سال زندان محکوم شد.

نیویورک تایمز نوشت: دادگاه بلژیک روز پنجشنبه مصونیت دیپلماتیک یک مقام ارشد ایرانی را سلب کرد، وی را به‌دلیل سازماندهی حمله بمب‌گذاری خنثی شده که تجمع مخالفان ایرانی در فرانسه در سال ۲۰۱۸ را هدف قرار داده بود، مجرم شناخت و به ۲۰ سال زندان محکوم کرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت: آنتروپ، بلژیک - یک مقام ایرانی روز پنجشنبه به‌دلیل مغز متفکری حمله خنثی شده بمب‌گذاری علیه یک گروه مخالف ایرانی تبعیدی در فرانسه در سال۲۰۱۸ محکوم شد و توسط دادگاه بلژیک که ادعای مصونیت دیپلماتیک وی را رد کرد به ۲۰سال زندان محکوم شد.

در پی انتشار اخبار محکومیت ترویسم رژیم آخوندی در رسانه‌های بین‌المللی و صدور حکم ۲۰سال زندان برای دیپلمات تروریست آخوندها رسانه‌های رژیم آه و فغان سردادند.

خبرگزاری سپاه پاسداران (فارس) نوشت: دادگاه بلژیک، دیپلمات ایرانی را به ۲۰سال حبس محکوم کرد.

دادگاهی در بلژیک در اقدامی بر خلاف مفاد کنوانسیون ۱۹۶۱ وین، دیپلمات جمهوری اسلامی ایران را به اتهامی که تهران پیشتر آن را رد کرده است، به بیست سال حبس محکوم کرد.

دادگاهی در بلژیک امروز (پنجشنبه)، «اسدالله اسدی» دیپلمات جمهوری اسلامی ایران را به اتهام آنچه «تلاش برای بمب‌گذاری» در نشست گروهک تروریستی منافقین در پاریس خوانده شده، به تحمل بیست سال حبس محکوم کرد.

سایت حکومتی فرارو نوشت: اسدالله اسدی، دیپلمات ایرانی به ۲۰سال زندان محکوم شد

«دادگاه کیفری آنتورپ در بلژیک اسدالله اسدی، دیپلمات ایرانی را با ادعای تلاش برای بمب‌گذاری در گردهمایی مجاهدین خلق (منافقین) در شهر ویلپنت (حومه پاریس) در ژوئن سال ۲۰۱۸ به بیست سال زندان محکوم کرد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/af73c8c6-adee-4204-9ebb-011cc74168b2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات