728 x 90

سناتور جو لیبرمن: مریم رجوی «یک رهبر فوق‌العاده، یک زن شجاع، یک زن اصول‌گرا»

خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت
خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت

نیک پاول، سردبیر سیاسی نشریه دیلی روز ۱۴تیر در گزارشی از برگزاری گردهمایی جهانی ایران آزاد ۱۴۰۲ نوشت: سناتور جو لیبرمن، نامزد سابق دموکرات برای معاونت رئیس‌جمهوری آمریکا از مریم رجوی به‌عنوان «یک رهبر فوق‌العاده، یک زن شجاع، یک زن اصول‌گرا» تقدیر کرد و او را «زنی آماده‌تر از هر کس دیگری برای هدایت مردم به سوی آزادی در ایران» خواند.

نیک پاول، سردبیر سیاسی، می‌نویسد، مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران، در نشستی جهانی که در پاریس برگزار شد، گفته است که دیکتاتوری آخوندها در تهران در آستانه فروپاشی است. در یک سخنرانی که به یک تظاهرات گسترده در مرکز پاریس منتقل شد، او سقوط قریب‌الوقوع فاشیسم مذهبی در کشورش را پیش‌بینی کرد.

تبعیدیان ایرانی در پاریس جمع شده بودند که مصمم بودند به رشادتهای مقاومت داخلی در وطن خود که اغلب توسط زنان و دختران جوان رهبری می‌شد، ادای احترام کنند. شورای ملی مقاومت ایران نیز می‌خواست خود را برای آوردن آزادی و دموکراسی به کشوری که بیش از چهل سال حکومت آخوندها را پشت سر گذاشته و یک دیکتاتوری به همان اندازه بی‌رحم از جانب شاه را تحمل کرده است، نشان دهد.

گای ور هوفستات، نماینده پارلمان اروپا و نخست‌وزیر سابق بلژیک، یکی از ۱۱۰ رهبر سیاسی که خواستار تغییر اساسی در سیاست غرب در قبال ایران شده‌اند، در جمع حاضران سخنرانی کرد. او جستجوی بیهوده میانه‌روها برای مذاکره با تهران را محکوم کرد. او گفت: «در رژیم آخوندی هیچ میانه‌رویی وجود ندارد. آنها کسانی هستند که اعدام می‌کنند و پسر و دختر خود را به‌دار می‌کشند».

 

این تصویری نامطلوب از سیاست خارجی اروپا بود که با اظهارات مارک شورت، رئیس دفتر مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور در دوران دولت جمهوری خواه دونالد ترامپ در ایالات متحده تقویت شد. او رئیس‌جمهور اوباما و بایدن را به‌خاطر تلاش برای مماشات با ملاها از طریق توافق هسته‌یی «که راهی برای دستیابی به سلاحهای هسته‌یی به آنها داد» سرزنش کرد، اما یادآوری کرد که رهبران اروپایی با ترامپ در کاخ‌سفید تماس گرفتند و از رئیس‌جمهور التماس کردند که ایالات متحده را از توافق خارج نکند.

وضوح اخلاقی توسط سناتور جو لیبرمن، نامزد سابق دموکرات برای معاونت رئیس‌جمهور ایالات متحده ارائه شد. او ادعاهای رژیم در تهران مبنی بر این‌که هیچ جایگزینی برای مذاکره با آن وجود ندارد را به‌عنوان «استدلالی که چمبرلین را به مونیخ آورد» رد کرد.

وی ادامه داد: «ایالات متحده هرگز نمی‌تواند بپذیرد که هیچ جایگزینی برای حکومت توتالیتر (اقتدارگرا) وجود ندارد، تأمین سلاحهای آنها به روس‌ها جهان را از شر آنها به‌ویژه در اروپا بیدار کرده است».

سناتور لیبرمن گفت که شورای ملی مقاومت ایران به‌دلیل «اعتقاد واحد به ایران دموکراتیک از زمان شاه، حق رهبری دوره گذار را پس از سرنگونی آخوندها به دست آورده است». او از مریم رجوی به‌عنوان «یک رهبر فوق‌العاده، یک زن شجاع، یک زن اصول‌گرا» تقدیر کرد و او را «زنی آماده‌تر از هر کس دیگری برای هدایت مردم به سوی آزادی در ایران» خواند.

این سناتور آرزوی یک گردهمایی در آینده‌ای نه چندان دور کرد که «این مراسم را در آزادی و جشن در شهر تهران برگزار کنیم».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9ccec123-4f21-4310-94e0-c6dd7b08b5d5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات