728 x 90

سه قدرت اروپایی: غنی‌سازی ۲۰ و ۶۰درصدی رژیم ایران توجیه غیرنظامی قابل قبولی ندارد

سه کشور اروپایی
سه کشور اروپایی

سه کشور اروپایی عضو برجام در بیانیه‌ای گفتند: رژیم ایران برای غنی‌سازی با درصد بالا هیچ‌گونه توجیه غیرنظامی ندارد. انگلستان، فرانسه و آلمان با انتشار بیانیه‌ای مشترکی در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، خواهان بازگشت سریع رژیم ایران و آمریکا به اجرای تعهدات برجامی‌شان شدند.
سه کشور فوق روز چهارشنبه ٣ آذر در ابتدای بیانیه خود، ضمن ابراز نگرانی عمیق خود نسبت به بیش از دو سال ... تشدید هسته‌ای نظام‌مند رژیم ایران و ارتقای دائمی و غیرقابل ‌بازگشت توانایی‌های هسته‌ایش گفتند، رژیم ایران هیچ توجیه غیرنظامی قابل‌قبول برای غنی‌سازی ٢٠درصدی و ۶۰درصدی ندارد.
سه کشور مزبور در ادامه افزوند: اکنون ذخیره مواد شکافت‌پذیر رژیم ایران به اندازه‌ای است که اگر بیشتر غنی‌سازی شود، می‌تواند برای تولید بیش از یک بمب هسته‌ای مورد استفاده قرار بگیرد.
آنها خاطر نشان کردند که رژیم ایران در ٩ماه گذشته، تمام اقدامات شفاف‌سازی و راستی‌آزمایی وضع‌شده در چارچوب برجام را به حال تعلیق در آورده و همکاری خود با آژانس را به شکل چشمگیری کاهش داده است.

سه کشور اروپایی در ادامه نوشتند ضروری است که رژیم ایران به اجرای کامل تمهیدات نظارتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مربوط به برجام از جمله اجرای پروتکل الحاقی در اسرع وقت بازگردد.
از این پیش تر، رافائل گروسی روز چهارشنبه ٣ آذر درباره مذاکرات روز قبل خود با سران رژیم ایران در تهران گفت به رغم تلاش‌های بسیار به نتیجه مشخص نرسیده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bec22b11-8ed9-497e-aaf2-f02888d2fa59"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات