728 x 90

سنتکام: چهاردهمین و پانزدهمین حمله شبه‌نظامیان حوثی به کشتی‌های تجاری

ناو آمریکایی در دریای سرخ
ناو آمریکایی در دریای سرخ

فرماندهی مرکزی آمریکا- سنتکام روز یکشنبه در صفحه حساب ایکس نوشت: چهاردهمین و پانزدهمین حمله شبه‌نظامیان حوثی به کشتی‌های تجاری از ۱۷ اکتبر تاکنون

سنتکام: «در ۲۳دسامبر دو موشک بالستیک ضد کشتی حوثی‌ها از مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن به خطوط کشتیرانی بین‌المللی در دریای سرخ جنوبی شلیک شد. هیچ کشتی مورد اصابت موشکهای بالستیک گزارش نشده است.

بین ساعت ۳ تا ۸ بعدازظهر (به وقت صنعا)، ناوشکن یو.اس.اس لابون، در حال گشت‌زنی در دریای سرخ جنوبی به‌عنوان بخشی از عملیات نگهبان رفاه (OPG) بود و چهار هواپیمای بدون سرنشین شلیک شده از مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن را که به سمت ناو USS LABOON در حرکت بودند را سرنگون کرد. این حادثه خسارت جانی و مالی نداشته است.

حدودا ساعت ۸ شب (به وقت صنعا)، فرماندهی مرکزی نیروی دریایی ایالات متحده گزارشهایی از دو کشتی در دریای سرخ جنوبی دریافت کرد که نشان می‌داد آنها مورد حمله قرار گرفته‌اند.یک تانکر نفتی و شیمیایی با پرچم و مالکیت نروژ، گزارش کرد که یک پهپاد تهاجمی یک طرفه حوثی‌ها تقریباً از کنار آن‌که هدف قرار گرفته بود با فاصله کم عبور کرده است و هیچ آسیب یا خسارتی گزارش نشده است.

کشتی دوم به نام M/V SAIBABA، یک تانکر نفت خام با پرچم هند متعلق به گابن، گزارش داد که توسط یک پهپاد تهاجمی یک طرفه مورد اصابت قرار گرفته و هیچ آسیبی گزارش نشده است. ناوشکن یو.اس.اس لابون، به تماسهای مضطرب ناشی از این حملات پاسخ داد. این حملات چهاردهمین و پانزدهمین حمله شبه‌نظامیان حوثی به کشتی‌های تجاری از ۱۷ اکتبر تاکنون می‌باشد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/99475bf7-f818-4ab1-a79c-2bf08ff1dbd4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات