728 x 90

سنتکام: فیلمی از تلاش قایق‌های رژیم ایران برای از بین بردن شواهد انفجار در نفتکش کوکائا در دریای عمان

سنتکام ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا ویدیویی را منتشر کرده است و می‌گوید این ویدیو یک قایق گشتی رژیم ایران را نشان می‌دهد که تلاش می‌کند مینی عمل نکرده را از بدنه نفتکش‌ کوکوئا جدا کند.

به گفته مقامهای آمریکایی بعد از انفجار، خدمه کشتی هنگام بازرسی کشتی یک مین هشت اینچی منفجر نشده را بر بدنه شناسایی کرده‌اند. کمی بعد هواپیمای شناسایی آمریکا متوجه می‌شود خدمه چند قایق کوچک رژیم ایران تلاش می‌کنند این مین منفجر نشده را از بدنه کشتی جدا کنند تا مدرکی برای ارتباط مستقیم رژیم ایران به این حملات وجود نداشته باشد.

 

پیش‌تر رسانه‌های آمریکایی از قول مقامهای این کشور گزارش داده‌ بودند فیلمی از یک قایق تندروی ایرانی وجود دارد که در حال حرکت در کنار نفت‌کش منفجر شده کوکوئا و جدا کردن یکی از مینهای منفجر نشده از بدنه آن است.

به گفته مقامهای آمریکایی که نامشان در این رسانه‌ها عنوان نشده بعد از انفجار یک مین بر بدنه نفت‌کش کوکوئا، خدمه کشتی هنگام بازرسی کشتی یک مین هشت اینچی منفجر نشده را بر بدنه شناسایی کرده‌اند. خدمه کشتی بین بریج و هواپیمای شناسایی آمریکایی نیز وجود این مین را تأیید کرده‌اند. بر اساس این گزارشها کمی بعد همین هواپیمای شناسایی متوجه می‌شود خدمه چند قایق کوچک ایرانی تلاش می‌کنند این مین منفجر نشده را از بدنه کشتی جدا کنند تا به ادعای آنها مدرکی برای ارتباط مستقیم ایران به این حملات وجود نداشته باشد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8cb0c98b-54e7-4978-988d-4bc3d8787a41"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات