728 x 90

سنتکام: نیروی دریایی آمریکا دو شناور و سه موشک کروز شبه‌نظامیان حوثی را منهدم کرد

ناو آمریکایی - عکس از آرشیو
ناو آمریکایی - عکس از آرشیو

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، سنتکام، روز یکشنبه ۲۲بهمن، با انتشار بیانیه‌یی اعلام کرد ساعت چهار تا پنج بعدازظهر شنبه به وقت صنعا، دو شناور متحرک بدون سرنشین و سه موشک کروز متحرک ضدکشتی شبه‌نظامیان حوثی از شمال حدیده را با موفقیت منهدم کرده است.

بیانیه سنتکام می‌افزاید: تسلیحات شبه‌نظامیان حوثی آماده شلیک بودند و به‌دلیل این‌که «تهدیدی قریب‌الوقوع» علیه کشتی‌های نیروی دریای آمریکا و کشتی‌های تجاری در دریای سرخ محسوب می‌شدند، مورد حمله قرار گرفتند.
این در حالیست که روز قبل از آن سنتکام در بیانیه‌یی که منتشر کرده بود از انهدام دو شناور سطحی متحرک بدون سرنشین، چهار موشک کروز متحرک ضد کشتی، و یک موشک کروز مخصوص حملات زمینی حوثی‌ها را که آماده شلیک بود، خبر داده بود.
پیش از آن آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا با انتشار گزارشی اعلام کرد شبه‌نظامیان حوثی تسلیحات موشکی و پهپادی را که علیه اهداف نظامی و غیرنظامی در سراسر منطقه خاورمیانه مورد استفاده قرار می‌دهند، ساخت رژیم ایران هستند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/023fd1f6-275b-43c8-a02d-be16522d9ecf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات