728 x 90

سنتکام: بزرگترین مانور دریایی منطقه خاورمیانه با حضور آمریکا و ۶۰کشور و سازمانهای بین‌المللی

بزرگترین مانور دریایی منطقه خاورمیانه با ۶۰کشور
بزرگترین مانور دریایی منطقه خاورمیانه با ۶۰کشور

نیروی دریایی آمریکا با انتشار بیانیه‌یی از آغاز بزرگترین رزمایش دریایی خاورمیانه با حضور ۶۰کشور خبر داد.

بزرگترین مانور دریایی منطقه خاورمیانه در ۳۱ ژانویه/۱۱بهمن طی مراسمی در مقر ناوگان پنجم ایالات متحده در بحرین آغاز شد.

در بیانیه سنتکام آمده است: مانور دریایی بین‌المللی (IMX) ۲۰۲۲، یک مانور ۱۸روزه دریایی به رهبری نیروی دریایی فرماندهی مرکزی ایالات متحده که دو سال یک بار برگزار می‌شود، با تمرین Cutlass Express (CE) که سالانه توسط نیروهای دریایی ایالات متحده اروپا-آفریقا در مناطق ساحلی شرق آفریقا و غرب اقیانوس هند هدایت می‌شود، ترکیب می‌شود.

این مانور ترکیبی ۹۰۰۰پرسنل و تا ۵۰کشتی از بیش از ۶۰کشور شریک و سازمان بین‌المللی را که در دو منطقه فعالیت می‌کنند، در بر می‌گیرد.

دریاسالار براد کوپر فرمانده فرماندهی دریایی مرکزی نیروی ایالات متحده، ناوگان پنجم و نیروهای دریایی ترکیبی گفت: این میزان از مشارکت، از عزم همگانی برای بازگرداندن ثبات بین‌المللی حکایت می‌کند و همزمان فرصتی بی‌همتا برای افزایش قابلیتها و هماهنگی در انجام عملیات‌ها، به موازات تقویت پیوندها در زمینه همکاری نظامی دریایی به‌شمار می‌رود.
علاوه بر تعداد پرشمار کشورهای شرکت‌کننده در این مانور، به کارگیری هوش مصنوعی و فناوری خودکار در سطح کلان نیز از دیگر ویژگی‌های این رزمایش است. در این رزمایش بیش از ۸۰سامانه خودکار که بدون دخالت مستقیم بشر عمل می‌کنند، به‌نمایندگی از سوی ۱۰کشور شرکت‌کننده، حضور دارند.

شایان یادآوری است که این هفتمین رزمایش دریایی بین‌المللی است که از زمان تأسیس در سال۲۰۱۲میلادی برگزار می‌شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/547492e0-f4d5-4797-8b11-fc5ca248d37d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات