728 x 90

سنتکام – جزئیاتی از سلاحهای توقیف شده از رژیم آخوندی توسط یک ناو آمریکایی در دریای عرب

سنتکام – جزئیاتی از سلاحهای توقیف شده از رژیم آخوندی توسط یک ناو آمریکایی در دریای عرب
سنتکام – جزئیاتی از سلاحهای توقیف شده از رژیم آخوندی توسط یک ناو آمریکایی در دریای عرب

سنتکام، فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا ۱۹ فوریه ۲۰۲۰ (۳۰بهمن۹۸)، در یک کنفرانس خبری جزییات سلاحهای توقیف شده از رژیم آخوندی توسط یک ناو آمریکایی در دریای عرب را در اختیار خبرنگاران قرار داد.

سنتکام اعلام کرد: یکی از پنج نوع موشک زمین به هوایی که کاملاً و منحصراً در ایران طراحی و ساخته می‌شود، بخشی از سلاحهایی است که توسط ناو یو.اس.اس فارست شرمن ضبط شد.

بنا بر اعلام سنتکام، قطعات توقیف شده موشک کروز مدل ۳۵۱در محموله کشف شده، با موتور و بال انتهایی موشکی که پس از حمله هوایی به شرکت نفتی آرامکو در عربستان سعودی پیدا شد، مطابقت دارد.

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا هم‌چنین تصاویر دوربینهای نظامی را منتشر و اعلام کرد ویژگی آنها منطبق با قطعاتی است که رژیم ایران می‌سازد و به‌طور گسترده در عراق، سوریه و یمن نیز تولید می‌شوند.

محموله توقیف شده هم‌چنین شامل تعداد زیادی قطعات سیستم‌های هواپیماهای بدون سرنشین بود.

سخنگوی سنتکام تأکید کرد: رژیم ایران با ارسال سلاح برای شبه‌نظامیان حوثی، به جنگ در این کشور دامن می‌زند.

 

همچنین آسوشیتدپرس ۳۰بهمن۹۸ گزارش داد: ژیروسکوپ پهپادهایی که عربستان سعودی را هدف قرار دادند، ساخت رژیم ایران است. این ژیروسکوپها نزد شبه‌نظامیان حوثی و هم‌چنین در افغانستان و عراق هم پیدا شده‌اند.

این اطلاعات، رژیم ایران را به‌عنوان عامل حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی نیز معرفی می‌کند.

جان لف کارشناس تسلیحاتی به آسوشیتدپرس گفت: "ما این ژیروسکوپ را به اندازه کافی در تجهیزات ساخت رژیم ایران مشاهده می‌کنیم.

 

آسوشیتدپرس به‌نقل از مقام‌های ملل ‌متحد نوشت:‌ شبه‌نظامیان حوثی اجازه نمی‌دهند کمکهای غذایی به مردم یمن برسد. این در شرایطی است که گرسنگی تا حد مرگ در بسیاری مناطق یمن به چشم می‌خورد.

به گزارش آسوشیتدپرس شبه‌نظامیان حوثی از کمک ۳۷۰میلیون دلاری سازمان ملل ‌متحد یک‌سوم آن را برداشته‌اند. بدون این‌که مشخص شود کجا و چگونه هزینه شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d2834db4-e7fd-47f0-bd8f-95e1de147026"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات