728 x 90

سناتور لیندزی گراهام: خامنه‌ای و مریدان او باید برای وضع کنونی سرزنش شوند

سناتور لیندزی گراهام
سناتور لیندزی گراهام

سناتور لیندزی گراهام عضو ارشد سنای آمریکا در یک پیام توئیتری، خامنه ای و حلقه نزدیک او را مقصر وضعیت کنونی دانست و گفت: حمله به پهپاد آمریکایی  تنش های جاری را افزایش خواهد داد.

 لیندزی گراهام افزود: «خامنه ای و مریدان جنایتکار او باید بابت وضعیت جاری سرزنش شوند نه آمریکا. حمله رژیم ایران به یک پهپاد آمریکایی، همراه با شلیک موشک های عوامل نیابتی آن به عربستان سعودی، به وضعیتی که پیش از این تنش آلود بوده دامن می زند».

 

وی اضافه کرد: تنها زبانی که رژیم ایران و هر رژیم قلدر دیگری می فهمد، زبان زور  است. ضروری است ایالات متحده به روشنی رژیم ایران را آگاه کند که هر تلاشی برای افزایش غنی سازی اورانیوم، به عنوان یک اقدام خصمانه علیه ایالات متحده و متحدان ما دیده می شود و بدون پاسخ نخواهد ماند».

 

آمریکا روز پنجشنبه ۳۰خرداد تایید کرد یک پهپاد شناسایی این  کشور توسط رژیم  ایران در حریم بین‌المللی در تنگه هرمز هدف موشک قرار گرفت.

در همین روز سپاه پاسداران رژیم آخوندی از حمله به یک پهپاد آمریکایی و ساقط کردن آن خبر داد.

سپاه پاسداران اعلام کرد یک فروند پهپاد آمریکایی را ساعت ۴صبح پنجشنبه ۳۰خرداد۹۸، هدف قرار داده و ساقط کرده است.

سپاه پاسداران از ترس واکنش آمریکا ادعا کرده است که پهپاد آمریکایی در فضای سرزمینی جمهوری اسلامی در سواحل کوه مبارک در استان هرمزگان هدف قرار گرفته است.

 

از سوی دیگر فرماندهی مرکزی آمریکا سنتکام اعلام کرد پهپاد شناسایی حین پرواز در آسمان بین‌المللی، بر فراز تنگه هرمز هدف یک موشک رژیم ایران قرار گرفته و ادعای این‌که پهپاد در آسمان ایران در پرواز بوده دروغ است. در بیانیه سنتکام تصریح شده است این یک حمله تحریک نشده به ادوات شناسایی آمریکا در حریم هوایی بین‌المللی بود.

این پهپاد بر فراز مناطق وسیع دریایی و ساحلی مأموریتهای اطلاعاتی، شناسایی و مراقبتی انجام می‌دهد.

 

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در موضع‌گیری خود خاطرنشان کرد ر‍ژیم ایران اشتباه خیلی بزرگی مرتکب شد.

سی.ان.ان گزارش کرد تنشها بین رژیم ایران و آمریکا وارد مرحله‌یی تازه شده است.

ای بی‌سی نیوز خاطرنشان کرد حملاتی که تاکنون صورت گرفته بود غیرمستقیم بود اما این حمله به‌صورت مستقیم انجام شده است.

 

عصر پنجشنبه دونالد ترامپ و تیم امنیتی او میزبان اعضای ارشد کنگره بود. سی‌ان‌ان خبر داد که کاخ سفید رهبران کنگره را در جریان جزئیات حمله رژیم ایران به پهپاد آمریکایی در تنگه هرمز قرار داده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0f5632f6-f1cd-4913-9796-741e30e8dde3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات